Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Klarer heller ikke å få noen endring i klokkefrekvens med nvclock på mitt 8600GT 512. nvidia-settings (kontrollpanelet) viser derimot at noe kalt "Adaptive Clocking" er påslått, kanskje dette overstyrer en eventuell manuell stilling av klokken?

 

EDIT: GUI-frontend til nvclock får du i Ubuntu 8.04 ved å installere pakken nvclock-gtk. :)

 

EDIT2: Fikk det til å funke nå, etter å ha enablet Coolbits i xorg.conf:

Section "Device"
	Identifier	  "Configured Video Device"
	Driver		  "nvidia"
	Option		  "NoLogo"		"True"
	Option		  "Coolbits"	  "1"
EndSection

 

Da åpnes det også for overklokkingsmuligheter direkte i nVidias kontrollpanel.

 

jorgis@mcpower:~$ nvclock -s
Card: 		nVidia Geforce 8600GT
Card number: 	1
Mode		GPU Clock	Memory Clock
Coolbits 2D: 	540.000 MHz	700.000 MHz
Coolbits 3D: 	540.000 MHz	700.000 MHz
Current: 	540.000 MHz	702.000 MHz

jorgis@mcpower:~$ nvclock -n 550
Requested core clock: 		550.000 MHz

Adjusted Coolbits 2D/3D clocks on a nVidia Geforce 8600GT
Memory clock: 	700.000 MHz
GPU clock: 	550.000 MHz

jorgis@mcpower:~$ nvclock -s
Card: 		nVidia Geforce 8600GT
Card number: 	1
Mode		GPU Clock	Memory Clock
Coolbits 2D: 	550.000 MHz	700.000 MHz
Coolbits 3D: 	550.000 MHz	700.000 MHz
Current: 	553.500 MHz	702.000 MHz

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også "Adaptive Clocking" påslått jorgis (uten at jeg ser noe valg for å skru det av). Jeg trodde kanskje dette hadde noe med 2D/3D klokk å gjøre, men de nyere Nvidia kortene skiller jo ikke lenger mellom dette så jeg vet ikke.

Som nevnt har jeg allerede nvclock-gtk installert, men får ikke startet det noe sted. Har ikke klart å finne noe info om hvordan man gjør det heller, men har prøvd diverse varianter i terminal, uten at det skjer noe. Prøvd nvclock-qt også, men får ikke igang det heller. :hmm:

 

Men hvis du heller ikke får endret, er det vel ikke støttet på G92 (8600GT er også G92 eller?)

Da bør jeg kanskje heller spørre om noen vet sikkert om det fungerer med gamle 8800 G90?

Og hvordan starter man normalt nvclock gui?

 

 

Edit: takk for edit jurgis, kult! :thumbup:

Da skal jeg prøve å gjøre det samme!

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Så en nyhet om det for bare noen dager siden hvor det ble påstått at de var "nesten ferdig". Uansett, store deler av Java har vært 100% åpnet en god stund allerede, og finnes bl.a i Fedora/RedHat under navnet "IcedTea".

 

Det gjenstår imidlertid noe småplukk for at de skal kunne lansere hele pakken som helt åpen.

Lenke til kommentar
Hva er den minste editoren med intellisense? Merk, editor og ikke IDE. Jeg trenger ikke et komplett IDE, bare en editor med mulighet for intellisense av C++ kode.

Tror ikke du finner en editor mindre enn vim som støtter noe slikt.

For example, Vim (as of version 7.0) supports omnicompletion: a form of programmable autocompletion similar to IntelliSense.
Lenke til kommentar
Tenkt å kombinere det med denne maskinen, ettersom jeg frykter at hovedkortet har Realtek nettverkskort.

Solaris vet jeg heller lite om, men bygget nettopp en HTPC basert på Asus M3A78-EHM HDMI, så kan bekrefte at det har Realtek RTL8111B nettverkskort.

Det ligger en driver pakke for Linux til dette hk hos Asus, den er på noe over 50MB, men er usikker på hva den inneholder.

Lenke til kommentar
Tenkt å kombinere det med denne maskinen, ettersom jeg frykter at hovedkortet har Realtek nettverkskort.

Solaris vet jeg heller lite om, men bygget nettopp en HTPC basert på Asus M3A78-EHM HDMI, så kan bekrefte at det har Realtek RTL8111B nettverkskort.

Det ligger en driver pakke for Linux til dette hk hos Asus, den er på noe over 50MB, men er usikker på hva den inneholder.

 

Realtek funker i Solaris, det er bare det at driveren er helt elendig. Jeg fikk overføringshastigheter som var så lave at selv streaming av mp3 skippa.. tok en del tid før jeg fant ut hva som var galt, men etter å ha testet et gammelt Intel 100Mbit-kort fant jeg fort ut at det faktisk var nettverkskortet (eller rettere sagt, en dårlig driver, siden samme Realtek-kort funker bra i linux).

 

Derfor, styr unna Realtek i Solaris, gå for Intel.

Lenke til kommentar

Har et veldig merkelig problem med mitt Ubuntu 8.04 system nå. Det er noe på PC-en som spiller en liten lydsekvens tilsynelatende helt tilfeldig. Jeg kan ikke fatte hva det skal være for noe. Noen som har en ide om hva det kan være? Det er ganske irriterende. Lyden var kanskje 1.5 sekunder elns. for hver gang den spilles.

Lenke til kommentar
Adobe åpner opp SWF og FLV:

 

http://www.adobe.com/openscreenproject/

 

Kanskje 64-bit flash ikke er så langt unna?

Veldig positivt, selv om det burde vært gjort for 10 år siden.

 

Argumentasjonen fra Adobe er selvsagt svada, den egentlige grunnen er nok at de redde for konkurranse fra nye teknologier som MS Silverlight osv. :whistle:

 

Men det uansett bra for både forbrukere og utviklere!

Lenke til kommentar
Ser sånn ut ja. De fleste distroer (både solaris, bsd og linux) har HCL'er en kan sjekke i før en kjøper. :)
Tnx. Ser den er certified.

 

Kjøpte akkurat det samme kortet, da mitt hovedkort også hadde Realtek. Funket knallbra, det.
Nice! Takk for at du deler erfaringen. Kjøpet blir straks mye tryggere når folk har gode erfaringer. :)
Lenke til kommentar
Adobes "Open Screen Project" er en kjempenyhet for Gnash-prosjektet i hvert fall. Kan nesten ike tro at det kom noe positivt ut av MS' Silverlight :p.
Vet ikke med Gnash, men swfdec-folka sa nå ihvertfall at dette ikke hadde noen påvirkning for prosjektet.

 

For Swfdec the Flash playe it means pretty much nothing. Swfdec

already implements everything that is written down in that

specifications. This is just the Adobe version of

http://www.m2osw.com/swf_alexref.html - so no wonders are to be

expected.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Hallo.

 

Jeg lurer på om det finnes et program som kan regulere nedlastingshastigheten min i kb/s ? Det virker som om oppdateringene i ubuntu tar all båndbredde, jeg får ikke til å surfe når jeg laster ned oppdateringer. Noen som har noen forslag?

 

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...