endrebjo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Med $ sudo nautilus i terminal får du filbrowser med root-rettigheter. Men da skal du faen meg være forsiktig. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Takk, det fungerte fint. Løsningen var imidlertid ikke så enkel som guidene jeg fant impliserte. I stedet for at Opera nå maser om at jeg ikke har flash player installert, er det nå grå bokser i stedet for f. eks. youtube sin avspiller. Noen som har kommet over dette problemet før? Jeg kan jo forsåvidt bruke firefox, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med den nettleseren. Har lyst til å få Opera fungerende også på denne plattformen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Etter hva jeg har hørt, så skal Flash fungere enda dårligere i Opera enn det gjør i Firefox. Flash er rett og slett stygg og jævlig. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hmm, det var jo dårlig nytt. Men det må vel være en metode å få flash til å fungere med Opera i Ubuntu 7.10? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) har samme problem som miCro på laptopen, men ikke på hovedmaskinen, aner ikke hva jeg har gjort forskjellig. Ikke har jeg hatt tid til å finne ut av det heller.. Hater flash Endret 2. januar 2008 av anders iver Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Tilsynelatende har veldig mange som har gjort det samme som meg fått flash til å fungere i Opera, men hos meg er boksene fortsatt like grå og ufunksjonelle. :/ Under Tools > Advanced > Plugins står dette: Shockwave Flashapplication/futuresplash spl application/x-shockwave-flash swf /usr/lib/opera/plugins/libflashplayer.so Pussig at det ikke fungerer. Endret 2. januar 2008 av miCro Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som har noen anbefalinger til ett strategispill som ligner på civilization 4? Har testet freeciv, men falt ikke helt for det... Er det Civ4 i wine som er tingen da?.. Se under F her. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Tilsynelatende har veldig mange som har gjort det samme som meg fått flash til å fungere i Opera, men hos meg er boksene fortsatt like grå og ufunksjonelle. I denne tråden kom vi fram til at det (de grå boksene) var et problem med den nyeste flashversjonen og Opera. zeltex var grei å lastet opp en libflashplayer.so som fungerer (lavere versjonsnummer). Bare lim den inn i riktig mappe med "gksudo nautilus", så skulle det fungere. Endret 3. januar 2008 av Kagee Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Kan noen forklare meg logikken i følgende; Kameraprodusenten Olympus har gitt ut Vista compatible RAW codec, hva menes egentlig med det? Er det bare tull, akkurat som RAMen vi så som var "Vista godkjent"? RAW filene det her er snakk om kan _alle_ åpnes på Linux jf. denne. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Tilsynelatende har veldig mange som har gjort det samme som meg fått flash til å fungere i Opera, men hos meg er boksene fortsatt like grå og ufunksjonelle. I denne tråden kom vi fram til at det (de grå boksene) var et problem med den nyeste flashversjonen og Opera. zeltex var grei å lastet opp en libflashplayer.so som fungerer (lavere versjonsnummer). Bare lim den inn i riktig mappe med "gksudo nautilus", så skulle det fungere. Det fungerte aldeles utmerket, takk skal du ha for tipset. Jeg kan jo spørre om en annen ting også, nå som ting begynner å falle på plass. Finnes det et alternativ til Nokia PC Suite til Linux? Endret 3. januar 2008 av miCro Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Kan noen forklare meg logikken i følgende; Kameraprodusenten Olympus har gitt ut Vista compatible RAW codec, hva menes egentlig med det? Er det bare tull, akkurat som RAMen vi så som var "Vista godkjent"? RAW filene det her er snakk om kan _alle_ åpnes på Linux jf. denne. Virker mer som om de slipper et program som gjør at de som sitter på Vista kan få åpnet RAW-filene sine. Annen ting: Har en gammel Logitech mus uten tråd (usb, kule). Hvordan kan jeg få knappen på siden av den ("tommelknapp") til å virke som midtklikk, slik det gjorde før? Kjører fedora 8 btw. ... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Tilsynelatende har veldig mange som har gjort det samme som meg fått flash til å fungere i Opera, men hos meg er boksene fortsatt like grå og ufunksjonelle. I denne tråden kom vi fram til at det (de grå boksene) var et problem med den nyeste flashversjonen og Opera. zeltex var grei å lastet opp en libflashplayer.so som fungerer (lavere versjonsnummer). Bare lim den inn i riktig mappe med "gksudo nautilus", så skulle det fungere. Det fungerte aldeles utmerket, takk skal du ha for tipset. Jeg kan jo spørre om en annen ting også, nå som ting begynner å falle på plass. Finnes det et alternativ til Nokia PC Suite til Linux? Fikk aldri Nokia PC suite/ekvivalente programmer til å fungere på min telefon med kabel. Jeg fikk meg en Blåtann USB dongle til jul, da får jeg ihvertfall til å overføre filer fram og tilbake Lenke til kommentar
Sinqh Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Noen som vet om Kiba-Dock fungerer i Gnome? Har Linux Mint 4.0 (Main, altså standard). Evt. flere tips til en dock som er lett å innstalere, eller med en liten innstalasjonsguide? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Etter en reboot av den bærbare i går er trådløskortet mitt sporløst borte. Håndtering av ufrie drivere viser at ipw3945 er enablet, men vises som ikke-i-bruk. Dette er Ubuntu Gutsy på en Dell Latitude D520. Noen idèr om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Noen som vet om Kiba-Dock fungerer i Gnome? Har Linux Mint 4.0 (Main, altså standard). Evt. flere tips til en dock som er lett å innstalere, eller med en liten innstalasjonsguide? Avant-Window-Navigator bruker jeg, og er fornøyd. Har opplevd at den crasher av og til men det er ikke noe problem for meg. Finnes en guide for å installere det på ubuntuforumet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Da var Supermicro C2SBX bestilt, betalt og hentet. Supermicro har til og med vært så snille at de har listet opp hvilke linux-distroer som støtter dette hovedkortet, noe som jo er meget brukbart. Gir meg lett en føring om hvilken linux-distro jeg kan benytte. Kortet koster flesk, men det er det perfekte hovedkortet for mitt bruk, det er helt klart. Ingen andre kort passer så bra til oppsettet, så enkelt er det. Edit: chipset er X38. Endret 4. januar 2008 av stigfjel Lenke til kommentar
Airbeam Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Jeg har ett problem med instalasjon av ATi Propitære driver ei Linux Sabayon. Grafikk kortet er ett ATI mobility radeon X1400. dette kommer opp når jeg prøver og instalere. Drivern skal instaleres automatisk. siden jeg har prøvd og bruke denne guiden,. http://www2.ati.com/drivers/linux/linux_8.24.8.html#172579 sabayonuser@localhost ~ $ su Password: localhost sabayonuser # install home/sabayonuser/desktop/ati-driver-installer-8.443.1-x86.x86_64 install: missing destination file operand after `home/sabayonuser/desktop/ati-driver-installer-8.443.1-x86.x86_64' Try `install --help' for more information. localhost sabayonuser # Endret 4. januar 2008 av Airbeam Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Og da fikk Microsoft patent på ønskelister Amerikanske patenter er morsomme. Endret 4. januar 2008 av JonT Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Og da fikk Microsoft patent på ønskelisterAmerikanske patenter er morsomme. Tysken min er ikke så god som den burde vært, så gadd ikke lese Men denne karen må da ha noe "prior art" som kan invalidere Microsofts patent: Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Samme artikkel, engelsk: http://www.theregister.co.uk/2008/01/03/mi...ents_wish_list/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå