olefiver Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Noen som får til Flash i Opera? (Liker Opera bedre enn FF). Har lastet ned Flash-nonfree, gjort det som står på hjemme siden til Opera. Bruker du opera kestrel (9.20 beta) ? Hvis du bruker opera stable er det litt mer vanskelig. Men det skal visst funker mye bedre i 9.50 beta2. Jeg har ihvertfall ingen problemer med flash i den. I følge en kollega av meg har nå Adobe sluppet flash 10 beta, og den fungerer strålende i både Opera 9.50 beta og 9.27 (stable). Jeg har ikke testa ennå... Lenke til kommentar
t_k Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Jeps. Funker utmerket. Installerte idag. Opera Beta'en har faktisk blitt yndlingsbrowseren min igjen. Edit: For å installere fungerer dette (rappet det fra Linux1) Avinstaller flash først! Last ned filen og pakk den opp i home directory. cd install_flash_player_10_linux sudo sh flashplayer-installer Så svarer du ja på og installere i disse directory'ene: /usr/lib/firefox /usr/lib/firefox-3.0b5 (om du har denne rc1 om du har den) /usr/lib/opera Endret 23. mai 2008 av t_k Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Lagde meg en ny tråd jeg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956924 Endret 23. mai 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Installerte bare beta versjonen og vips-rips så funket alt Takker for all hjelpen Burde vel kanskje lage en egen tråd for meg... Så mye som jeg spør. En siste ting, lyden er så lav, selv om all lyden er skrudd på maks både på Pc-en og i volum kontroll og i programmet(f.eks youtube). Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Prøv å slille på PCM i alsamixer (terminalprogram). Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 aarg java virker ikke og nekter og virke , har avinstaler og instalert og sjekker instillingen i ff , men neida ikke pokker . og i dag har jeg ikke tid ... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Nå begynner jeg å bli forbanna på Pidgin her, sletta nylig 20 kontakter fra MSN'en min og nå maser den om jeg vil legge dem til igjen hver gang Pidgin starter (med 20 forskjellige vinduer). Noen tips til å få den til å holde kjeft? Ser ut som feilen skjer når jeg bruker Live Messenger (skolePC) og Pidgin om hverandre. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Når du har lagt dei til etter at Pidgin er starta, prøv å flytt dei over til ei mappe. "Høgreklikk på kontakten" og move to ->. Dette løyste i alle fall problemet mitt.. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Tenkte jeg måtte fortelle om min oppdagelse, mulig noen av dere som har brukt linux en stund har hørt om treewm? Vel, nå har jeg bare brukt linux i overkant av ett år, men jeg kom over det i dag. Virket som det ikke har blitt oppdatert siden 2003, fant versjon 0.4.5 på sourceforge. Så noen grafisk perle er det ikke akkurat, men jeg synes konseptet virket veldig spennende. Greien er det at man har en «root-desktop», og i den kan man ha andre desktop eller applikasjoner. Så man har altså desktops i desktops. I tillegg så har man vi-like kommandoer. Man trykker «alt»+«space», så kan man skrive kommandoer, nå har jeg bare kommet til 77 linje i readme-en, men f.eks skriver man !firefox for å starte firefox, eller E for en ny desktop. Slenger opp et bilde. ;D Linux er så morsomt. Man kommer ikke over ting som dette når man bruker windows. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 På en eller annen måte har jeg klart å ta vekk panelet som ligger rundt vinduer (der du legger ned, forstørrer og krysser ut). Noen som vet hvordan jeg kan få det tilbake igjen? Sikkert noe kjempe enkelt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Har du skrudd på skrivebordseffektar? Var allefall før eit problem at dersom du skrudde på skrivebordseffektar så forsvann panelet rundt vindaugane Lenke til kommentar
t_k Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Om noen trenger Adblock i Opera så last ned denne: http://www.fanboy.co.nz/adblock/opera/urlfilter.ini Legg filen i .opera mappen i home directory. Ads, gone! Edit: Leif. Endret 24. mai 2008 av t_k Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hvor skal jeg legge theme-mappen jeg lastet ned for å legge til det nye themet i Fedora? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 $HOME/.themes (eller /usr/share/themes/ for å gjøre temaet tilgjengelig for alle brukere.) Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Prøv å slille på PCM i alsamixer (terminalprogram). Eg sliter også med lav lyd, i Ubuntu. PCM står på 100% Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 $HOME/.themes (eller /usr/share/themes/ for å gjøre temaet tilgjengelig for alle brukere.) Hadde mappene i $HOME/.themes, men finner de ikke når jeg høyreklikker på skrivebordet og velger Change desktop background -> Themes. Flyttet de til /usr/share/themes nå, men finner de ikke nå heller. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 $HOME/.themes (eller /usr/share/themes/ for å gjøre temaet tilgjengelig for alle brukere.) Hadde mappene i $HOME/.themes, men finner de ikke når jeg høyreklikker på skrivebordet og velger Change desktop background -> Themes. Flyttet de til /usr/share/themes nå, men finner de ikke nå heller. Dumt spørsmål, men har du trykket Customize? () Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Nei, men de er ikke der heller :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå