Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Ingen vits i å kverulere over sånt.
Han kverulerte ikke, han fleipet, BIG DIFFERENCE.
Jeg har en film som er i wmv-format (er en film fra en gammel sommerferie som ble slengt sammen i Windows Movie Maker for et par år siden). Jeg vil gjerne klippe ut noen scener fra denne, finnes det et enkelt program til dette? Eller blir det håpløst siden det er wmv :(
Hør på kyrsjo, så kan du prøve med kino eller avidemux, begge funker fint for meg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det et skikkelig "solitaire" spill der ute? Som er i samme gate som sol i vista? Er addicted av og trykke på musen mens jeg ser på film\serie.

 

btw: arch er gøy (:

 

Hvis du har community repo aktivert kan du installere pysolfc

 

Det har over 1000 forskjellige solitaire spill. Det burde vel holde for en stund :)

Lenke til kommentar

Angående konvertering og bruk av mencoder, så har jeg alltid hatt dårlig erfaring med dette og kvalitet. Det er godt mulig at jeg bare er dustete med parameterne mine, men det blir uansett utrolig mye dårligere kvalitet når jeg konverterer/henter stream med mencoder, enn om jeg konverterer med ffmpeg/transcode, eller henter streams med mplayer ...

Lenke til kommentar

EDIT: Løste det selv. Var så enkelt som wineserver gikk selvom jeg trodde den var drept

 

 

wine client error:35: version mismatch 338/339.

Your wineserver binary was not upgraded correctly,

or you have an older one somewhere in your PATH.

Or maybe the wrong wineserver is still running?

 

 

Får denne når jeg prøver å kjøre noen filer med wine..

 

Prøvde nettopp å slette wine og legge inn på nytt gjennom pakkebehandleren, men samme skjer.. Hjelp..

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar

Det har pleid å komme noen dager i forveien tidligere. Er bare å følge med på http://shipit.ubuntu.com og http://shipit.kubuntu.org daglig

 

Har prøvd å søke opp noen offisielle uttalelser på google og ubuntuforums, men jeg finner ikke noe.

 

Du kan være sikker på at når de kommer ut, så vil det nok bli annonsert av en eller annen person på http://planet.ubuntu.com i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Er på jakt etter et program som kan erstatte Microsoft sin PowerPoint. Jeg har testet Impress over lengre tid, men synes ikke det er et godt nok. Noen som har noen andre anbefalinger?
Hva savner du i Impress?

Det er veldig mye som er tungvindt. Blandt annet å sette inn en ny bakgrunn...

Lenke til kommentar
Er på jakt etter et program som kan erstatte Microsoft sin PowerPoint. Jeg har testet Impress over lengre tid, men synes ikke det er et godt nok. Noen som har noen andre anbefalinger?
Hva savner du i Impress?
Det er veldig mye som er tungvindt. Blandt annet å sette inn en ny bakgrunn...
Kan ikke si jeg er enig med deg, men det er vel avhengig av hva man er vant til å bruke. Hvorfor prøver du ikke bare PowerPoint via Wine? Hvis du har PowerPoint da...

http://frankscorner.org/index.php?p=office2003

Lenke til kommentar
Det er veldig mye som er tungvindt. Blandt annet å sette inn en ny bakgrunn...
Jeg bruker stort sett maler, og powerpoint maler funker som regel helt fint. Du kan enkelt endre mal naturligvis.

Starter å bli en stund siden jeg brukte det, så skal teste igjen. Ser det har kommet ny versjon nå også, så vi får se hvordan det funker :)

Lenke til kommentar

Jeg har to maskiner som jeg skal koble sammen med en TP-kabel. Den ene er en macbook som kjører os x, den andre er en stasjonær PC som kjører ubuntu hardy heron OG Windows XP Professional.

 

Hva er den kjappeste og mest kompatible måten å overføre filer mellom linux eller windows og os x? Har prøvd meg på å sette opp ssh, men jeg får hastigheter på bare 900 kilobytes/sec, noe som er ekstremt lite over kabel :/

Lenke til kommentar

Sprøtt, SSH pleier jo være lynkjapt, og det er vel samme SSH på Mac og Linux?

 

Du kan jo sette opp NFS på linux'en, kanskje tom med "insecure" optionen (så det er lov å mounte fra porter over 1024, dvs. du kan hente dataene rett fra finder i OSX uten å måtte mounte). Det går fort (snakker av erfaring) ;)

Lenke til kommentar
Har prøvd meg på å sette opp ssh, men jeg får hastigheter på bare 900 kilobytes/sec, noe som er ekstremt lite over kabel :/

Hva slags utstyr knytter du maskinene sammen med? Hvis du bruker en hub/svitsj som kun yter 10Mbps, er ikke 900KBps så urimelig..

 

..eller hvis nettverkskortet i en av maskinene ikke er kjappere enn 10Mbps..

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...