DeadManWalking Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Start det via terminal, og kopier over eventuelle feilmeldinger? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Segmentation fault (core dumped) hmm Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Mulig du har oppdatert et-eller-annet dritt i mellomtiden da - Fedora og Ubuntu er jo ikke akkurat ivrige på å holde igjen oppdateringer - så kan jo gjerne skje at det blir noe kollisjoner eller annet rot imellomtiden:p Eller så kan du jo sjekke om det er brukeren din/configfiler som er problemet. En siste ting jeg ville sjekket(men som jeg håper du har gjort selv allerede...) er å starte opera i terminal - se om det kommer noe fornuftig frem da... EDIT: ser nå(gaanske for seint) at jeg var litt for treig der:P Endret 22. november 2007 av luser32 Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 wtf?! Hvorfor sluttet Opera 9.5 a funke i Ubuntu 7.10 na nettop?!Det virka, jeg slo av PC-en for en time siden, slo pa igjen na, og sa virker det ikke. Samme som skjedde med Fedora 8 for 2 dager siden. ?!?!! Hadde problemer i arch å. Installerte fra aur der og da funka det igjen. Prøv å installere static deb. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 noen som vet hva den saken på panelet der minimerte programmer ligger heter , jeg klarte og fjerne den . så nå får jeg ikke åpne amsn og amule ^^ jeg er så flink .... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Noen som vet om et program/triks som kan tvinge et program til å være i fullskjerm (Dekker alle hjørner av skjermen uten vindusrammer)? Bruker Metacity Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Nå sitter jeg på kde, men disse tingene pleier jo å være ganske likt, så kan hende det fungerer hos deg også. ctrl+shift+f maksimerer de fleste programmer (dekker 100% av skjermen, uten vindusdekorasjoner). Programmene må altså ha støtte for dette. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Men finnes det en måte å simulere fullskjerm på? Ved å strekke vinduet helt ut til hjørnene og fjerne vindusrammer? Ctrl+Shift+F funka ikke særlig bra Lenke til kommentar
atlef Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 noen som vet hva den saken på panelet der minimerte programmer ligger heter , jeg klarte og fjerne den . så nå får jeg ikke åpne amsn og amule ^^ jeg er så flink .... Høyreklikk på panelet, velg "Add to panel" og legg til "Window List". Mvh Meg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Selve aksesstiden på blåtann er helt kurrant. Da er det vel bare jeg som har vært litt uheldig når jeg har drevet med filoverføring via bluetooth. Da gikk det nemlig rompetreigt innimellom.K700i og D-Link DBT-120 adapter. Filoverføring blir noe annet, er bare snakk om noen kb når man surfer osv. Jeg bruker bare EDGE og har 25-30kb/s. Den eneste ulempen med Bluetooth er at den suger mobilen tom for batteri. data_jepp: Bare bruk standard ppp til oppkoblingen. Endret 22. november 2007 av olear Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg har et stort idiotisk problem, wvdial nekter å koble til fordi jeg ikke angir brukernavn og passord. Netcom bruker ikke brukernavn og passord. :/ Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det ser ut til å fungere men jeg får fremdeles ikke tilgang til nettet, jeg får ip, den finner DNS og alt. Og ifconfig gir meg en ppp0, men ping bare gir meg timeout. :/ Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Sjekk /etc/resolv.conf. Den skal bare inneholde NetCom sine servere. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Sjekk /etc/resolv.conf. Den skal bare inneholde NetCom sine servere. Dns serverne? Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 NetCom sine DNS-servere ja. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Haha! Funker nå! Tusen takk! Hastigheten var litt tvilsomt, profilen den kobler opp via på mobilen er jo for gprs? Vil det si den ikke bruker 3g da? Netcom sa at den bruker det som er tilgjengelig. Endret 22. november 2007 av data_jepp Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Men finnes det en måte å simulere fullskjerm på? Ved å strekke vinduet helt ut til hjørnene og fjerne vindusrammer? Ctrl+Shift+F funka ikke særlig bra Slik jeg husker det så har ikke Metacity mulighet til å fjerne vindusrammer. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Men finnes det en måte å simulere fullskjerm på? Ved å strekke vinduet helt ut til hjørnene og fjerne vindusrammer? Ctrl+Shift+F funka ikke særlig bra Slik jeg husker det så har ikke Metacity mulighet til å fjerne vindusrammer. ikke helt den jeg tengte på , er vell systray eller noe sånt jeg leter etter . FALSK EDIT: heter notifcation area Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har et stort idiotisk problem, wvdial nekter å koble til fordi jeg ikke angir brukernavn og passord. Netcom bruker ikke brukernavn og passord. :/ Har du prøvd å sette mobilnummeret ditt som brukernavn og passord? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå