Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det mest irriterende i Linux-versjonen av Firefox er at det ikke går an å trykke backspace for å komme tilbake. Jeg har ihvertfall ikke funnet noen enkel måte å få det til på.

9508633[/snapback]

 

?

Tok meg 1 sek å finne det på google: http://lifehacker.com/software/firefox-tip...vior-269945.php

9508646[/snapback]

Kanskje du kan finne ut hvorfor ikke "paste and go" fungerer i FF på Linux også, eller hvorfor ikke mouse gestures heller ikke fungerer :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opplever samme her, fryktelig irriterende! En nettleser som faktisk ikke kan vise video blir til tider ubrukelig. Har forsøkt alt jeg kan for å fikse det, men det hjelper lite. Ser på Ubuntu sin bugg side at det er mange som opplever det samme. Siste versjon av Adobe sin flash skal vist ikke være bedre. Forsøkte også Gnash(eller hva det heter) uten noe forbedring, samt dens reduserte støtte er kjipt. Håper dette endrer på seg, litt kjipt å få noen til å bruke Linux og så opplever de slikt.

 

Lest noko om ei tilbakemelding fra Mozilla? Evt. Adobe? Ikkje veit eg kven ein skal legge skylda på i denne saka. Eit eller anna er i alle fall særdeles bugga, og må fiksast snarast.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Det mest irriterende i Linux-versjonen av Firefox er at det ikke går an å trykke backspace for å komme tilbake. Jeg har ihvertfall ikke funnet noen enkel måte å få det til på.

9508633[/snapback]

 

?

Tok meg 1 sek å finne det på google: http://lifehacker.com/software/firefox-tip...vior-269945.php

9508646[/snapback]

Kanskje du kan finne ut hvorfor ikke "paste and go" fungerer i FF på Linux også, eller hvorfor ikke mouse gestures heller ikke fungerer :no:

9508851[/snapback]

 

Brukar du Paste and Go 2? 1'ern er kansellert såvidt eg veit.

 

Mouse gestures fungerar fint her. Brukar denne: http://optimoz.mozdev.org/gestures/

Lenke til kommentar
Lest noko om ei tilbakemelding fra Mozilla? Evt. Adobe? Ikkje veit eg kven ein skal legge skylda på i denne saka. Eit eller anna er i alle fall særdeles bugga, og må fiksast snarast.

9508862[/snapback]

Jeg tipper dette ikke har så mye med Firefox å gjøre, men heller hvordan Flashplayer kommuniserer med lyd- og video-bibliotekene i Linux.

 

Leste forresten for en liten stund siden om at Microsoft har tenkt å kjøre plugins i en sandbox i IE etterhvert, slik at den ikke dro meg seg hele nettleseren om den kræsjer eller henger. Det virker som en bra løsning, om den fungerer som den skal.

Lenke til kommentar

Jeg har fint lite problemer med flash i Opera på Arch linux. Har skjedd et par ganger at den har kræsja, men da tar den med seg prosessen "operapluginwrapper", uten å berøre nettleseren forøvrig, og er oppe igjen etter en enkel reload av siden som kræsja. Bruker google video og youtube uten problemer overhodet.

Husker dog at det var en del stress, spesielt med lyden, når jeg brukte Kubuntu, så det er nok en del som ikke er som det skal være der.

Lenke til kommentar

*-network:0
               description: Wireless interface
               product: PRO/Wireless 2200BG Network Connection
               vendor: Intel Corporation
               physical id: 3
               bus info: pci@0000:02:03.0
               logical name: eth1
               version: 05
               serial: 00:12:f0:27:65:fc
               width: 32 bits
               clock: 33MHz
               capabilities: pm bus_master cap_list ethernet physical wireless
               configuration: broadcast=yes driver=ipw2200 driverversion=1.2.0kmprq firmware=ABG:9.0.2.6 (Mar 22 2005) ip=10.156.20.52 latency=64 link=yes maxlatency=24 mingnt=3 module=ipw2200 multicast=yes wireless=IEEE 802.11g

 

Sier lshw.

Lenke til kommentar

Her er noe som kanskje kan hjelpe deg litt, Arinomi :)

 

---

 

Gjentagelse av noe jeg spurte om i går:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hmm, to litt sære tastaturting, som mest sansynlig har en sammenheng

 

(Kjører Ubuntu med fluxbox som WM)

  1. Når jeg starter maskina fungerer ikke alt-gr + 1-9. Altså mangler jeg tegn som "@$£½¥{[]}"
  2. Om jeg går inn på gnome-keyboard-properties blir all skrift i gnome-terminal litt større og fetere, samt at alt-gr + 1-9 fungerer.

Noen som vet hva dette er, eller har lest om det? Er i tvil om hva jeg skal søke etter på google for å finne noe relevant.

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Det tok ikke lang tid hash58.zip. Det eneste apple oppnådde var å igjen demonstrere hvor forbrukerfiendtlige de er. Selv om iPod'er nå fremdeles vil fungere med fri programvare bør man jo selvfølgelig ungå å skaffe seg en slik. Men det det er jo greit at folk som er så uheldig å få en slik til jul kan få brukt den de par månedene den fungerer før den tar kvelden og Apple nekter å reparere den. (For et firma, og det finne faktisk dem som snakker positivt om Apple!)

 

Edit: Hvis noen ikke har fått det med seg, så er det dette jeg snakker om. (og dette)

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle få inn ubuntu på stasjonære etterpå. Kjøre 3 partisjoner (home, root og swap). Hvor stor burde root partisjonen være? På lappisen har jeg ikke noen egen rootpartisjon, så jeg er litt usikker. :)

9511416[/snapback]

Tja, det spørs da veldig på hvor mye du har planer om å installere. Ville ihvertfall latt den være på minimum 5gb. Helst det dobbelte.

Lenke til kommentar

OK, jeg prøvde meg med slackware 12.0 i går. Men LILO ble ikke innstallert ordentlig. Jeg hadde grub inne fra før fra en tidligere ubuntuinstallasjon. Da ble det gruberror :(. Noen tips om hvordan jeg skal fikse dette? Kan det være lurt å legge til ubuntu først med grub og innstallere slackware etterpå og ikke innstallere LILO, men heller manuelt legge til Slackware i grub?

 

(jeg har lyst på dualboot slack/ubuntu)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...