Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Mottok idag den nye prossesoren jeg hadde bestilt, sjekket at alt var ok i BIOS, restartet og bootet LinuxMint. Ingen problemer overhodet, alt bare virket, som vanlig.

Så jeg restartet og bootet Vista 64bit. Fikk logget meg inn, men fikk beskjed om at den måtte starte på nytt. Ok. Vanlig Windows oppførsel, så jeg gjorde som dialogen sa, start maskinen på nytt. Og der stoppet det, ikke f, om jeg fikk komme inn i Vista igjen, stoppet opp på F8 menyen. Jeg la så inn DVD-en, og valgte reparer. Så Vista satte i gang å reparere, dette tok ca 25min! Det er bare litt for utrolig. Og ja, etter reparasjonen så kom jeg meg inn i Vista igjen.

 

Windows lenge leve.........eller?

 

atlef.

Endret av atlef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vista har rett og slett for mye kode, for mye unødig. Tenk hvis windows blir et pakkebasert system som linux :D

Uansett, jeg skal cross-compile stuff. ming32 klarer å compile vanlig win32 kode uten problemer, nå skal jeg prøve å cross-compile gtk. Hvordan kan jeg gjøre dette på en fin og effektiv måte uten rot i systemet? Kan jeg bruke pkg-config da i det hele tatt? :( Er det bare å laste ned .dll filene og include filene? Noe mer jeg må ha :p

Lenke til kommentar
Salget med Dellbuntu-maskiner går bra, skal vi tro dette:

 

http://www.idg.no/computerworld/article95002.ece

 

 

... men vil fortsatt ikke selge i Norge.

 

- Hva må til for at Norge - eller Sverige og Danmark, som heller ikke selger dette - også innfører Ubuntu-pc-er?

 

- Nei, si det. Det er klart at vi hører på våre kunder, og hvis vi får tydelig tilbakemelding om at dette er et ønske, vil vi gjøre det, sier Seime.

Får en ikke bare ta de på ordet da? ;)

 

Edit: Finner ikke noen e-post adresse, men postadressen er ihvertfall

 

Dell AS

org.nr. 861 272 702

Hoffsveien 1 D

Postboks 270

0213 Oslo

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tar kompisen min heilt feil når han seier at eit program som køyrer 64-bit brukar 20-30 % meir minne enn når same programmet køyrer 32-bit?

 

Synast det høyrdest litt rart ut ...

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Salget med Dellbuntu-maskiner går bra, skal vi tro dette:

 

http://www.idg.no/computerworld/article95002.ece

 

 

... men vil fortsatt ikke selge i Norge.

 

- Hva må til for at Norge - eller Sverige og Danmark, som heller ikke selger dette - også innfører Ubuntu-pc-er?

 

- Nei, si det. Det er klart at vi hører på våre kunder, og hvis vi får tydelig tilbakemelding om at dette er et ønske, vil vi gjøre det, sier Seime.

Får en ikke bare ta de på ordet da? ;)

 

Edit: Finner ikke noen e-post adresse, men postadressen er ihvertfall

Dell AS

org.nr. 861 272 702

Hoffsveien 1 D

Postboks 270

0213 Oslo

Vi kan jo starte her:

http://www.ideastorm.com/article/show/1008...den_and_Denmark

 

Gjerne spre linken. :)

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Haha.. Må seia eg blei ganske imponert igår. Einaste haka eg såg ved å installere Ubuntu var at eg ville få problem med å få tilgong til "downloadserveren" min. Den køyrer Windows (jada, eg veit), og eg har alltid kopla meg til den ved hjelp av radmin viewer (den køyrer radmin server). Dette har funka særs bra. Eg snappa opp frå eit forum at eg kunne emulere Radmin Viewer i noko kalla Wine. Dette tok meg maks 2 min å setje opp, og plutselig fekk eg tilgong til windowspc'n min =o

Lenke til kommentar
Virker som om det var ditt første møte med linux aspic, så jeg antar det passer å ønske deg velkommen i klubben smile.gif

 

Det har du rett i. Eg har såvidt prøvd det på enklare maskiner tidelegare. No derimot vart eg lei Windows, og skaffa meg Linux med godt mot! For å vere ærleg har det vore nokre tunge dagar for å få alt til å funke, men no køyrer det med den største sjølvfølgje. :) Eg tvilar faktisk sterkt på at eg kjem til å gå tilbake. Med mindre MS skapar noko verkeleg revolusjonerande.

 

Marsan: Eg vil kalle meg ALT anna enn ein avansert Linux brukar :D Eg er så nybyrjar som det går an å verte. At eg klarte å emulere eit windowsprogram i Wine ser eg på som eit reint slumpetreff ;) Btw. eg høyrer songen inni meg når eg les signaturen din <3

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd MythTV 0.21 på Debian testing i det siste? Jeg installerte MythTV fra www.debian-multimedia.org repository, og hver gang jeg prøver å kjøre MythTV Backend Setup henger programmet og treger ned hele maskinen. Har lagt inn firmware-koden på riktig sted, og har sjekket at ivtv-driveren lastes riktig. TV-kortet jeg bruker er et Hauppauge WinTV PVR350.

Lenke til kommentar

Jeg har et magisk lite problem, fn + f4 skal toggle video-mode ut sant. Sånn at jeg kan vise shit på prosjekter på eksamen osv. På en kernel-versjon så funket det maks, ingen problemer. Nå funker det altså IKKE, når jeg googler ser at noen ubuntuversjoner har dette og andre versjoner av ubunto fungerer det ikke på. Hva er det som er gale når det ikke funker? Må jeg bytte kernel? Jeg ser i systemloggen at den registerer eventen, det skjer bare ikke noe. Har noen hatt dette problemet og fikset det?

Lenke til kommentar

To ting eg lurer på:

 

Eg har ubuntu på laptopen, og når eg lukker loket (dvs, den vetle knappen blir pressa inn), blir skjermen mørk og dataen går i ein slags kvilemodus. Likevel jobber harddisken (trekk mykje straum), og eg kan heller ikkje vakne PC-en igjen. Kva er det som skjer her? =p

 

Eg har ein del musikk lagra på ein NTFS partisjon. Men når eg startar opp Ubuntu er ikkje denne partisjonen mounta automatisk. Dvs. eg må inn på "Datamaskin", trykke på partisjonen, skrive inn systempassordet og då er den mounta. Kan eg automatisere dette?

Lenke til kommentar

Ser det dukker opp hk med Intel Atom cpu. Tror dere den er kraftig nok for en (enkel) hjemmeserver? Synes den er interessant pga. det utrolig lave strømforbruket.

 

Edit; da med Ubuntu server med eller uten GUI.

 

En annen ting; butikken på ubuntu.com har oppdatert produktene sine. Nå selger de siste Ubuntu 8.04 https://shop.canonical.com/index.php?cPath=...b82b6bdbfae4774

Endret av Dy§no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...