pgdx Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Jo, takk skal du ha, det var jo faktisk pinlig enkelt. Du kan få en Ubuntu-CD av meg. Det er én direkte-CD og én installasjons-CD hvis du skulle være fornøyd. Edit: Snakkes på Gaim neste gang jeg ser deg der. Endret 25. juni 2005 av drange_net Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Finest det eit program i Linux som har samme funksjonene som ein casio kalkulator? (tenker på dei store sakene ein kan tegne graffer med og slikt) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Finest det eit program i Linux som har samme funksjonene som ein casio kalkulator? (tenker på dei store sakene ein kan tegne graffer med og slikt) Octave er kos. Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Noen her som har en kommando for å legge til en skriver, eventuelt et tips til hva jeg gjør nå? Har er en HP DeskJet-skriver, nylig tilkoplet en Ubuntu Hoary-server (via LTP1) uten GUI. Skriveren er - ifølge Ubuntus Wiki - støttet under OS-et. Driver/PPD er - ifølge samme kilde - pnm2ppa for printeren. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Noen her som har en kommando for å legge til en skriver, eventuelt et tips til hva jeg gjør nå? Har er en HP DeskJet-skriver, nylig tilkoplet en Ubuntu Hoary-server (via LTP1) uten GUI. Skriveren er - ifølge Ubuntus Wiki - støttet under OS-et. Driver/PPD er - ifølge samme kilde - pnm2ppa for printeren. CUPS køyrer jo ein HTTP-server på port 631, så du kan vel bruke Lynx eller Links og gå til http://localhost:631 Ellers så er vel kommandoen "lpadmin" du bør utforske. Endret 26. juni 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) CUPS køyrer jo ein HTTP-server på port 631, så du kan vel bruke Lynx eller Links og gå til http://localhost:631 Ellers så er vel kommandoen "lpadmin" du bør utforske. URL-en prøvde jeg istad òg, den ga meg ingen resultater fra w3m (tekstbasert leser) over SSH ihvertfall. LPAdmin lå ikke inne, og heller ikke CUPS. Fant derimot CUPS på pakkesystemet, er det dét jeg trenger? Har planer om å dele skriveren over Samba, til lokalnettverket med både Windows- og Linux-klienter. Edit: Leif.. Endret 26. juni 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ang. printeren - er denne maskina et headless-oppsett? Om ikke annet skulle det være mulig å få opp X11-appen for å kontrollere printere vha GUI over ssh - sleng på flagget -XY til ssh, slik: ssh bruker@maskinnavnellerip -XY så kan du starte appen fra kommandolinja over ssh, og den kommer opp på X11-tjeneren på maskina du sitter på. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 CUPS køyrer jo ein HTTP-server på port 631, så du kan vel bruke Lynx eller Links og gå til http://localhost:631 Ellers så er vel kommandoen "lpadmin" du bør utforske. URL-en prøvde jeg istad òg, den ga meg ingen resultater fra w3m (tekstbasert leser) over SSH ihvertfall. LPAdmin lå ikke inne, og heller ikke CUPS. Fant derimot CUPS på pakkesystemet, er det dét jeg trenger? Har planer om å dele skriveren over Samba, til lokalnettverket med både Windows- og Linux-klienter. Edit: Leif.. Må vel ha CUPS ja... Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ang. printeren - er denne maskina et headless-oppsett? Om ikke annet skulle det være mulig å få opp X11-appen for å kontrollere printere vha GUI over ssh - sleng på flagget -XY til ssh, slik: ssh bruker@maskinnavnellerip -XY så kan du starte appen fra kommandolinja over ssh, og den kommer opp på X11-tjeneren på maskina du sitter på. Sitter med PuTTY på en Windows-klient nå, og såvidt jeg ser det fungerer det der bare på en annen Linux-maskin? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ang. printeren - er denne maskina et headless-oppsett? Om ikke annet skulle det være mulig å få opp X11-appen for å kontrollere printere vha GUI over ssh - sleng på flagget -XY til ssh, slik: ssh bruker@maskinnavnellerip -XY så kan du starte appen fra kommandolinja over ssh, og den kommer opp på X11-tjeneren på maskina du sitter på. Sitter med PuTTY på en Windows-klient nå, og såvidt jeg ser det fungerer det der bare på en annen Linux-maskin? Gjer nok det, ja. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Det du kan gjøre er å bruke ssh's port forward system, etter du har installert cups. Putty: Connection -> Tunnels -> Source port: 631, Destination: 127.0.0.1:631 -> Add Etter du har logget inn på serveren, åpn opp en web-browser og gå inn på http://127.0.0.1:631/ Endret 27. juni 2005 av Terrasque Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Har ein kamerat som har lyst på fjernkontroll til PCen. Har nokon ein å anbefale som fungerar i GNU/Linux? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 SUSE Linux 9.3 FTP Version Released BTW, ingen som har peil på posten ovanfor? Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Har ein kamerat som har lyst på fjernkontroll til PCen. Har nokon ein å anbefale som fungerar i GNU/Linux? Se om du finner noe her http://www.lirc.org/ Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Har ein kamerat som har lyst på fjernkontroll til PCen. Har nokon ein å anbefale som fungerar i GNU/Linux? Se om du finner noe her http://www.lirc.org/ Hm, ser bra ut Hadde vore fint med ein erfaring med ein spesifikk kontroll. BTW: No veit eg ikke heilt, men nyare kontrollar, brukar dei IR dei også? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Har ein kamerat som har lyst på fjernkontroll til PCen. Har nokon ein å anbefale som fungerar i GNU/Linux? Se om du finner noe her http://www.lirc.org/ Hm, ser bra ut Hadde vore fint med ein erfaring med ein spesifikk kontroll. BTW: No veit eg ikke heilt, men nyare kontrollar, brukar dei IR dei også? Jada, nyere kontroller bruker nok IR de òg. Og jeg vil tro at du kan bruke en hvilken som helst fjernkontroll på maskinen din. Endret 27. juni 2005 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 LIRC leser koder fra hvilken som helst IR-fjernkontroll som sender med rett signalformat. Man kan så programmere den etter den fjernkontrollen man har. Selv har jeg en fjernkontroll med mottaker jeg fikk med tv-kortet mitt (Pinnacle PCTV Stereo), som funker med LIRC. Jeg har også snakket med andre som bruker RF-fjernkontroller (ATI Remote Wonder, eller hva de heter), dog ikke med LIRC. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Norwegian Minister [Morten Andreas Meyer (H)]: No More Proprietary Formats. Mange fine ord om Norge, i tillegg til at det er kult at Meyer nå går ut med dette offentlig. Jeg har, på tross av at jeg er på motsatt side av den politiske høyre/venstre-aksen av det Morten A. Meyer er, hatt troen på ham som moderniseringsminister. Lenke til kommentar
ways Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 hehe. skulle akkurat til å legge inn link, men der var du. om vi bare slutter å kjøpe coca cola & McDonalds nå, så kanskje det er nok til at usa kommer for å "erstatte en korrupt regjerning", og passe på oljen vår imens (JA, jeg vet at vi ikke kommer til å slutte å kjøpe M$ ting helt enda, var bare en spissformulering) Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Norwegian Minister [Morten Andreas Meyer (H)]: No More Proprietary Formats. Mange fine ord om Norge, i tillegg til at det er kult at Meyer nå går ut med dette offentlig. Jeg har, på tross av at jeg er på motsatt side av den politiske høyre/venstre-aksen av det Morten A. Meyer er, hatt troen på ham som moderniseringsminister. Godt å se at det finnes intelligens blant politikere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå