Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men her så har Opera alltid sett ut som noe ekkelt skrot fra Windows 3.1-tiden

http://my.opera.com/community/customize/skins/

Programmer som trenger skins/themes for å endre utseende er utrolig tungvindt (imho søppel). Når opera kommer i QT4 blir det vel litt bedre, men ikke mye. Programmer som Opera, Firefox, Audacious, aMSN osv. gjør jo at desktopen ser ut som et rotehus uten like. Ev., man må bruke mange timer på å jakte ned skins som ligner en smule (hvis man er heldig) på resten av programmene man bruker, hver gang man endrer på temaet for desktopen.

Lenke til kommentar
men her så har Opera alltid sett ut som noe ekkelt skrot fra Windows 3.1-tiden

http://my.opera.com/community/customize/skins/

Programmer som trenger skins/themes for å endre utseende er utrolig tungvindt (imho søppel). Når opera kommer i QT4 blir det vel litt bedre, men ikke mye. Programmer som Opera, Firefox, Audacious, aMSN osv. gjør jo at desktopen ser ut som et rotehus uten like. Ev., man må bruke mange timer på å jakte ned skins som ligner en smule (hvis man er heldig) på resten av programmene man bruker, hver gang man endrer på temaet for desktopen.

 

Helt enig, lurer på hva utviklerne tenker når gjør slikt.

Lenke til kommentar
Hang in there, i opera 9.5 er dette fiksa.

 

(UNIX) When running Gnome, Opera will now use the native GTK file chooser when opening and saving files

 

 

Se http://my.opera.com/desktopteam/blog/2007/...ot-extravaganza

Her så kan jeg fint holde pusten mellom hver gang Opera 9.5 beta(1) kræsjer.

 

Opera 9.25 - Stygg og inneffektiv filbrowser:

post-11009-1200514175_thumb.png

 

Opera 9.50 - Mye bedre, men for ustabilt:

post-11009-1200514536_thumb.png

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Er en server på skolen her, og "alle andre" som kjører windows kan gå inn på \\server i explorer, så kommer de inn.

 

Jeg kommer ikke inn med firefox eller konqueror, får heller ikke pinget den, noen som vet hva jeg må gjøre?

Regner med IE blir omgjort til filutforskeren explorer nar de gar inn pa den adressen.

Trykk ctrl+l pa skrivebordet og skriv inn smb://server

(kanskje det virker bedre med ipen, men burde virke med server ogsa)

hvis ikke ctrl+l virker, trykker du det etter du har gatt inn i en filutforsker.

Lenke til kommentar
Vet dere hvor man kan få tak i små tux-klistremerker eller noe sånt for å erstatte symbolet på windows-tasten på tastaturet?

 

(Egentlig merkelig hvordan Microsoft har fått sneket inn produktsymbolet sitt på alle tastaturer som er i salg)

 

linuxkeyboardnew.jpg

 

tuxgraphicssolution.jpg

Wikipedia har noen ord om dette; ms imponerer med makten sin! Eneste jeg fant var diss to; Ubuntu logo, Tux logo. Du må i tilfelle kjøpe deg lapper for æ,ø,å - som selges i forskjellige butikker. Linuxbutikken.no(som forøvrig bruker Microsoft server for sin side??), hadde ikke slike taster... Lyst på jeg og...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...