stigfjel Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Du sletter ikke bare data til alle brukere, men alt som ligger under /, altså hele filsystemet. Jeg prøvde rm -rf / i Solaris 10 som root, men jeg fikk ikke lov til å utføre operasjonen... :!: Endret 28. november 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du sletter ikke bare data til alle brukere, men alt som ligger under /, altså hele filsystemet. Jeg prøvde rm -rf / i Solaris 10 som root, men jeg fikk ikke lov til å utføre operasjonen... :!: "prøvde"; hvis det hadde funket da? Man kan vel utføre tilsvarende i windows, format c eller noe sånt, men brukere av windows bruker jo normalt ikke en terminal i motsetning til linux - så det er vel verre å lure disse. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du sletter ikke bare data til alle brukere, men alt som ligger under /, altså hele filsystemet. Jeg prøvde rm -rf / i Solaris 10 som root, men jeg fikk ikke lov til å utføre operasjonen... :!: "prøvde"; hvis det hadde funket da? Man kan vel utføre tilsvarende i windows, format c eller noe sånt, men brukere av windows bruker jo normalt ikke en terminal i motsetning til linux - så det er vel verre å lure disse. Lag et bash-script og kall det "Prison Break.avi" eller noe - så er det i boks^^ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg tror ikke du får lov til å formatere C: (systempartisjonen) i Windows fordi den er i bruk som systempartisjon. Men andre partisjoner går nok veldig bra. Endret 28. november 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 "prøvde"; hvis det hadde funket da? Om det hadde fungert, ville det uansett ikke spilt noen rolle. Har en Solaris-installasjon i VMware for testing. Da kan man teste uten at det får noen konsekvenser for tapt data. Men ville uansett aldri prøvd meg på noe sånt hvis jeg hadde hatt en Solaris-boks med viktige data. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Den dummeste kommandoen jeg noen gang har kjørt er rm /lib/libc.so.6 - da ble det reinstall rett og slett:P Var i mine tidligere dager som linux-nerd - så visste ikke heelt hva det var jeg hadde gjort Endret 28. november 2007 av luser32 Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Pyse Er da bare å kopiere tilbake filen Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 "prøvde"; hvis det hadde funket da? Om det hadde fungert, ville det uansett ikke spilt noen rolle. Har en Solaris-installasjon i VMware for testing. Da kan man teste uten at det får noen konsekvenser for tapt data. Men ville uansett aldri prøvd meg på noe sånt hvis jeg hadde hatt en Solaris-boks med viktige data. Mener å huske at det finnes noe man kan skrive før en kommando, da vil den bare bli midlertidig utført slik at man kan se hva som skjer - vet dere hva jeg mener? ms har fjernet filendelsene i windows(mer brukervennlig?), et av resultatene leste jeg, er et nytt virus som florerer på msn. Man mottar en fil "fra" den man har samtale med som heter picture. Filen er en .exe fil, men det ser man jo ikke uten at man endrer på det selv - og så klikker man for å se bildet man har fått he he Bang! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 ms har fjernet filendelsene i windows(mer brukervennlig?), et av resultatene leste jeg, er et nytt virus som florerer på msn. Man mottar en fil "fra" den man har samtale med som heter picture. Filen er en .exe fil, men det ser man jo ikke uten at man endrer på det selv - og så klikker man for å se bildet man har fått he he Bang! M$ har ikke fjernet filendelsene, bare gjort dem usynlige som standard-innstilling. Man kan slå på visning for filendelse. Det gjør jeg, fordi jeg liker å se hva slags filer jeg har med å gjøre. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 ms har fjernet filendelsene i windows(mer brukervennlig?), et av resultatene leste jeg, er et nytt virus som florerer på msn. Man mottar en fil "fra" den man har samtale med som heter picture. Filen er en .exe fil, men det ser man jo ikke uten at man endrer på det selv - og så klikker man for å se bildet man har fått he he Bang! M$ har ikke fjernet filendelsene, bare gjort dem usynlige som standard-innstilling. Man kan slå på visning for filendelse. Det gjør jeg, fordi jeg liker å se hva slags filer jeg har med å gjøre. Det var det jeg mente, kanskje dårlig formulert. Poenget er at de fleste brukere av windows ikke vil endre på dette, og tror de trygt kan åpne filer som bilder, tekst osv. og ser ikke at disse er exe filer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det var det jeg mente, kanskje dårlig formulert. Poenget er at de fleste brukere av windows ikke vil endre på dette, og tror de trygt kan åpne filer som bilder, tekst osv. og ser ikke at disse er exe filer. Det er sant. Det er en drøss med brukere som ikke er bevisste på dette. Men det er mange brukere som godt kunne trengt en oppstramming hva sikkerhet og nettvett angår. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hvorfor far ikke jeg forstorret det ene ikonet like mye som det andre? Begge er lenger til .gif filer. #1: 38.8KB Bredde: 500 piksler Hoyde: 157 piksler #2 24,5KB Bredde: 600 piksler Hoyde: 213 piksler Endret 28. november 2007 av Ståle Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Prøvde akkurat å installere google earth med bin fila jeg fikk fra siden dems, men den virker ikke. Noen som har en aning om hvordan jeg får installert det? Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Haute C, prøvde du slik? sh GoogleEarthLinux.bin Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Logger inn med su, men får fortsatt permission denied Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Nettopp installert GoogleEarth på en Slackwareinstall, og tar det på husken derfra. Trenger ikke være root for å installere pakken men du må vel cd til der pakken ligger. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det kan hende du må kjøre en "chmod +x <filnavn>" Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Prøvde akkurat å installere google earth med bin fila jeg fikk fra siden dems, men den virker ikke. Noen som har en aning om hvordan jeg får installert det?Hvilken distribusjon er det snakk om? På ubuntu 7.10 er det bare å installere pakken "googleearth-package". Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det virka, men finner ikke no ikon for selve programmet da Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hmm.. funker "rm -f /bin/rm"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå