Billy Bob Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Ok, den saken er da ute av verden. Nytt problem: Etter å ha tastet inn brukernavn, får jeg spørsmål om passord, men det kommer ikke opp hverken tall eller bokstaver. Tastaturet har kontakt, fordi jeg kan bruke tab slik at jeg kommer tilbake, men det er ikke sjanse til å skrive inn noe.. Hva er det for noe tull da? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 det er meningen... passordet blir skrevet inn, bare trykk enter etter at du er ferdig, du Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Hoppet elegant over det, men fikk det opp igjen da det skulle loades fra maskinen. Da kom det opp stjerner istedet, noe jeg fant mer logisk. Nå er vi igang iallfall. Edit: Det blir en del spørsmål her.. Hvordan funker Ubuntu i forhold til Win Utforsker? Må jeg finne igjen D: nå? Har lyst til å kontrollere om bildene mine er der.. Endret 2. juli 2005 av Billy Bob Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Et kjapt spørsmål: Jeg sitter med Ubuntu, og har fått til å vise æøå i filmavnet på filer som har blitt generert i Windows, men jeg kan ikke kopiere filene over på en annen disk. Da får jeg bare beskjed om "Error "Invalid parameters" while copying" og en noe spesiell versjon av navnet på fila jeg kopierer. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) sudo dpkg-reconfigure locales . Velg et eller annet språk og ISO 8859-1. Logg ut og logg inn. Endret 2. juli 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Er det jeg som er n00b, eller er Ubuntu noe tungvindt shait!? Mistet nettopp kontakten med det trådløse kortet, får ikke ut cd-skuffen og enhetsbehandlingen virker ikke! Tydeligvis ikke noe for amatører uten tålmodighet. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 sudo dpkg-reconfigure locales . Velg et eller annet språk og ISO 8859-1. Logg ut og logg inn. Det fungerte ikke ... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Mistet nettopp kontakten med det trådløse kortet, får ikke ut cd-skuffen og enhetsbehandlingen virker ikke! Finner ikke ubuntu det trådløse kortet? For å få ut cdrom kan du bare skrive 'eject /dev/cdom' i terminal. Og hva tenker du på med 'enhetsbehandling'? Jeg synes ubuntu er altfor lett, så lettvint at det blir tungvindt igjen, men, men. Skal ikke være noen problemfylt distro. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det legger seg også et ikon på skrivebordet for CD-ROM-en. Høyreklikk og velg eject. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 sudo dpkg-reconfigure locales . Velg et eller annet språk og ISO 8859-1. Logg ut og logg inn. Det fungerte ikke ... Jaha? Det er nå sånn jeg gjorde det, og fungerte for meg. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Tenkte eg skulle bruke vlc i stede for xine, men då funker ikkje lyden. oss audio output error: cannot open audio device (/dev/dsp) står det i terminalen. Ellers så står audio filters blank og channel mixer på Default. nokon som veit kva som er gale? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Prosjekt Ubuntu: Stengt med mislykket resultat. Prosjekt Win XP: Startet. Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Tenkte eg skulle bruke vlc i stede for xine, men då funker ikkje lyden. oss audio output error: cannot open audio device (/dev/dsp) står det i terminalen. Ellers så står audio filters blank og channel mixer på Default. nokon som veit kva som er gale? Velg ESD eller aRts i VLC. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Velg ESD eller aRts i VLC. men kor gjere eg det? (er ganske hjelpalaus i dette) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Prosjekt Ubuntu: Stengt med mislykket resultat.Prosjekt Win XP: Startet. Tror det er greiest i det tilfellet her ja Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Prosjekt Ubuntu: Stengt med mislykket resultat.Prosjekt Win XP: Startet. Tror det er greiest i det tilfellet her ja Neida! Jeg kommer tilbake. Må bare se om jeg får alt bort fra maskinen slik at jeg bruke hele harddisken uten at jeg har svettebyger for at jeg skal miste bilder og musikk. Skal få det til i morgen! Lenke til kommentar
bluet Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Ettersom vi snakker om Ubuntu her, kan jeg melde om at jeg har fått mine 100 CD-er i posten i dag. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Neida! Jeg kommer tilbake. Må bare se om jeg får alt bort fra maskinen slik at jeg bruke hele harddisken uten at jeg har svettebyger for at jeg skal miste bilder og musikk. Skal få det til i morgen! Sorry, trodde det var nok en "jeg har prøvd Linux i 2 timer, nå gidder jeg ikke, ass. Linux er ræva". . Fint at du vil prøve mer, ha tålmodighet, man lærte ikke Windows på en dag heller . Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Jeg skjønner deg. Er selv ny gamet, og har prøvd å få Wine til å funke, men det vil ikke starte instalasjonen fordi det visstnok mangler en "C compiler" eller noe slikt. Men jeg har jo nyeste Gcc med alle tilhørende pakker. Var nesten så tastaturet havna i veggen i stad. Hva gjør jeg? Endret 2. juli 2005 av Feonar Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Jeg skjønner deg. Er selv ny gamet, og har prøvd å få Wine til å funke, men det vil ikke starte instalasjonen fordi det visstnok mangler en "C compiler" eller noe slikt. Men jeg har jo nyeste Gcc med alle tilhørende pakker. Var nesten så tastaturet havna i veggen i stad. Hva gjør jeg? Bare for å få èn ting klart: Har du installert Wine, eller prøver du å installere det? Du kan prøve å laste ned en av binærfilene fra Winehq Endret 2. juli 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå