Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raste egentlig bare gjennom instalajonen. Valgte vel egentlig at den skulle installere x, kde mm, men da den spurte etter cd2 så valgte jeg bare å ikke installere flere pakker og avslutte installasjonen. Men bare glem det, tar heller å prøver draco, likte pakkesystemet til freebsd da jeg prøvde det, med freebsd støttet ikke lydkortet mitt dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg gleder med til K3B kommer til Windows. Jeg finner rett og slett ingen gode gratisverktøy for å lage iso-filer på Windows. Alle har sånn jævlig "30-days-trial-shit" eller så mangler de masse funksjonalitet. K3B er helt komplett, pent å se på, og kjapt og enkelt.
Hvis du bruker Windows, hvorfor bruker du ikke bare InfraRecorder. Actions -> Burn compilation -> To a disc image. Funker dessuten veldig bra via Wine. :)
Jeg visste rett og slett ikke at InfraRecorder fantes. Satt og søkte på Google i 10-20 minutter uten å finne noe. Da bootet jeg heller Ubuntu og brukte K3b.

Men tusen takk for tipset! Det kan komme godt med seinere. Bra å se at åpne programmer i alle høyeste grad kan hevde seg. Hvis bare markedsføringen hadde vært like god, så hadde det blitt veldig bra. :)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Hmm, innstallerte security/openssl/. Så lastet jeg ned wpa_supplicant(denne), inntallerte med installpkg wpa...

 

Dersom jeg skriver wpa_supplicant får jeg dette tilbake:

wpa_supplicant: error while loading shared libraries: libssl.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

 

Og dersom jeg skriver wpa_passphrase får jeg dette:

wpa_supplicant: error while loading shared libraries: libcrypto.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

 

Både locate libcrypo og locate libssl gir resultater. (begge i /usr/local/lib/)

 

(Men jeg legger meg snart, natta)

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Raste egentlig bare gjennom instalajonen. Valgte vel egentlig at den skulle installere x, kde mm, men da den spurte etter cd2 så valgte jeg bare å ikke installere flere pakker og avslutte installasjonen. Men bare glem det, tar heller å prøver draco, likte pakkesystemet til freebsd da jeg prøvde det, med freebsd støttet ikke lydkortet mitt dessverre.

Hva slags lydkort er det snakk om?

Lenke til kommentar
Hmm, innstallerte security/openssl/. Så lastet jeg ned wpa_supplicant(denne), inntallerte med installpkg wpa...

 

Dersom jeg skriver wpa_supplicant får jeg dette tilbake:

wpa_supplicant: error while loading shared libraries: libssl.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

 

Og dersom jeg skriver wpa_passphrase får jeg dette:

wpa_supplicant: error while loading shared libraries: libcrypto.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

 

Både locate libcrypo og locate libssl gir resultater. (begge i /usr/local/lib/)

 

(Men jeg legger meg snart, natta)

En enkel ldconfig burde løse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...