Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er rette sted, men prøver så slipper jeg å lage en ny tråd, jeg har akkuratt installert, clarkconnect, og det fungerer knall, eneste er at den bare har funnet en av de 2 harddiskene jeg har i PC-en, håper noen kan hjelpe meg med dette, også en ting til, noen her som vet om torretnaddon til clarkconnect?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags trådløs-kort sitter i Z61e?

Jeg dret meg vist ut nok en gang...

 

Både Dell D630 og ThinkPad Z61e har vel begge moglegheit for å ha Intel 3945ABG.

Forøvrig eit kort som folk har forskjellige erfaringar med. Eg har satt opp 3 maskiner med dette kortet, og aldri hatt problem (Ubuntu).

 

Lydkortet på Z61e er eit Intel HD som normalt sett ikkje skal skape trøbbel for deg, Hrisebro.

 

Du kan jo lese gjennom denne wikiguiden om du lurer på noko meir.

Takk for link :)

Lenke til kommentar

Har en mappe med musikkfiler som jeg har problemer med. Det gjelder 10-12 sanger som jeg verken får flytte eller kopiere, da får jeg feilmeldingen:

Error "Invalid parameters" while copying "/media/sd...Song2.mp3".

Det rare er at jeg får spilt av sangene?

 

Noen som vet hvorfor, og kan jeg gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
ET:Quake Wars har Demo for linux. Sluppet i dag. Snart kommer også fullversonen til linux.

 

http://www.linux-gamers.net/modules/news/i...p?storytopic=16

 

Lasta ned i stad. Skal prøves nå siden jeg har fri i morgen. Har prøvd forskjellige battlefield, men har ikke helt klart å få sansen for de. Men quake wars likte jeg :) (Måtte bare teste hvordan det var i windows) Men det er jo ett ekstra stort + når det snart kommer linux klient for fullversjonen :)

Lenke til kommentar

OOXML Payback Time as Global Standards Work in SC 34 "Grinds to a Halt"

 

Ser ut som ISO har blitt kjørt i grøfta som følge av Microsoft utstrakte lobbyvirksomhet i OOXML-saken. De nye medlemmene som meldte seg inn kun for å stemme på OOXML tar seg ikke bryet med å stemme i andre saker, og ISO klarer ikke lenger å oppfylle kravet om at minst 50% av medlemmene må stemme for å få en gyldig avstemning.

 

Håper ISO klarer å rydde opp i dette her, og tar konsekvensene og sørger for at Microsoft får det tøffere i neste runde.

Lenke til kommentar
Har en mappe med musikkfiler som jeg har problemer med. Det gjelder 10-12 sanger som jeg verken får flytte eller kopiere, da får jeg feilmeldingen:
Error "Invalid parameters" while copying "/media/sd...Song2.mp3".

Det rare er at jeg får spilt av sangene?

 

Noen som vet hvorfor, og kan jeg gjøre noe med det?

Vanskelig å si kun på den feilmeldingen. Bruker du GNOME/KDE/terminal? Har du, dersom du bruker terminal, husket å oppgi hvor du skal kopiere det?
Lenke til kommentar
Har en mappe med musikkfiler som jeg har problemer med. Det gjelder 10-12 sanger som jeg verken får flytte eller kopiere, da får jeg feilmeldingen:
Error "Invalid parameters" while copying "/media/sd...Song2.mp3".

Det rare er at jeg får spilt av sangene?

 

Noen som vet hvorfor, og kan jeg gjøre noe med det?

Vanskelig å si kun på den feilmeldingen. Bruker du GNOME/KDE/terminal? Har du, dersom du bruker terminal, husket å oppgi hvor du skal kopiere det?

Bare via gui, Ubuntu med gnome, filsystem ext3. Finnes det noe program som kan sjekke disken ev. filsystemet?

Lenke til kommentar

Merkelig nok begynner SCO å sparke folk først nå, flere uker etter at de søkte om konkurs-beskyttelse.

 

So far 16 workers have been given their P45s and pink slips. What is perhaps more amusing is that SCO has asked the court to keep the names of its employees secret.

 

It fears they will never work in the industry again if they are linked to the company. Apparently it is better that there is a huge hole in someone's CV than an admission that they worked for SCO.

Lenke til kommentar

Ah, ja, men da så! Takk.

Forresten, jeg prøver å installere Arch sin siste 64-bit versjon. Jeg følger guiden i wiki for å sitte opp et kryptert root filsystem, men får problemer når jeg skal laste modulene den bruker.

modprobe dm-crypt (går fint)

modprobe aes-i586 (Går ikke)

 

Why?

Endret av Frysning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...