Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det jeg sliter med nå er tråløskortet til å fungere. Det er en RT2500, men jeg rekner nesten at jeg må inn med ndiswrapper for å få dette til å fungere.
Kom nettopp på at jeg ikke skjekket slackbuilds.org og siden til alienBOB

 

Slackbuilds.org har en SlackBuild for rt2500 cvs. Du må laste ned vesentlige filer og compilere driver før installasjon.

Kommer av en eller annen grunn ikke inn på slackware.com sider nå..., så vet ikke om det ligger en ferdig rt2500 pakke på http://www.slackware.com/~alien/slackbuilds/

 

Takk takk olefiver, my hjelp i deg. Etter litt om og men så skrinla jeg ideen om slackware. Prøvde fluxbuntu i stedet, but there aint like a place like home. Så nå holder jeg på å laste ned ubuntu 8.04 alpha 6. Beklager skuffelsen :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk takk olefiver, my hjelp i deg. Etter litt om og men så skrinla jeg ideen om slackware. Prøvde fluxbuntu i stedet, but there aint like a place like home. Så nå holder jeg på å laste ned ubuntu 8.04 alpha 6. Beklager skuffelsen :(
Hey hey. Ingen skuffelse :)

Du forsøkte, og Slackware var ikke for deg (ennå)

Bedre å prøve etc etc

 

Mulig tips.

Jeg tester/leker med olears Dracolinux gjennom qemu med kvm. Du kan jo teste Slackware i qemu uten å måtte fjerne Ubuntu...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Slackware er ikke for alle :)

 

Merk at Ubuntu 8.04 ikke er stabil, hvis du får problemer anbefaler jeg at du installerer den siste stable versjon av Ubuntu.

 

Jeg vet :) Men alltid morsomt å prøve bleeding edge.

 

Takk takk olefiver, my hjelp i deg. Etter litt om og men så skrinla jeg ideen om slackware. Prøvde fluxbuntu i stedet, but there aint like a place like home. Så nå holder jeg på å laste ned ubuntu 8.04 alpha 6. Beklager skuffelsen :(
Hey hey. Ingen skuffelse :)

Du forsøkte, og Slackware var ikke for deg (ennå)

Bedre å prøve etc etc

 

Mulig tips.

Jeg tester/leker med olears Dracolinux gjennom qemu med kvm. Du kan jo teste Slackware i qemu uten å måtte fjerne Ubuntu...

 

Jeg tenkte på å kjøre det i VMware, men nå som jeg ikke helt ble fornøyd så lar jeg det ligge.

 

PS. Jeg er stor fan av puppy linux (slackware derivant) på USB disk som jeg kjørte når systemet mitt ikke gikk ann å boote. Puppy er ekstremt brukervennlig. Brukt det på rescue oppdrag ++ i et halvt år nå og må si at det booter på hva det skal være der HK støtter USB-HD boot.

Lenke til kommentar

Som ventet vil SCO fortsette søksmålet mot IBM, etter de ble kjøpt av Stephen Norris Capital Partners (SNCP). Men tydeligvis er ikke McBride ønsket lenger i firmaet: McBride ousted at SCO, lawsuits to continue

 

The new owner of The SCO Group, investment firm Stephen Norris Capital Partners (SNCP), is planning to open a new chapter in SCO’s Linux lawsuit history, which started back in March of 2003 when the company filed a $1 billion suit against IBM.

(...)

“SCO respectfully disagrees with those rulings, in a summary judgment context, and intends to appeal at its earliest opportunity,” the company wrote in regards to the Novell case.

Som sagt, no more McBride

The appeal process, however, will happen without Darl McBride. SCO said that the implementation of the restructuring plan “requires” a change of the chief executive officer of the company. A new CEO will be named by the board when the plan becomes effective. McBride isn’t leaving SCO voluntarily. The Salt Lake Tribune reported that McBride “regrets” that he is being “pushed out” of the company. "Clearly when we draw up a battle plan for what we've been working for the last several years, trying to get SCO's intellectual property rights fought through in the courts and the marketplace, the endgame didn't have this sort of outcome for me personally," McBride told the newspaper.
Lenke til kommentar

Ubuntu 8.04 virker riemlig bra så langt, tester alpha 6 versonen for tiden. Eneste som trekker ned er at driveren på wifi-kortet mitt (rt2500 PCI) låser seg på max 40kb/s download (ligger på max 120kb/s i 7.10). Dette kortet har 54mbps muligheter men ser det er låst til 1mbps på "informasjon" om kortet/tilkoblingen. Selve signalstyrken har også synket fra 79/100 til 45/100. Å nei, dette er ikke en tilfelidighet, jeg booter puppy linux 1 min etter og da er alt greit.

 

Kan hende ubuntu har blitt mer brukervennlig, men jeg er litt lei av div maskinvare og dens driverstøtte hopper opp og ned fra verson til verson av ubuntu.

Lenke til kommentar

Takk for link Olefiver!

 

---

 

Sitter selv i Ubuntu 8.04 alpha 6 i skrivende stund :) Virker veldig låvende så langt, selv om jeg har litt problemer med Firefox, bare jeg har to tabs i Firefox oppe er det noen ganger umulig å få gjort noe som helst på internet ...

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Det er mine erfaringer med Ubuntu også, når det fungerer er alt bra, men man vet aldri hva som skjer når man oppgraderer (til en nyere versjon).
Enig. Det er et kjempeproblem. Ubuntu burde hatt lengre mellom oppgraderingssyklene (årlige kunne kanskje gått), og sørget for å debugget oppgradering skikkelig før det slippes til vanlige brukere. Det er helt uholdbart for vanlige brukere med den lave suksessannsynligheten en oppgradering via Adept har hatt så langt.
Lenke til kommentar

Helt enig, gleder meg til å teste ut den nye synonymordlista. Men i utgangspunktet foretrekker jeg Office 2008 over openoffice på mac, rett og slett fordi openoffice krever X (kommer snart i nativ utgave).

 

Pris er forresten ikke noe tema for mange privatbrukere; ms office kan skaffes for kr 0,-

Lenke til kommentar

Med kommandoen lshw får jeg frem at det nettverkskortene på en rackserver jeg leker med står som *-network DISABLED. Vil dette si at de er fysisk avslått via BIOS etc., eller er problemet det at de ikke har de riktige modulene lastet, og at det kan fikses ved depmod -a <modulnavn>?

Lenke til kommentar
Takk for link Olefiver!

 

---

 

Sitter selv i Ubuntu 8.04 alpha 6 i skrivende stund :) Virker veldig låvende så langt, selv om jeg har litt problemer med Firefox, bare jeg har to tabs i Firefox oppe er det noen ganger umulig å få gjort noe som helst på internet ...

 

Dette opplevde jeg og, (hardy Heron 8.04 alpha6) men jeg har fjernet FF3 Beta, og lagt inn FF2 da alle mine utvidelser ikke fungerer i FF3. Men min løsning ble Adblock Plus med oppdaterte filter. Eventuelt kan kanskje flashblock og være noe og teste.

 

Ellers ser Hardy ut til å fungere fint på min maskin. Har ikke støtt på de helt store problemene enda.

 

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...