endrebjo Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 .bin er kjørbare filer. Du kjører den slik: ./[navnpåfil.bin] Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Judd Vinet går av som leder for Arch Linux: I plan to step down as leader of Arch Linux and pass the torch. The reason for this is that I do not have the time to devote towards a leadership role in a project the size of Arch Linux [...]I would like to pass this leadership role on to Aaron Griffin, also known as Phrakture on IRC and the forums. http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=38024 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Noen som vet hvordan jeg setter opp Eclipse med CDT? Det er installert, jeg får bare ikke konfigurert GCC. Jeg måtte lage en makefile selvfølgelig å ligge i prosjektmappen. Så langt er jeg veldig fornøyd, nå skal vi bare få den til å compile et sdl helloworld program så er jeg klar for ukens prosjekt <3. Endret 1. oktober 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja, så frekk er jeg at jeg bumper tråden. Trenger svar før alle legger seg. Jeg utvikler i hovedsak dette for windows, men bruker linux som utviklingsplatform. Hvordan kan jeg compile dette til windows PE på linux? Det går, det vet jeg. Koden er ikke platformavhengig så det burde gå glatt <3. Takk for hjelp, og takk for at du aksepterer mitt brudd på bumping regelen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du trenger en cross-compiler. Har ikke gjort noe sånt selv, men tror du kan bruke mingw32. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 For spesielt interesserte : PCLinuxOS Gnome 2.18 Gnome versjonen av den for tiden mest populære distribusjonen, i følge DistroWatch. Nettopp testet den selv, og er så langt fornøyd. Kanskje en "Ubuntu Stopper" :!: Mvh Meg. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Fint med litt konkurranse, men at distrowatch er representativ for alle linuxbrukere, er vel kanskje ikke helt sant :=) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvilke program bruker linux folket for HTML, CSS og PHP. Helst med integrert FTP klient Lenke til kommentar
saxin Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 compiz-0.6.0 http://lists.freedesktop.org/archives/comp...ber/002696.html Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvilke program bruker linux folket for HTML, CSS og PHP. Helst med integrert FTP klient 9618831[/snapback] SciTE til redigering (Genialt fint lite program), og scp ut mot webserveren for å uploade Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bruker å gjøre det veldig enkelt, logger inn på serveren og bruker en av editorene som er tilgjengelig der. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvilke program bruker linux folket for HTML, CSS og PHP. Helst med integrert FTP klient 9618831[/snapback] Bruker SciTE til å skrive med og så kjører jeg alt lokalt på maskinen (Apache, PHP, My/PgSQL og Firefox). Når alt er ferdig, så laster jeg det opp på serveren med innebygget FTP i Ubuntu. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg monterer (s)ftp-katalogene under /mnt og jobber derfra med gedit. Evt er det mulig å bruke kdevelop med KDEs integrerte støtte for remote locations. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Hvilke program bruker linux folket for HTML, CSS og PHP. Helst med integrert FTP klient 9618831[/snapback] Bruker Zend Studio, som er en _veldig_ god editor, spesielt om du arbeider med større PHP-prosjekter. Har ikke hatt bruk for det (lokal apache + rsync = <3), men den skal ha FTP-klient integrert. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Bruker Zend Studio, som er en _veldig_ god editor, spesielt om du arbeider med større PHP-prosjekter. Har ikke hatt bruk for det (lokal apache + rsync = <3), men den skal ha FTP-klient integrert. 9619646[/snapback] Ok, jeg har selv brukt den i Windows. Får jeg den som .rpm pakkeformat da? Endret 2. oktober 2007 av Equerm Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bruker Zend Studio, som er en _veldig_ god editor, spesielt om du arbeider med større PHP-prosjekter. Har ikke hatt bruk for det (lokal apache + rsync = <3), men den skal ha FTP-klient integrert. 9619646[/snapback] Ok, jeg har selv brukt den i Windows. Får jeg den som .rpm pakkeformat da? 9619662[/snapback] Standard .bin installanywhere-sak. Du kan sikkert pakke den ned igjen som .rpm om du ønsker, men det følger med uninstall o.l, så det er ganske lite nytte av det. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg bruker Eclipse + PDT, rsync lokalt, og nano på server. Er ikke Zend Studio et $$-program? Skulle gjerne sett en gratis lite-versjon av det... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Jeg bruker Eclipse + PDT, rsync lokalt, og nano på server.Er ikke Zend Studio et $$-program? Skulle gjerne sett en gratis lite-versjon av det... 9619784[/snapback] Stemmer, koster $299 for standardlisens, evt. $99 for studentlisens. Du får vel også en 30-dagers trial for å teste, tror jeg. IMHO er det vel verdt å betale $99 for det. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 600,- når du har Eclipse? Ikke denne karen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Bruker Eclipse når jeg koder Java, men PHPEclipse fant jeg aldri ut av. Har forøvrig insiderinfo (og en betatesterkonto) på at Zend jobber med et lite samarbeid relatert til Eclipse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå