Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, sitter i windows nå, men jeg skal sjekke i morgen eller mandag.

En annen ting som irriterer meg er at jeg har lastet ned et Gnome skin, men store deler av Gnome "Baren" på toppen er hvit. Det passer seg dårlig når resten av skinnet er mørkeblå...

Endret av Feonar
Lenke til kommentar
Hehe, sitter i windows nå, men jeg skal sjekke i morgen eller mandag.

En annen ting som irriterer meg er at jeg har lastet ned et Gnome skin, men store deler av Gnome "Baren" på toppen er hvit. Det passer seg dårlig når resten av skinnet er mørkeblå...

Screenshot?

Lenke til kommentar

Tenker litt på å skaffe meg Linux, bare for å teste det ut. Har aldri kjørt en Linux-basert maskin før, så jeg vet svært lite... Hvilken distro ville dere anbefalt? Det går bra å ha både Windows og Linux på samme maskin, ikke sant?

Lenke til kommentar
Tenker litt på å skaffe meg Linux, bare for å teste det ut. Har aldri kjørt en Linux-basert maskin før, så jeg vet svært lite... Hvilken distro ville dere anbefalt? Det går bra å ha både Windows og Linux på samme maskin, ikke sant?

Utruleg mange slike i det siste. Sjekk litt gjennom trådane på førstesida.

1) Ubuntu er fin

2) Ja

Lenke til kommentar

Off Topic-delen av forumet er der så vi slipper slike poster i de mer seriøse delene, slik som denne forumkategorien. Derfor er det nok best at slike tråder holdes i OT-delen.

Takk for svar på mitt tidligere spørsmål, Ubuntu skal testes ut! :)

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg bruker selv windows, og skal få en maskin av pappa (som han ikke trenger lengre) og den skal jeg trolig instalere linux på i morgen.

Jeg tenkte å prøve linux (knoppix), og jeg gikk inn i BIOS og forandret cd-rom til boot nr. 1. Når jeg restarter kommer det frem: Booting cd-rom (står i ca 5 sek) og så starter WINDOWS :eek:...

Hvordan får jeg det til å virke?

Spørsmål angående linux:

1. Er det enkelt å instalere linux? (Har erfaring med windows).

2. Fungerer det meste programvare?

3. Er linux brukervennlig?

4. Burde jeg lage en egen topic om dette?

Takker for svar ;)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

1. Kommer an på hvilken distribusjon du velger.

2. Av programvare for Linux, ja, men ikke Windows-programvare. Hva er vitsen med å bytte til Linux hvis du skal fortsette å bruke Windows-programvare?

3. Brukervennlig eller nybegynnervennlig? Ja i begge tilfeller.

4. Det kan du vente med til du faktisk trenger hjelp.

At maskinen ikke vil starte opp fra cd tyder på feil med cd-en.

Du må brenne isoen som et image (f.eks med Neros «burn image»-funksjon), ikke legge den rett på plata eller pakke ut innholdet og legge det rett på plata.

Lenke til kommentar

Det er en ''(udf/iso)''. Det er også en som heter ''boot''. Ser ikke en image greier :hmm: Eller er det en av dem?

Edit: Ble litt dårlig formulert... Men jeg fant ut av det. Får håpe at det funker nå :thumbup:

Hvor laster man ned Linux??? Ikke knoppix men linux! :thumbup:

Må jeg laste ned en av disse???

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...