Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

noen som har opplevd at trådløs kort er helt fint installert, finner nettverk, men "greier ikke" å logge inn? Har tastet WEPen og testa med både shared key og public, men det bare surra og gikk uten hell. Vet ikke om man får spurt om hjelp i denne tråden, men jeg kan evt lage min egen ;)

 

PS: funker fint å koble til ett trådløst nett uten key.

Er det samma nettet som ikke har key du får kobla til? Jeg har vært borti instillinger på nettverk som heter long og short premable,,, Måtte endre noe instillinger for å få kobla til nettet... vært et forsøk å sjekke opp

 

skal prøve det når jeg er på skolen! Det er trådløse på høyskolen jeg ikke får kobla til fra Ubuntu. Men det trådløse på jobben går helt fint. Bruker det nå.

 

edit: glemte å takke :D Takk!

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problem som MrLeftfield opplever, alt ser ut som det virker ordentlig, men jeg får ikke koblet til nettverk med WEP-nøkkel. Noen som har vært borti det samme, og kan hjelpe meg litt med hva av nettverksinnstillinger som evt. må endres på?

 

Jeg kjører Linux Mint 4.0.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
har en eldgammel laptop, 233MHz og 32MB ram. Er det noe mulighet for et grafisk OS pa den? Har planer om a sette den opp som media-greie i bilen.
Jadda. Damn Small Linux kjører på min Pentium MMX 100 MHz med 32 MB RAM. Den kjører bl.a. Firefox, og greier å ta bilder med webkamera. Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Hei!

 

Trenger litt hjelp. I følge denne siden som er laget for min pc-modell og linux har pc-ene en feil som forårsaker frys akkurat som jeg opplever. Det står: "Boot the kernel with noapic because the BIOS is a little buggy. This prevents random freezes when watching DVD's, gaming etc." Hva er noapic? Og hvordan kan jeg starte Ubuntu i det?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
bare legg det inn i kernel-linja i

 

/boot/grub/menu.lst

 

Omtrent slik:

# (0) Arch Linux
title  Arch Linux
root   (hd0,5)
kernel /boot/vmlinuz26 root=/dev/sda6 ro 5 noapic
initrd /boot/kernel26.img

 

Takk for svar, men fikk svar fra en annen på ett annet forum for litt siden. Tester det ut nå. ;)

Lenke til kommentar
noen som har opplevd at trådløs kort er helt fint installert, finner nettverk, men "greier ikke" å logge inn? Har tastet WEPen og testa med både shared key og public, men det bare surra og gikk uten hell. Vet ikke om man får spurt om hjelp i denne tråden, men jeg kan evt lage min egen ;)

 

PS: funker fint å koble til ett trådløst nett uten key.

Er det et internt kort på bærbar?

Jeg har opplevd at hvis man skal koble på krypterte nettverk på interne kort må du av en eller annen merkelig grunn skru nettverkskortet av og på en gang etter at du har logget inn...

Lenke til kommentar

Til dere som sliter med å komme på nett trådløst. Sørg for at wpasupplicant er installert for WEP/WPA/WPA2. Unngå gjerne WPA2, det virker fortsatt umodent. Noen kort trenger riktig firmware for å virke med åpen driver, kan hende restricted drivers manager i ubuntu ikke er helt på høyden der ennå. Hvis driveren likevel ikke oppfører seg som den skal så kan ndiswrapper være en helt grei utvei, settes opp meget greit hvis du har windows driver for hånden. Når det gjelder trådløsstøtten generelt, så er det sammen med virtualisering, den raskest voksende kodebasen i linuxkjernen nå, så nye kjerner utover året vil antagelig få vesentlig bedret trådløsstøtte.

 

MrLeftfield, det er sikkert noen på skolen som kan fortelle deg hvilket oppsett som er der, slik at du kan finne ut hvorfor det ikke virker. Drivere virker ut-av-boksen hvis hardwaren er støttet, driverstøtten i linux er allerede fantastisk, men den har aldri blitt bedret i så raskt tempo som akkurat nå. Dersom hardwaren ikke ligger inne i kjernen er det litt verre, men det er faktisk gode grunner til at det er slik enten vi liker det eller ikke. Hva er det du vil konfigurere?

 

DaBear, det var leit å høre. Jeg drømte ikke om at en trådløschip ville skyve deg bort.

Lenke til kommentar

Fins det en måte å få Windows til å lese en ext3 formatert harddisk slik at den dukker opp i explorer som en vanlig harddisk? Kjører dualboot på en harddisk, og bruker en annen harddisk min som datadisk (musikk, filmer osv.) og kunne tenkt meg å ha den tilgjengelig i begge OS

 

Eller burde jeg formatere harddisken til NTFS? siden NTFS støttes av linux rimelig bra nå

Lenke til kommentar

Linux på håndleddet? Kom over noen artikkler om et "armbåndsur-samarbeid" mellom IBM, Citizen, Linux OS. Navnet på skapelsen er WatchPad 1.5 :love:

 

http://www.research.ibm.com/WearableComput...ibmcitizen.html

 

post-10740-1201200679_thumb.jpg

Hardware

Size: 65mm x 46mm x 16mm

Weight: 43g (without wrist band)

CPU: High speed, low power 32 bit MPU (18-74 MHz)

Input devices: Touch panel, a winding crown switch, button

Display: 320 x 240 dots, monochrome liquid crystal display

Memory: 8MB low power DRAM, 16MB flashInterfaces: Bluetooth wireless technology (v1.1, voice-enabled), IrDA (V1.2), RS232C (via a cradle)

Others: Speaker, microphone, vibrator, fingerprint sensor, accelerator sensor

Power: Li-Ion battery

Cradle: RS232C, AC adapter, and AA batteries

 

Software

Operating system: Linux kernel version 2.4

GUI: Microwindows

Bluetooth stack: IBM BlueDrekar (L2CAP, SDP, RFCOMM)

 

http://openwatch.co.kr/index/directory/dir..._pn9999787.html

 

post-10740-1201201008_thumb.jpg

 

Ser ut som det meste av linker og info er fra rundt 2001

 

http://www.trl.ibm.com/projects/ngm/index_e.htm

 

http://www.linuxdevices.com/news/NS6580187845.html

 

http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/art...011/citizen.htm

 

Noen her inne som "var med den gangen" og vet noe om proskjektet, om det tilslutt ble realisert som "salgsvare", eller endog fikk tak i seg ei slik klokke?

 

En slik vakker skapning skulle gjerne få sittet på mitt håndledd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...