Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjører sw raid5 og filsystemet XFS på serveren min, og der var det ikke noe problem å sette inn en ny disk, og la XFS sine verktøy ta seg av å justere partisjonstørrelsen. Jeg bruker ikke LVM.

Ok. Hvis jeg setter opp sw raid5 med XFS, vil det være mulig å lese av dette i Windows egnetlig? Og hva skjer hvis jeg vil formatere, mister jeg alt da? :p

Lenke til kommentar
Software-RAID tror jeg blir problematisk å aksessere i Windows. I tillegg bør du bruke ext2/ext3 hvis du skal dualboote med Windows, for jeg tror ikke det fins løsninger for å aksessere hverken XFS, JFS eller Reiserfs fra Windows.
Ok, takk :)

Da får jeg finne en annen løsning.

Lenke til kommentar

Ubuntu klarte seg uhacket gjennom PWN to OWN :)

 

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...8032900961.html

 

"The MacBook Air went first; a tiny Fujitsu laptop running Vista was hacked on the last day of the contest; but it was Linux, running on a Sony Vaio, that remained undefeated as conference organizers ended a three-way computer hacking challenge Friday at the CanSecWest conference."

 

MAC ble hakket først på andre dagen.

Vista ble hacket siste dagen.

Lenke til kommentar
Det ser ut som dette programmet kan lese ext3 i lvm.

Jeg prøvde dette programmet en gang, men det var noe galt. Fikk en feilmelding e.l. - men husker ikke helt hva som var problemet. Ga uansett opp, booter strengt tatt bare opp windows 4-5 ganger i året på denne pc-en. Godt mulig det er blitt ordnet nå, eller at dette problemet ikke er no stress for andre, si i så fall ifra=)

Lenke til kommentar
Ubuntu klarte seg uhacket gjennom PWN to OWN :)

 

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...8032900961.html

 

"The MacBook Air went first; a tiny Fujitsu laptop running Vista was hacked on the last day of the contest; but it was Linux, running on a Sony Vaio, that remained undefeated as conference organizers ended a three-way computer hacking challenge Friday at the CanSecWest conference."

 

MAC ble hakket først på andre dagen.

Vista ble hacket siste dagen.

Morsomt! Vista ble tatt dagen etter Mac. Visstnok tok det ekstra lang tid med Vista fordi deltakerne var uforberedt på at maskinen hadde Servicepack 1 inne.

Lenke til kommentar

Nå skal det også merkes at de greide å "hacke" Vista gjennom Flash. Man skal se positivt på det, Vista og Ubuntu greide de ikke å hacke med programvare som fulgte med, det måtte tredjepartsprogramvare til før Vista tok kveld (så det er egentlig Adobe sin skyld).

 

BTW:

 

Draco 0.3rc1 er ute, forhåpentligvis blir det minimale endringer i forhold til final.

 

Oversikt over ISO'er og lignende finnes på førstesiden.

Lenke til kommentar

Og han trengte visst litt hjelp også, "He also got a little help from co-worker Derek Callaway."

 

Sant at det var Adobe sin skyld, og det ble sagt følgende: "This could affect Linux or Mac OS X." Men Vista ble i alle fall hacket igjennom lukket kildekode.

 

Synes det var overraskende at MAC ble hacket litt fort, og det var på dag to med deres egen programvare.

 

Det måtte også brukes en hack som er helt ukjent:

 

* Limit one laptop per contestant

* The same vulnerability can't be used against more than one box

* Attacks will be performed using a cross-over cable (with the attacker controlling the default route) or using radio-frequency by special arrangement.

* Winning exploits must target a previously unknown vulnerability; vulns that have already been reported to the affected software maker or a third party are not eligible.

 

Så om noen av OS'ene hadde hatt større sikkerhetshull som allerede er opptaget på programvare som følger med og ikke fikset dem, så hadde ikke de vært gyldige i konkurransen.

 

Etter å lest intervjuet ditt Olear fikk jeg veldig lyst til å teste ut Draco, må bare anskaffe meg litt mer kunnskaper om Linux først :p Utrolig bra og klare å drifte og holde ansvar for et et helt OS og alt som følger med alene!

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Standard Norges tilitt jevnes med jorden, i en prosess der de ikke en gang klarer å skjule at de er kjøpt og betalt. Det ble litt for patetisk synes jeg.

 

Men uansett, jeg føler selv for at vi sier hva vi mener - når de har vært så snille å legge ut kontaktpersoner og deres respektive numre under nyheten deres:

Kontaktpersoner i Standard Norge

Viseadm. direktør Ivar Jachwitz: 67 83 86 33 / 901 15868

Prosjektleder Bjørnhild Sæterøy: 67 83 86 71 / 950 33513

Informasjonssjef Marit Sæter: 67 83 86 93/ 970 27 956

Endret av luser32
Lenke til kommentar

Adobe har nå meldt seg inn i The Linux Foundation

 

Da burde de ihvertfall få ræva i gir å gi oss både 64-bit flash og for å ikke nevne flash som ikke henger seg og tar alt av ressurser. I beste fall hjelpe gnash. Flash er jo omtrent umulig å komme seg unna uansett. På grunn av visse idioter som lager hele sider i flash.

 

Gjenstår å se om dette bare er tomme ord da. Siden de tydeligvis også mener at photoshop gjennom wine er ett fullverdig alternativ til native.

Lenke til kommentar
Det ser ut som dette programmet kan lese ext3 i lvm.

Jeg prøvde dette programmet en gang, men det var noe galt. Fikk en feilmelding e.l. - men husker ikke helt hva som var problemet. Ga uansett opp, booter strengt tatt bare opp windows 4-5 ganger i året på denne pc-en. Godt mulig det er blitt ordnet nå, eller at dette problemet ikke er no stress for andre, si i så fall ifra=)

 

Forsøk EXT2IFS. Fungerer fint med ext2 og ext3.

Lenke til kommentar
Det ser ut som dette programmet kan lese ext3 i lvm.

Jeg prøvde dette programmet en gang, men det var noe galt. Fikk en feilmelding e.l. - men husker ikke helt hva som var problemet. Ga uansett opp, booter strengt tatt bare opp windows 4-5 ganger i året på denne pc-en. Godt mulig det er blitt ordnet nå, eller at dette problemet ikke er no stress for andre, si i så fall ifra=)

 

Forsøk EXT2IFS. Fungerer fint med ext2 og ext3.

Problemet er at det ikke støtter lvm

kilde: http://www.fs-driver.org/faq.html

LVM volumes are not supported, so it is not possible to access them.
Lenke til kommentar
Ubuntu klarte seg uhacket gjennom PWN to OWN :)

 

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...8032900961.html

 

"The MacBook Air went first; a tiny Fujitsu laptop running Vista was hacked on the last day of the contest; but it was Linux, running on a Sony Vaio, that remained undefeated as conference organizers ended a three-way computer hacking challenge Friday at the CanSecWest conference."

 

MAC ble hakket først på andre dagen.

Vista ble hacket siste dagen.

Jeg lurer på hva det er de prøver å komme seg frem til, eller benytte seg av. "PWN to OWN", hva betyr det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...