Ståle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det er jo det jeg prover a gjore. Men det gar ikke siden DocumentRoot ikke er en mappe. Noe den er, og den finnes. ... # # DocumentRoot: The directory out of which you will serve your # documents. By default, all requests are taken from this directory, but # symbolic links and aliases may be used to point to other locations. # DocumentRoot "/home/stale/www/" # # Each directory to which Apache has access can be configured with respect # to which services and features are allowed and/or disabled in that ... Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Rettighetene er vel riktig også? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Har apache tilgang til den mappen da? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ta bort " "? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Rettighetene er vel riktig også? Na har jeg provd chown apache:apache, og chmod 777. Men ser ikke ut som d virker. Har provd med og uten " " og / Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Og du har restartet Apache for hver endring du har gjort? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 det er den eneste endringen jeg har gjort, og jeg prover a restarte apache for forste gang Lenke til kommentar
Canute Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Står det noe i /var/log/httpd/errors_log ? (eller noe lignende?) Endret 15. november 2007 av Canute Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Noen her som kjører Arch og har klart å fikse bootsplash uten store problemer? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Nå har jeg virkelig brukt lang tid på å finne feilen i et php-prosjekt jeg driver med. Uten at jeg helt vet hvordan (enten er det konvertering fra ISO-8859-1 til UTF-8, eller så er det Scite), har det havnet "BOM" (<U+FEFF>) helt på starten i hver av de ~40 filene. Det ser ut som uconv(1) kan fikse saken med "--remove-signature". Noen som har vært borte i noe lignende før? edit: Kan det virkelig være så enkelt som uconv --remove-signature -ofil.php fil.php? Endret 16. november 2007 av clvn Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Argh, fant ut av det. Det var SELinux som forhindret httpd i a fa tilgang til mappen. Sa det var SELinux jeg matte konfigurere. -- Ingen som vet noe om laptoptastaturet da? Hvordan jeg skal bruke acpi_listen, fikk det ikke til. =/ Endret 16. november 2007 av Ståle Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Jeg bruker Arch og uspash, funker fint hvis du bare følger den miniguiden som står i Arch-forumet. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Noen som har noe erfaring med Arch på MacBook? Står ganske bra om hvordan det burde gjøres på Arch' Wiki, men er litt redd for å ødelegge hele systemet. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Noen som har noe erfaring med Arch på MacBook? Står ganske bra om hvordan det burde gjøres på Arch' Wiki, men er litt redd for å ødelegge hele systemet. Hvis du installere grub på root partisjonen og følger guiden nøye, tror jeg dte skal gå helt fint. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Greit, nå skal ingen si at jeg ikke har prøvd i alle fall. Jeg har ligget til windisken sin device i pmount og den ligger i fstab også. Brukeren til er lagt til truecrypt gruppen. Alt går greit, med vanlig bruker får jeg mountet windisken med pmount. Jeg får mountet det krypterte truecryptvolumet også med den vanlige brukeren til mappen crypt i mnt. Det jeg ikke klarer er å gi den vanlige brukeren skriverettigheter til mappen truecrypt-volumet er mappet til. Dette syns jeg er veldig merkelig. Både /mnt/crypt og /mnt/windisk eies av den vanlige brukeren og den har rettigheter, problemet er bare at etter jeg mapper tcvolumet til /mnt/crypt klarer jeg ikke chown minbruker ./crypt. Den feiler. Veldig irriterende, jeg har ikke lyst til å kjøre alt som skal skrive til /mnt/crypt som root. Noen som har noen tips? pmount er i orden, ntfs-3g binary har jeg endret rettighetene på sånn at den fungerer med pmount. Truecrypt fungerer også, da brukeren er lagt til truecrypt gruppen. Endret 16. november 2007 av data_jepp Lenke til kommentar
Canute Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 edit: Kan det virkelig være så enkelt som uconv --remove-signature -ofil.php fil.php? Hva med å prøve på en testfil? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Glem det, jeg fant ut av det. truecrypt volum mountpoint --mount-options 'umask=000,uid=1000,gid=100' Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Prøver å få til sånn at jeg kan være forbredt på presentasjoner ol med laptopen som jeg bruker. Har satt opp TwinView med "clone". Men siden skjermen jeg tester med og skjermen til laptopen har forskjellige oppløsninger, så vil ikke hele impress-presentasjonen vises på den skjermen med mindre oppløsning. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? (Dell D820, Nvidia, archlinux i686. bruker nvidia-settings) Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Velg oppløsningen på den minste skjermen, den andre sitter du til auto. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Når jeg prøver å kjøre videofiler på Ubuntu, blir alle fargene mørke, slik at jeg ikke ser noen ting. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Jeg bruker et Intel grafikkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå