dabear Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kde i alle fall. Men skjønner det ikke; noen sekund seinere zoomes det inn på det vinduet ved terminalen. Der vies det et threeview over filer på en harddisk som heter F: Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kanskje nettverksdisken hans kjører på en windowsserver som har default'e navn. F:, C: osv. (Jeg elsker roll smileyen.) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Joda, men det så så windows-aktig ut.. Snedig det der altså.. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg har det! Han har emulert explorer(filbehandlergreia til windows) i wine, og så gitt partisjonen navnet "DISC (F:)" bare for morro skyld! Nei, jeg gir opp Endret 28. september 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Er ganske sikker på at det var en i Heroes som brukte linux med KDE. Noen som vet om andre filmer/serier hvor man kan se linux? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 I Swordfish tror jeg det er brukt noe linux-greier i bunn som har blitt stylet opp og ned i mente. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Er ganske sikker på at det var en i Heroes som brukte linux med KDE. Noen som vet om andre filmer/serier hvor man kan se linux? 9597423[/snapback] Matrix reloaded, dog er det mest sannsynlig en eller annen form for UNIX, men tøft likevel. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Matrix reloaded, dog er det mest sannsynlig en eller annen form for UNIX, men tøft likevel. Nmap ble vel også brukt i Die Hard 4.0 også om jeg ikke tar feil Bilde 1 Bilde 2 Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvordan er mulighetene for å lage en diskett med et oppstartslaster ala grub/lilo/syslinux hvis eneste oppgave er å "boote" fra S-ATA CD/DVD-Rom? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Er ganske sikker på at det var en i Heroes som brukte linux med KDE. Noen som vet om andre filmer/serier hvor man kan se linux? 9597423[/snapback] I den norske filmen Sønner bruker dem KDE. Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Er ganske sikker på at det var en i Heroes som brukte linux med KDE. Noen som vet om andre filmer/serier hvor man kan se linux? 9597423[/snapback] I den norske filmen Sønner bruker dem KDE. 9600611[/snapback] "Sønner" var det ja! Har tenkt på den tittelen i maaange timar no, men kom ikkje på den. Der er det KDE og Linux for alle penga ivertfall! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Vet ikke hva de brukte i filmen Antitrust, men det var i hvert fall ikke Windows. Vil tippe GNU/Linux eller en eller annen form for BSD... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Jeg har et lite problem. Når jeg maksimerer vinduer blir de ikke skikkelig maksimert i lengden. Jeg tror det kanskje kan ha noe med at jeg kjører clone på TVen og at den bare viser ca så mye vinduene blir maksimert til. Jeg vil at vinduene skal bli helt maksimert, også i lengden, på laptop skjermen. Jeg kjører Ubuntu, CompizFusion og nvidia driverne ubuntu valgte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Falling Hardware Prices Favor Linux Maskinvaren blir billigere og da blir Microsoft-skatten en mer synlig del av prisen på PC-er med ferdig innlagt Windows. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nors tipping sine terminaler i butikkene bygger på Linux! Oppdaget det da jeg måtte starte terminalen på nytt her om dagen. "Loading linux kernel....." Hurra! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Kanskje noen vil hjelpe til å spre ordet sammen med meg? Ferdig nedskalert til 80x80 og under 6kb: Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Nå har jeg aldri prøvd openSUSE, men det er fine avatarer du har laget. Maks filstørrelse på avatar er forresten økt til 10 KB, om du ikke er klar over det. Endret 30. september 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Nå har jeg nettopp fått Fedora Core 7 up and running, hvilke kommandoer burde jeg bruke i terminalen for installasjoner? I Ubuntu brukte jeg sudo apt-get install [program] Så noen postet noe om at noen kommandoer er bedre enn andre? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Fedora bruker rpm-pakkesystemet. Kommandoen for å hente pakker fra pakkebrønnene er 'yum'. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ok, takk takk Jeg har forresten et program som har .bin som ending på installasjonsfilen jeg lastet ned (Zend Studio 5.5 for å skrive PHP kode) kan jeg installere dette i fedora? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå