Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Den henter fra nettet, men den legger til CD i tillegg som en kilde. For å endre på dette: System - Administrasjon - Software Sources.

Jeg lurer i grunn på hvorfor du gidder å prøve dette når du bruker mer tid på å klage enn å bruke noen minutter på noe så trivilet som å løse dette, og ellers lete i menyene.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må være den eneste , jeg har får ikke noe spm om passord når jeg går inn på win partisjonen min .

jeg tror din negativitet er grunnen til de fleste problemene dine , jeg byttet over til ubuntu for ca 3 uker siden , og for meg har det vært for det meste problem fritt , klart enkelte ting har jeg lurt på og plagde med , men det er for det meste ting som har med at jeg skal prøve og gjøre ting som ikke akkurat støttet out of the box .

Lenke til kommentar
Jeg far ogsa spm om root pw nar jeg dobbeltklikker pa windows-partisjonen med NTFS.

jeg har nå teste for og være sikker på min disk , jeg har entret disken åpnet en fil , og lagd en fil , ingen spm om passord

disken var automatisk mountet når jeg instalerte ubuntu , jeg har ikke instalert noe ntfs ting i ettertid .

Lenke til kommentar

Du må skrive root-passord siden NTFS-disken monteres når du dobbeltklikker på den. Og som Sokkalf^ sier, så er det bare root som kan montere partisjoner. Dessuten må du vel være root for å endre på ting siden du monterte den som root. Hvis du monterer disken når du booter istedet, så slipper du å montere den med root-passord.

Lenke til kommentar

Installerte den NTFS-greien, nå får jeg ikke spørsmål om passord lengre.:) Største problemet nå er frem/tilbake knappene på Logitech-musen min, finner ikke ut hvor jeg kan sette hva de skal gjøre. Det lå visst ikke i tastatursnarveier, og det er ingen instillinger for det under musinstillinger.

Lenke til kommentar
Installerte den NTFS-greien, nå får jeg ikke spørsmål om passord lengre.:) Største problemet nå er frem/tilbake knappene på Logitech-musen min, finner ikke ut hvor jeg kan sette hva de skal gjøre. Det lå visst ikke i tastatursnarveier, og det er ingen instillinger for det under musinstillinger.

Enig i at det er teit at det ikke funker out-of-the-box. Løsninga er her da (krever at du redigerer /etc/X11/xorg.conf som root):

http://linux.wordpress.com/2006/06/06/tip-...ux-and-firefox/

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Enig i at det er teit at det ikke funker out-of-the-box. Løsninga er her da (krever at du redigerer /etc/X11/xorg.conf som root):

http://linux.wordpress.com/2006/06/06/tip-...ux-and-firefox/

Før du redigerer xorg.conf, husk å ta backup. Det kan gjøre med kommadoen

sudo cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup

Den koden kopierer xorg.conf og lagrer kopien som xorg.conf.backup.

Lenke til kommentar
Finnes det ClearType for Ubuntu? Det er veldig ubehagelig å lese nettsider uten det. Har prøvd å bytte skrifttype både i Opera og Ubuntu uten resultat.
Har du installert pakken MS Core Fonts? Den inneholder fonter brukt i Windows, flere nettsider benytter seg av disse fontene.
Lenke til kommentar

Det er forøvrig en vanesak, jeg greide meg fint med fontene som kom preinstallert med ubuntu. Annbefaler deg å prøve deg uten ei lita stund og heller justere sharpness, skriftstørrelse og slikt fra font-valgpanelet.

For meg personlig, føltes det litt dumt å gå vekk fra windows, bare for å installere mange propietære ting fra windows på ubuntuen; da kunne jeg like så greit holdt meg til windows. Men uansett greit å ha valget da.

Lenke til kommentar

Har skaffet meg en brukt pc til 200 kroner, skal hente den i morgen. Tenkte og bruke den som server, kan dere anbefale et bra os? Jeg har tenkt på både Debian og Knoppix , men klarer ikke og bestemme meg.

Primært skal det være en server for og lagre filer, men senere når jeg får oppgradert så ligger en dedicated cs server i tankene

Mulig og kjøre begge deler på samme pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...