Rabbid Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Attention!https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...iew=getlastpost Ubuntu og linux er snart eliminert. Det haster! redd Linux! Dette går på ære Linux er reddet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvordan står det til med oversettelse til norsk i kommende versjon av Ubuntu? (jeg har ikke prøvd den ennå) Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Attention!https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...iew=getlastpost Ubuntu og linux er snart eliminert. Det haster! redd Linux! Dette går på ære Linux er reddet Godt jobbet! Det var dagens lille solstråle. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvordan står det til med oversettelse til norsk i kommende versjon av Ubuntu? (jeg har ikke prøvd den ennå) Basert på rå tall ligger vi like greit an som i 7.10, omkring 50% oversatt. Du kan jo ta en titt hos rosetta selv. Dog skal det nevnes at dem som er hardcore oversettere ikke er fornøyd med rosetta i det hele tatt, og at en god del av oversettelsene gjøres "upstream" fra andre kilder (gnome, openoffice etc), så jeg er ikke sikker på at tallene er helt rette. Mange av tekststrengene ligger også i pakker som nærmest aldri brukes, i hvert fall ikke til ordinært desktop-bruk. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Gode nyheter for creative X-FI eiere. Creative frigir X-FI info Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Gode nyheter for creative X-FI eiere. Creative frigir X-FI info DET var på tide. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Lite spørsmål: jeg vet hvordan jeg kan kopiere en mappe fra en maskin til en annen med scp; er det mulig og kopiere flere mapper samtidig med en og samme kommando? Tenk at jeg har en mappe med ti undermapper, og ønsker å kopiere tre av dem - går det med en kommando? Og hva er egentlig forskjellen på aptitude upgrade/safe-upgrade/full-upgrade? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Gode nyheter for creative X-FI eiere. Creative frigir X-FI info DET var på tide. Og driverstøtten kommer først i OSS. De som fortsatt sverger til ALSA må vente litt til. Men det har vært trenden med flere nyere HD Audio codecs, ikke bare X-Fi. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva er egentlig greia med å ha to lydsystem? Begge er vel opensource? Ser ikke noe grunn til å ha to produkter som gjør det samme? Og hva er greia med at ubuntu dropper begge og går over til pulseaudio? ref:http://www.ubuntu.com/testing/hardy/alpha3 PulseAudio Alpha 3 includes PulseAudio enabled by default. Some non-GNOME applications still need to be changed to output to pulse/esd by default and the volume control tools are still not integrated. https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/+sp...nup-audio-jumbl Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Alsa ble vel skrevet fordi OSS på den tiden var utdatert, samt at OSS også var kommersiell programvare. Men dette har endret seg nå. OSS var det opprinnelige lydsystemet for GNU/Linux. Nå er vel pulseaudio mer en frontend mot Alsa (rett meg hvis jeg tar feil). Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Skal trolig kjøpe meg ny maskin og vil gjerne at linux skal fungere bra på den. Er det noe i dette oppsettet som ikke vil fungere bra i linux? AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Socket AM2, 2MB, BOXED Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16 Asus GeForce 8500GT 256MB DDR2 Silent, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV NEC DVD-brenner AD-7200S Black OEM SATA Endret 12. februar 2008 av qweac Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Eneste jeg ser som kan skape trøbbel kan være hovedkortet. Nå skal ikke jeg si at det ikke vil fungere, men du bør sjekke hver komponent på hovedkortet opp mot om det vil fungere i GNU/Linux. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Eneste jeg ser som kan skape trøbbel kan være hovedkortet. Nå skal ikke jeg si at det ikke vil fungere, men du bør sjekke hver komponent på hovedkortet opp mot om det vil fungere i GNU/Linux. Takk for innspill. Men hvordan gjør jeg det? Er ganske ny på linux fronten... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for innspill. Men hvordan gjør jeg det? Er ganske ny på linux fronten... Gå inn på produsentens side om hovedkortet der spesifikasjonene er listet opp. Og så er det bare å søke på hver komponent opp mot GNU/Linux og se hva du får. Søk gjerne på modellnr av hovedkortet også. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 For en liten tid tilbake var det en del tråder her om fordeler/ulemper med amd64 vs x86. Jeg skrøyt av at jeg bruker amd64 på desktopen helt uten problemer av noe slag. Vel, hvor lenge var Adam i Paris.. Jeg bruker MPlayer svn kompilert for amd64 som backend for all audio/video. Dette fungerer stabilt og smertefritt, men nå har jeg støtt på et lite problem. Jeg prøver å spille av en hd-video med audio format 0x162, wma9dmo/wmadmo. Video fungerer flott, men ingen audio. Med MPlayer kompilert for x86 med win32codecs får jeg både video og audio. Det virker ikke som om det går å kompilere MPlayer for amd64 med støtte for audio format 0x162, wma9dmo/wmadmo. Dvs det virker rett og slett som om dette ikke er reverse engineered enda og at det forutsetter bruk av win32codecs. Synspunkter? Tips? Det finnes en w64codecs-pakke som du kan bruke isteden for w32codecs... vet ikke om den virker da. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Takk for innspill. Men hvordan gjør jeg det? Er ganske ny på linux fronten... Gå inn på produsentens side om hovedkortet der spesifikasjonene er listet opp. Og så er det bare å søke på hver komponent opp mot GNU/Linux og se hva du får. Søk gjerne på modellnr av hovedkortet også. Har søkt litt rundt, men finner pent lite. Kanskje jeg ikke søker på rett ting men... Fant noe om dårlig linux støtte for via hovedkort. Kan det stemme? Noen som har forslag til et hovedkort i samme prisklasse jeg kan bytte til? Et som fungerer bra med linux og som passer overens med de andre delene jeg har valgt. EDIT: Helst et fra komplett.no Endret 12. februar 2008 av qweac Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for innspill. Men hvordan gjør jeg det? Er ganske ny på linux fronten... Gå inn på produsentens side om hovedkortet der spesifikasjonene er listet opp. Og så er det bare å søke på hver komponent opp mot GNU/Linux og se hva du får. Søk gjerne på modellnr av hovedkortet også. Har søkt litt rundt, men finner pent lite. Kanskje jeg ikke søker på rett ting men... Fant noe om dårlig linux støtte for via hovedkort. Kan det stemme? Noen som har forslag til et hovedkort i samme prisklasse jeg kan bytte til? Et som fungerer bra med linux og som passer overens med de andre delene jeg har valgt. EDIT: Helst et fra komplett.no http://www.mydigitallife.info/2006/07/08/a...deluxe-reviews/ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321031 Har ikke prøvd det selv, men les reviewen jeg linker til. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Takk for det, men problemet er bare at det der var ca 500kr dyrere enn det jeg i utgangspunktet hadde valgt. Har ikke penger til det... :\ Noen andre alternativer som er rimeligere? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva er egentlig greia med å ha to lydsystem? Begge er vel opensource? Ser ikke noe grunn til å ha to produkter som gjør det samme? Konkurranse er vel alltid bra? Det er vel også ganske vanilig innen fri programvare: Gnome - XFCE Rhythmbox - Banshee - Exaile Epiphany - Midori - Firefox Brasero - Gnomebaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå