Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Ok, den saken er da ute av verden.

Nytt problem: Etter å ha tastet inn brukernavn, får jeg spørsmål om passord, men det kommer ikke opp hverken tall eller bokstaver. Tastaturet har kontakt, fordi jeg kan bruke tab slik at jeg kommer tilbake, men det er ikke sjanse til å skrive inn noe.. Hva er det for noe tull da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoppet elegant over det, men fikk det opp igjen da det skulle loades fra maskinen. Da kom det opp stjerner istedet, noe jeg fant mer logisk. Nå er vi igang iallfall. :)

Edit: Det blir en del spørsmål her..

Hvordan funker Ubuntu i forhold til Win Utforsker? Må jeg finne igjen D: nå? Har lyst til å kontrollere om bildene mine er der.. :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål: Jeg sitter med Ubuntu, og har fått til å vise æøå i filmavnet på filer som har blitt generert i Windows, men jeg kan ikke kopiere filene over på en annen disk. Da får jeg bare beskjed om "Error "Invalid parameters" while copying" og en noe spesiell versjon av navnet på fila jeg kopierer. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Mistet nettopp kontakten med det trådløse kortet, får ikke ut cd-skuffen og enhetsbehandlingen virker ikke!

Finner ikke ubuntu det trådløse kortet?

For å få ut cdrom kan du bare skrive 'eject /dev/cdom' i terminal.

Og hva tenker du på med 'enhetsbehandling'?

Jeg synes ubuntu er altfor lett, så lettvint at det blir tungvindt igjen, men, men.

Skal ikke være noen problemfylt distro.

Lenke til kommentar

Tenkte eg skulle bruke vlc i stede for xine, men då funker ikkje lyden.

oss audio output error: cannot open audio device (/dev/dsp)

står det i terminalen. Ellers så står audio filters blank og channel mixer på Default.

nokon som veit kva som er gale?

Lenke til kommentar
Tenkte eg skulle bruke vlc i stede for xine, men då funker ikkje lyden.
oss audio output error: cannot open audio device (/dev/dsp)

står det i terminalen. Ellers så står audio filters blank og channel mixer på Default.

nokon som veit kva som er gale?

Velg ESD eller aRts i VLC.

Lenke til kommentar
Prosjekt Ubuntu: Stengt med mislykket resultat.

Prosjekt Win XP: Startet.

Tror det er greiest i det tilfellet her ja ;)

Neida! Jeg kommer tilbake. Må bare se om jeg får alt bort fra maskinen slik at jeg bruke hele harddisken uten at jeg har svettebyger for at jeg skal miste bilder og musikk. Skal få det til i morgen!

Lenke til kommentar
Neida! Jeg kommer tilbake. Må bare se om jeg får alt bort fra maskinen slik at jeg bruke hele harddisken uten at jeg har svettebyger for at jeg skal miste bilder og musikk. Skal få det til i morgen!

Sorry, trodde det var nok en "jeg har prøvd Linux i 2 timer, nå gidder jeg ikke, ass. Linux er ræva". :). Fint at du vil prøve mer, ha tålmodighet, man lærte ikke Windows på en dag heller ;).

Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg. Er selv ny gamet, og har prøvd å få Wine til å funke, men det vil ikke starte instalasjonen fordi det visstnok mangler en "C compiler" eller noe slikt. Men jeg har jo nyeste Gcc med alle tilhørende pakker. Var nesten så tastaturet havna i veggen i stad.

Hva gjør jeg?

:(

Endret av Feonar
Lenke til kommentar
Jeg skjønner deg. Er selv ny gamet, og har prøvd å få Wine til å funke, men det vil ikke starte instalasjonen fordi det visstnok mangler en "C compiler" eller noe slikt. Men jeg har jo nyeste Gcc med alle tilhørende pakker. Var nesten så tastaturet havna i veggen i stad.

Hva gjør jeg?

:(

Bare for å få èn ting klart: Har du installert Wine, eller prøver du å installere det?

Du kan prøve å laste ned en av binærfilene fra Winehq

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...