Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg meget imponert over kde 4 rc-en jeg prøvde ut. Fikk ikke prøvd composite i kwin da jeg kjørte fra live cden til suse, men likte det nye themet og ikona spesielt godt; i tillegg til plasma og widgetene som følger med (wohoooo, analog klokke! :p ). Det nye utseende til amarok 2.0 var suverent, og krita og kword har fått seg noen oppgraderinger.

Meeen, mange programmer kræsja, og den nye taskbaren er ikke like god som gamle kicker (denne kan også brukes i kde 4 da), og jeg veit ikke om jeg helt likte den nye suse inspirerte startmenyen. Ellers var Dolphin en fryd å bruke, og Konqueror skal visst bruke dolphin som en kpart.

Neste kubuntu skal forresten komme med kde 4, der du i tillegg kan velge kde 3.5 . Bare 3.5-versjonen blir LTS.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Jeg er særs ny på alt som har med linux og gjøre og har kun hatt ubuntu 7.10 på min laptop i et par dager. Jeg har fått det meste til å fungere, men jeg har fortsatt et problem som jeg antar er rimelig lett løsbart. Jeg har uansett itno erfaring på dette feltet, så jeg står litt fast. Saken er at jeg prøver å få flash til å fungere i Opera, og i følge en del guider på verdensveven kan problemet enkelt løses ved å kopiere filen libflashplayer.so til Opera sin plugins-mappe. Det får jeg imidlertid ikke lov til da jeg tilsynelatende ikke har skrivetilgang til den mappen. Jeg antar det hele kan løses i terminalen ved hjelp av en eller annen sudo-kommando? Eller er det eventuelt en annen måte å løse det på? Hadde satt stor pris på litt hjelp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...