Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Den henter fra nettet, men den legger til CD i tillegg som en kilde. For å endre på dette: System - Administrasjon - Software Sources.

 

Jeg lurer i grunn på hvorfor du gidder å prøve dette når du bruker mer tid på å klage enn å bruke noen minutter på noe så trivilet som å løse dette, og ellers lete i menyene.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må være den eneste , jeg har får ikke noe spm om passord når jeg går inn på win partisjonen min .

 

jeg tror din negativitet er grunnen til de fleste problemene dine , jeg byttet over til ubuntu for ca 3 uker siden , og for meg har det vært for det meste problem fritt , klart enkelte ting har jeg lurt på og plagde med , men det er for det meste ting som har med at jeg skal prøve og gjøre ting som ikke akkurat støttet out of the box .

Lenke til kommentar
Jeg far ogsa spm om root pw nar jeg dobbeltklikker pa windows-partisjonen med NTFS.

 

 

jeg har nå teste for og være sikker på min disk , jeg har entret disken åpnet en fil , og lagd en fil , ingen spm om passord

 

 

disken var automatisk mountet når jeg instalerte ubuntu , jeg har ikke instalert noe ntfs ting i ettertid .

Lenke til kommentar

Du må skrive root-passord siden NTFS-disken monteres når du dobbeltklikker på den. Og som Sokkalf^ sier, så er det bare root som kan montere partisjoner. Dessuten må du vel være root for å endre på ting siden du monterte den som root. Hvis du monterer disken når du booter istedet, så slipper du å montere den med root-passord.

Lenke til kommentar
Installerte den NTFS-greien, nå får jeg ikke spørsmål om passord lengre.:) Største problemet nå er frem/tilbake knappene på Logitech-musen min, finner ikke ut hvor jeg kan sette hva de skal gjøre. Det lå visst ikke i tastatursnarveier, og det er ingen instillinger for det under musinstillinger.

Enig i at det er teit at det ikke funker out-of-the-box. Løsninga er her da (krever at du redigerer /etc/X11/xorg.conf som root):

 

http://linux.wordpress.com/2006/06/06/tip-...ux-and-firefox/

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Installerte den NTFS-greien, nå får jeg ikke spørsmål om passord lengre.:) Største problemet nå er frem/tilbake knappene på Logitech-musen min, finner ikke ut hvor jeg kan sette hva de skal gjøre. Det lå visst ikke i tastatursnarveier, og det er ingen instillinger for det under musinstillinger.

Enig i at det er teit at det ikke funker out-of-the-box. Løsninga er her da (krever at du redigerer /etc/X11/xorg.conf som root):

 

http://linux.wordpress.com/2006/06/06/tip-...ux-and-firefox/

Før du redigerer xorg.conf, husk å ta backup. Det kan gjøre med kommadoen

sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup

Den koden kopierer xorg.conf og lagrer kopien som xorg.conf.backup.

Lenke til kommentar

Det er forøvrig en vanesak, jeg greide meg fint med fontene som kom preinstallert med ubuntu. Annbefaler deg å prøve deg uten ei lita stund og heller justere sharpness, skriftstørrelse og slikt fra font-valgpanelet.

 

For meg personlig, føltes det litt dumt å gå vekk fra windows, bare for å installere mange propietære ting fra windows på ubuntuen; da kunne jeg like så greit holdt meg til windows. Men uansett greit å ha valget da.

Lenke til kommentar

Har skaffet meg en brukt pc til 200 kroner, skal hente den i morgen. Tenkte og bruke den som server, kan dere anbefale et bra os? Jeg har tenkt på både Debian og Knoppix , men klarer ikke og bestemme meg.

 

Primært skal det være en server for og lagre filer, men senere når jeg får oppgradert så ligger en dedicated cs server i tankene

 

Mulig og kjøre begge deler på samme pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...