Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Jeg merker stor forskjell når jeg spiller av for eksempe FLAC. Med Samba hakker det, med NFS går det helt fint.

Dette er veldig viktig for meg. Tror da jeg går for NFS.

 

For meg ble det i hvert fall rot å ha norske sær-tegn på filnavn da jeg brukte Samba, det problemet har jeg ikke hatt med NFS, så lenge klient og tjener kjører samme locale

Enda et pluss til NFS.

 

Takk til dere som hjalp meg med å finne noen flere svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet litt tider med ulike protokoller/måter, ved å sende en samme fil på størrelse 2.53gig. Tok tiden med stoppeklokke(så 100% nøyaktig er det ikke).

 

scp:3.45

SSHF:3.50

NFS med async:3.45

NFS med sync: 3.51

smb:7.25

cifs:5.10

rsync:3.51

 

Og så har vi Vista maskin til en WHS: 4.41

 

Jeg tror det er mulig å få NFS enda raskere, det finnes guider for det uten at jeg har forsøkt noe mer enn med og uten sync.Det som overrasket meg var forskjellen i cpu bruk for de ulike overføringsmåter.Jeg fikk også inntrykk av at NFS er bedre når man sender flere forskjellige filer(fra server til desktop og fra desktop til server), enn SSHFS.

 

Har skiftet ut ruteren nå, så nå går det så raskt at det ikke spiller noen rolle hvilke jeg velger.

 

For meg ble det i hvert fall rot å ha norske sær-tegn på filnavn da jeg brukte Samba, det problemet har jeg ikke hatt med NFS, så lenge klient og tjener kjører samme locale

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Jeg har testet litt tider med ulike protokoller/måter, ved å sende en samme fil på størrelse 2.53gig. Tok tiden med stoppeklokke(så 100% nøyaktig er det ikke).

man time;)

 

For meg ble det i hvert fall rot å ha norske sær-tegn på filnavn da jeg brukte Samba, det problemet har jeg ikke hatt med NFS, så lenge klient og tjener kjører samme locale

Hva mener du med det?

Mener med hva;?

Samba/Cifs taklet ikke æøå for meg - så jeg kunne ikke spille av den norske musikken jeg hadde der enten mappe- eller filnavn inneholdt disse. Det er godt mulig det bare er å leke seg litt med config-filer der - men NFS funket, så da gadd jeg ikke bry meg uansett=)

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Jeg har testet litt tider med ulike protokoller/måter, ved å sende en samme fil på størrelse 2.53gig. Tok tiden med stoppeklokke(så 100% nøyaktig er det ikke).

man time;)

 

For meg ble det i hvert fall rot å ha norske sær-tegn på filnavn da jeg brukte Samba, det problemet har jeg ikke hatt med NFS, så lenge klient og tjener kjører samme locale

Hva mener du med det?

Mener med hva;?

Samba/Cifs taklet ikke æøå for meg - så jeg kunne ikke spille av den norske musikken jeg hadde der enten mappe- eller filnavn inneholdt disse. Det er godt mulig det bare er å leke seg litt med config-filer der - men NFS funket, så da gadd jeg ikke bry meg uansett=)

Ok. Tror at dersom du legger til ",iocharset=utf8" når du monterer enten emd smb eller cifs så blir det riktig.

Lenke til kommentar
Personlig merker jeg fint lite forskjell, de fleste protokoller maxer linja hos meg. Liker heller ikke NFS, velger Samba framfor NFS any day (hvis jeg må velge, vanligvis er valget sshfs).

Jeg merker stor forskjell når jeg spiller av for eksempe FLAC. Med Samba hakker det, med NFS går det helt fint.

 

Jeg hadde en slik issue for kort tid siden under Samba i OpenSolaris. Da viste det seg å være nettverkskortet, et Realtek-kort integrert i hovedkortet. NFS gikk "ok", Samba gikk dødelig tregt (med påfølgende skipping av multimediafiler etc).

 

Med et nytt Intel-basert Gigabit-kort, får jeg omtrent 70% utnyttelse av Gigabit-ethernet med NFS, og rundt 40% med Samba. (Kan også nevnes at jeg har relativt dårlige kabler, stort sett gammel CAT 5)

 

Overhode ingen problemer med skipping i FLAC, filmer etc uavhengig av protokoll.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Som de fleste her inne får jeg mye bedre utnyttelse av nettverksbåndbredden med NFS enn Samba. Samtidig som det ikke er noe som helst forsinkelse når jeg browser i Nautilus på NFS. På Samba er det masse forsinkelse og "søking". Dette er mellom Ubuntu 7.10 og Debian 4.0r1.

Hvorfor liker ikke olear NFS?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke ffmpeg bra nok?

Spør ikke meg hvorfor det er slik. Virker som om ffmpeg har problemer med implementeringer av audio format 0x162, wma9dmo/wmadmo

FFmpeg har native støtte for WMV9 (VH1), eldre versjoner av WMV er ikke støttet (mulig gjennom win32codecs). FFmpeg forandrer seg hver dag, så det anbefales å ha en relativt ny snapshot (siste versjon av MPlayer har en bra snapshot av FFmpeg).

Lenke til kommentar

Kjoerer arch og fluxbox. Ogsaa oensker jeg aa bruke glmatrix som bakgrunn. Kjoerer jeg "/usr/lib/xscreensaver/glmatrix -root &" fra en terminal og lukker den saa funker det utmerket. Men saa proever jeg aa gjoere saann at den starter automatisk sammen med fluxbox. Saa jeg legger til 'exec "/usr/lib/xscreensaver/glmatrix -root"' i .fluxbox/startup. Da starter bakgrunnen, men med en gang jeg gjoer noe(starter et program) saa forsvinner det. Noen som vet hva jeg maa gjoere?

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at jeg egentlig burde gjort en post som refererte til filmen 300, "this is Sparta!" og alt det der.

I filmen er det en replikk om at pilene kommer til å skygge for solen.

 

Vel, i følge wikiquote har Darl sagt i et intervju:

 

"From what I hear, IBM will blacken the Utah sky with lawyers."

 

eneste oppfølgings replikk må være "and we will litigate in the shade"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...