Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg prøver å kjøre videofiler på Ubuntu, blir alle fargene mørke, slik at jeg ikke ser noen ting. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Jeg bruker et Intel grafikkort.

Hva om du slår av skrivebordseffektene før du prøver å kjøre videoene? Skjer det samme da.

Du kan skru de av ved å høyreklikke på bakgrunnen på Skrivebordet->Change Desktop Background->Visual Effects->None

Lenke til kommentar
Trur K3B skal kunne gjere det uten noko problem.

når jeg prøver fra K3d kommer denne meldingen opp "Could not find the program 'keditfiletype'"

ingen som vet?

Dette var rart - hvis du installerte K3B fra en pakkebrønn, burde alt det trengte være tilgjengelig. Du installerte k3b fra f.eks synaptic eller legg/til fjern programmer?

Lenke til kommentar
Når jeg prøver å kjøre videofiler på Ubuntu, blir alle fargene mørke, slik at jeg ikke ser noen ting. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Jeg bruker et Intel grafikkort.

Hva om du slår av skrivebordseffektene før du prøver å kjøre videoene? Skjer det samme da.

Du kan skru de av ved å høyreklikke på bakgrunnen på Skrivebordet->Change Desktop Background->Visual Effects->None

Fungerer fremdeles ikke. Prøvde å restarte X, men nei :(

Lenke til kommentar

Halve jula!

Hvor er Pat's siste xmms.SlackBuild, ser ut som om jeg oppgraderer fra Audacious til XMMS :)

EDIT:

Fant ingen changelog... noen som har en link

EDIT2:

Fri Nov 16 22:52:40 CET 2007 Håvard Kvålen <[email protected]>

* configure.in: Update version to 1.2.11. This is the 10 years

anniversary release of xmms, and also 1211 days since 1.2.10.

Omfattende oppgradering :) Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Hvilket program anbefaler folk for a sjekke hvilke IPer innen en viss range som svarer pa ping? Helst ikke GUI, bare konsoll.

Evnt det hadde jo kanskje vaert enkelt a lage selv.. hmm..

Finne alle fra 192.168.1.1 til 192.168.1.255:

nmap 192.168.1.1-255

Andre ranges kan seff også brukes, om du vil kan du scanne gjennom alle IPer i verden hvis du har god tid:

nmap 1-255.1-255.1-255.1-255

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...