RattleBattle Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Jeg prøver å finne ut av hvordan jeg kan får kjørt en kommando ved logout Gnome. Jeg skal kjøre noen rsync-kommandoer jeg har lagt i en kjørbar fil og skal synkronisere mot server. EDIT: Lagde et ikon i Gnome-panel som kjører denne kommandoen som kjører scriptet og deretter får samme dialogboksen som når man avlustter Gnome: /sti/til/mitt/script && gnome-session-save --kill I grunn fornøyd med det, men andre forslag er selvsagt også velkomne. Endret 9. februar 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 skjønner. Så ubuntu kan lese fra Windows, men ikke omvendt? Windows kan lese fra Linux ved hjelp av et ekstraprogram, se her. Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Linux er ikke kulere enn xp,Hæh, jeg er dypt uenig. GNU/Linux er drit mye kulere enn XP på alle måter. Dessverre er det mange spill som ikke kommer ut i linux versjon, men utover det får du dekt det aller meste av behov, ofte vesentlig bedre enn på XP. Personlig skjønner jeg ikke at folk gidder holde på med XP lengre hvis de har datainteresse, det er jo urgammelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvis jeg har valget mellom XP og Vista ville jeg glatt gått til XP... Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det er vel mer en praktisk sak enn et spørsmål om kulhet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er det noen som har erfaring med å kjøre Adobe-programmer via Wine? F.eks Photoshop, Indesign og Premiere? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Når jeg starter fluxbox via xinit med xorgconf fungerer musen fint, hvorfor har det seg da at musen ikke fungerer i kdm/gdm? Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er det noen som har erfaring med å kjøre Adobe-programmer via Wine? F.eks Photoshop, Indesign og Premiere? Photoshop er kjend for å fungere stort sett bra under wine, imo spesielt 7.0. Premiere er det verre med... Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er det noen som har erfaring med å kjøre Adobe-programmer via Wine? F.eks Photoshop, Indesign og Premiere? Photoshop CS2 fungerer tilfredsstillende for meg så lenge jeg holder meg til ett bilde av gangen. Ble noe kluss når jeg hadde flere oppe. Premiere tror jeg går dårlig. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hvordan lagrer jeg filen jeg laster ned med wget til et annet sted? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Tror dette skal funke: wget <url> -O path/til/filnavn Endret 10. februar 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 det trodde jeg ogsa, men sa bare ut som den lastet ned loggen til filen. =/ Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ellers laster wget ned til katalogen du befinner deg i. Hvis er i Desktop for.eks får du fila i Desktop Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg prøvde Photoshop i Wine for en stund siden, det som plaget meg var at alle vinduene overlappet alle andre program. Mulig at dette har blitt fikset nå. Selve funksjonene i Photoshop så ut til å virke greit. Om noen ønsker å få Linux "kult", så kan det bli ganske så stilig med Compiz og diverse. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ellers laster wget ned til katalogen du befinner deg i. Hvis er i Desktop for.eks får du fila i Desktop Jeg vet, men bruker cron. Jeg har fikset det midlertidig ved a la cron kjore scriptet som forst kjorer cd /home/stale/mappe/ Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Nå er det faktisk forskjell mellom stor bokstav(O) og liten bokstav(o) i parameteret for de fleste programmer=) EDIT: Hvilket man wget, eller bare wget --help ville kunne fortalt deg alt om ... Endret 10. februar 2008 av luser32 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 ajvaellja stilig takk Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg bruker kdemod/kde, hva må jeg gjøre for å få taskbaren ende til å vise ikoner til programmer som pidgin og transmission. Jeg får ikke sjiten til å vise ikoner? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du må vel legge til system tray widgeten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå