Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har OpenSUSE, som er en RPM-distro, noen gang brukt aptitude?

Trodde aptitude var .deb/apt-get only jeg... Derav navnet APTitude.

EDIT:

Får du noen feilmeldinger Arne?

Nå står jo apt for "advanced packaging tool" da. PcLinusOS bruker apt. Funker fint med rpm distroer det ;)

Edit : Open suse har jo ganske bra dokumentasjon da. Se litt her!

Endret av rocknrolf77
Lenke til kommentar
Unnskyld, men jeg må nesten spørre; hva skal du med en keylogger?

Bruke det som en last-ever-resort når det kommer til å redde dokumenter/inn-skreven info på PC-en.

Jeg kjenner ingen som bruker linux personlig, og ingen andre bruker maskinen min. Så da burde det gå greit.

Lenke til kommentar
Du kan jo komme med et eksempel på hvordan en gjør slikt da? :p

Er ikke sånn altfor stress, en spesiell include fil samt init og quit er litt anderledes. Samt filene compiles med optimering aktivert, siden kernelen i stor grad elsker inline funksjoner.

Da sitter man igjen med en .o fil, så man kan dynamiske linke til kernelen med insmod.

Det er helt greit, men dette får bli helgekosen.

Lenke til kommentar

Heh, jeg prøvde "cat /dev/console" som root, sånn bare for moro skyld, for å se om det kunne brukes til keylogging på noe vis. Et tips: Ikke gjør det :p

Maskinen låste seg ikke akkurat, men den ble rimelig "ukontrollerbar"..

Edit: Skjønte plutselig hvorfor, det blir jo en evig loop ut av det; når noe skrives på skjermen kan det også leses fra /dev/console, og dermed skrives det til skjermen igjen.. ad infinitum.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Hehe, ikke dumt forslag da. :D Nei, det får bli en kernel-modul. Få output fra keyboard burde ikke være for vanskelig. 0x60 porten? (hmm), problemet kommer når man skal implementere noe som drar nytte av raw-output. Det er der papirarbeidet begynner. Få filen til å innholde noe annet enn binary, tolke output on-the-fly. Til ANSII, samt støtte keyboard layouts. OMG OMG.

Lenke til kommentar

Har 2 maskiner som monterer samme /home fra en NFS server. Dette fungerer veldig bra bortsett fra når det kommer til firefox og thunderbird. Hvis programmet er åpent på den ene maskinen vil det ikke åpnes på den andre fordi den sier at programmet allerede kjører.

Noen som har en helt genial løsning på dette?

M

Endret av mariunae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...