gspr Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Eller det Hmm, kom akkurat til å tenke på at dette nok vil inkludere gjeldende katalog òg, vil det ikke? Det er vel kanskje ikke ønskelig... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Unødvendig tungvindt. chmod -R o+X dir Merk at det er en stor X, det gjør at x settes på kataloger, og filer som allerede har x. Endret 8. juni 2005 av zyp Lenke til kommentar
nulltfavn Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Bryr meg ikke noe om denne loven, om jeg ikke får love til å ta sikkerhetskopier av mine filmer og musikk, eller spille de av på det jeg vil. Så kall meg en kriminell og putt meg i fengsel. Tja, tanken var mer den at hvis det blir ulovlig for avsplilling av varer jeg har kjøpt, og ulovlig å kopiere til harddisken kan jeg like gjerne bryte loven med å hente media fra nettet. Plateselskapene henger ikke med tiden, ikke pokker om jeg orker å skifte fysisk cd når jeg vil høre på et annet album . Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Kan folket her gjøre meg en tjeneste? Gå inn på denne siden og tegne noen mønstre og sånt? Gjerne lag noen animasjoner hvis dere gidder. OBS: Dere får ikke se noe resultat ut av det. Poenget: Vi holder på med et skoleprosjekt som henter inn mønster fra den siden og som lagrer mønstre i en database. Mønstrene blir så vist på en lystavle med 8x8 lysdioder. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 CSS er et "teknisk beskyttelsessystem" og går vel under da under den såakallte MP3-loven. Men uansett, loven er så selvmotsigende, på kollisjonskurs med tidligere dommer, utover sitt område at hele loven vil bli endelig bestemt av høyesterett. Problemet blir vel ikke for forbruker direkte - antagelig blir det lov å knekke CSS (som er en form for DRM) for privat bruk (i alle fall dersom loven endres slik som de sier de skal) - men blir det lov å distribuere metoder for å knekke den? "Jaja, om du finner ut av DeCSS selv og ikke sier det til noen, så er det greit" Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 *argh* Harddisk-kræsj er ukoselige saker. Kommer til å ta en evighet å sette opp ting og tang på nytt. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hadde jeg bare hatt for vane å ta backup av harddisken på laptopen. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Test av diverse window-managers Fluxbox kom rimeleg dårleg ut... Men: ADDITION: After I did these tests Akira, one of the Fluxbox Developers, mailed me and said to try 0.9.13 - I did, and it is indeed faster with big improvements. Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Test av diverse window-managers Fluxbox kom rimeleg dårleg ut... Men: ADDITION: After I did these tests Akira, one of the Fluxbox Developers, mailed me and said to try 0.9.13 - I did, and it is indeed faster with big improvements. Testet dette selv. Fluxbox 0.9.12 Throughput test: 7 Fluxbox 0.9.13 Throughput test: 39 Synes han kan ta testen en gang til med 0.9.13 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Hei! Hvor kan man finne driver til USB 2.0 ? Kan ikke bruke Service Pack 2 så, dataen klikker. Takker for svar smile2.gif Fra Windows-forumet... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Etter et innlegg i screenshot-tråden så jeg qemu. Jeg trenger windows til følgende: - scanne (canon lide 80 støttes ikke av linux enda) - overføre fra pc til minidisc (finnes ikke for linux) - DC++ (har kompilert dc++ for linux, men det krasjer hele tiden) Er en eller flere av disse tingene mulig? (Kunne også tenkt meg å kjøre win 98 med ipx og C&C:Tiberium Dawn) Hvor legges filene til OSene du installerer? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Test av diverse window-managers Fluxbox kom rimeleg dårleg ut... Men: ADDITION: After I did these tests Akira, one of the Fluxbox Developers, mailed me and said to try 0.9.13 - I did, and it is indeed faster with big improvements. Testet dette selv. Fluxbox 0.9.12 Throughput test: 7 Fluxbox 0.9.13 Throughput test: 39 Synes han kan ta testen en gang til med 0.9.13 Korleis køyre eg denne testen? Lenke til kommentar
olear Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Korleis køyre eg denne testen? Programmet ligger på http://rasterman.com Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 er jo et poeng å legge til at Rasterman er fyren bak Enlightenment(som er vinneren av benchmarkene) Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Enlightment, ble det da objektivt presentert? Noen som har testet denne GUIen? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) Noen som vet om det finnes noen programmer som likner Frontpage, DreamWeaver etc. til Linux? Tenkte på det ista, men fant ikke noe særlig. Edit: Webdesign-greier altså. Endret 9. juni 2005 av Goophy Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 At det ikke fins noe FrontPage-lignende programmer for GNU/Linux, skal vi nok alle være glade for. Makan til makkverk når det kommer til skriving av HTML-kode skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Det var ikke det jeg mente, og det vet du. Bare et enkelt program som genrerer kode, min bror sitter oppe og maser om det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå