Arne Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ingen feilmeldingar nei... For all del, det kan godt vere at dei aldri har hatt det, men det er jo så mykje enklare med aptitude, så eg forstår ikkje kvifor dei ikkje kan ha det med! Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Har OpenSUSE, som er en RPM-distro, noen gang brukt aptitude?Trodde aptitude var .deb/apt-get only jeg... Derav navnet APTitude. EDIT: Får du noen feilmeldinger Arne? Nå står jo apt for "advanced packaging tool" da. PcLinusOS bruker apt. Funker fint med rpm distroer det Edit : Open suse har jo ganske bra dokumentasjon da. Se litt her! Endret 10. oktober 2007 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Fluxbox har endelig kommet til 1.0 (tok ikke mange år ) Woho! Jeg skal enderlig prøve fluxbox for første gang med enten slackware eller fluxbuntu 7.10 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Noen som vet om en god linux keylogger? Prøvde lkl (sourceforge), men den brukte 100% cpu hele tiden. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Unnskyld, men jeg må nesten spørre; hva skal du med en keylogger? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Unnskyld, men jeg må nesten spørre; hva skal du med en keylogger? Bruke det som en last-ever-resort når det kommer til å redde dokumenter/inn-skreven info på PC-en. Jeg kjenner ingen som bruker linux personlig, og ingen andre bruker maskinen min. Så da burde det gå greit. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nå står jo apt for "advanced packaging tool" da. PcLinusOS bruker apt. Funker fint med rpm distroer det Joa, vet det.Tenkte på aptitude spesielt jeg da, men det er vel teit å tro at aptitude ikke kunne brukes for rpm kanskje ... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Noen som vet om en god linux keylogger? Prøvde lkl (sourceforge), men den brukte 100% cpu hele tiden. Skrive selv? Skal ikke være så fryktelig vanskelig å mekke noe shellscript-kos som dumper output fra tastaturet til disk. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Om du skal hente inn tastetrykk fra et bash-vindu, er ikke dette all verdens jobb, nei. Men om du skal hente inn alle tastetrykk som trykkes, uansett hvor, blir dette nok en vanskeligere oppgave. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Lag deg en kernel-driver som du setter imellom tastaturdriver og alt annet, da. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du kan jo komme med et eksempel på hvordan en gjør slikt da? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du kan jo komme med et eksempel på hvordan en gjør slikt da? Er ikke sånn altfor stress, en spesiell include fil samt init og quit er litt anderledes. Samt filene compiles med optimering aktivert, siden kernelen i stor grad elsker inline funksjoner. Da sitter man igjen med en .o fil, så man kan dynamiske linke til kernelen med insmod. Det er helt greit, men dette får bli helgekosen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Heh, jeg prøvde "cat /dev/console" som root, sånn bare for moro skyld, for å se om det kunne brukes til keylogging på noe vis. Et tips: Ikke gjør det Maskinen låste seg ikke akkurat, men den ble rimelig "ukontrollerbar".. Edit: Skjønte plutselig hvorfor, det blir jo en evig loop ut av det; når noe skrives på skjermen kan det også leses fra /dev/console, og dermed skrives det til skjermen igjen.. ad infinitum. Endret 10. oktober 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hehe, ikke dumt forslag da. Nei, det får bli en kernel-modul. Få output fra keyboard burde ikke være for vanskelig. 0x60 porten? (hmm), problemet kommer når man skal implementere noe som drar nytte av raw-output. Det er der papirarbeidet begynner. Få filen til å innholde noe annet enn binary, tolke output on-the-fly. Til ANSII, samt støtte keyboard layouts. OMG OMG. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Har 2 maskiner som monterer samme /home fra en NFS server. Dette fungerer veldig bra bortsett fra når det kommer til firefox og thunderbird. Hvis programmet er åpent på den ene maskinen vil det ikke åpnes på den andre fordi den sier at programmet allerede kjører. Noen som har en helt genial løsning på dette? M Endret 11. oktober 2007 av mariunae Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ubuntu 7.10 RC er ute! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 http://jamiemcc.livejournal.com/10066.html Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 http://jamiemcc.livejournal.com/10066.html Groklaw har en litt mer fyldig gjennomgang. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nokon som har nokre råd til problemet mitt? Eg kjem ingen veg, og eg vurderar å slette heile operativsystemet og installere ubuntu... ...sjølv om eg likte dette operativsystemet kjempegodt! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Her er en hovedkort-test som kanskje kan interessere. Ser ut som at det lover godt med støtte for ny hardware i GNU/Linux, og faktisk også Solaris 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå