Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min Firefox har kjempeproblemer med nyaste Flash (9?) på Ubuntu 7.04. Om eg trykkjer tilbakeknappen når eg er halvveis i ein Youtube-snutt for eks. låser heile FF seg, og må restartast. Utruleg irriterande.

 

Andre som har problemer? Kjente løysingar?

9502317[/snapback]

Cruiser litt på youtube nå. Tror det er 4. eller 5. gangen jeg tar "force quit" på ganske kort tid. Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å bruke Flash. Eller det kan jeg jo, men jeg liker Youtube.

Lenke til kommentar
Min Firefox har kjempeproblemer med nyaste Flash (9?) på Ubuntu 7.04. Om eg trykkjer tilbakeknappen når eg er halvveis i ein Youtube-snutt for eks. låser heile FF seg, og må restartast. Utruleg irriterande.

 

Andre som har problemer? Kjente løysingar?

9502317[/snapback]

Cruiser litt på youtube nå. Tror det er 4. eller 5. gangen jeg tar "force quit" på ganske kort tid. Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å bruke Flash. Eller det kan jeg jo, men jeg liker Youtube.

9507044[/snapback]

Hvis du kun bruker youtube, kan du jo prøve gnash. FSFs versjon av flash som skal støtte mye av Flash v. 7 (deriblant youtube), men er ikke sikkert det er så mye mer stabilt da.

Lenke til kommentar

Når vi allerede er inne på dette med Flash-avspilling i Firefox, så lurer jeg på en liten ting. Hvordan kan jeg få til lyd i to programmer samtidig? Når jeg ser på et YouTube-klipp f.eks, så må jeg alltid lukke Firefox, etter jeg er ferdig med å se klippet, for at lyden skal fungere i et eksternt program (f.eks VLC media player).

Lenke til kommentar
Hvis du kun bruker youtube, kan du jo prøve gnash. FSFs versjon av flash som skal støtte mye av Flash v. 7 (deriblant youtube), men er ikke sikkert det er så mye mer stabilt da.

9507149[/snapback]

Kunne, men Flash-videoer og animasjoner dukker opp i ny og ned, så da er det i grunn greiest å ha Macromedia Flashplayer.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Hmm, to litt sære tastaturting, som mest sansynlig har en sammenheng

 

(Kjører Ubuntu med fluxbox som WM)

  1. Når jeg starter maskina fungerer ikke alt-gr + 1-9. Altså mangler jeg tegn som "@$£½¥{[]}"
  2. Om jeg går inn på gnome-keyboard-properties blir all skrift i gnome-terminal litt større og fetere, samt at alt-gr + 1-9 fungerer.

Noen som vet hva dette er, eller har lest om det? Er i tvil om hva jeg skal søke etter på google for å finne noe relevant.

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Min Firefox har kjempeproblemer med nyaste Flash (9?) på Ubuntu 7.04. Om eg trykkjer tilbakeknappen når eg er halvveis i ein Youtube-snutt for eks. låser heile FF seg, og må restartast. Utruleg irriterande.

 

Andre som har problemer? Kjente løysingar?

9502317[/snapback]

Cruiser litt på youtube nå. Tror det er 4. eller 5. gangen jeg tar "force quit" på ganske kort tid. Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å bruke Flash. Eller det kan jeg jo, men jeg liker Youtube.

9507044[/snapback]

 

Ja, forbanna irriterande.

 

Ein annan bagatell, er at når ein tab er oppstartsfasen og eg høgreklikkar på ein annan bookmark og tar åpne i ny tab, så nektar den. Må vente til den første tabben er lasta inn (nesten), før eg kan aktivere ein ny.

Slik er det ikkje i win-versjonen.

Lenke til kommentar
Min Firefox har kjempeproblemer med nyaste Flash (9?) på Ubuntu 7.04. Om eg trykkjer tilbakeknappen når eg er halvveis i ein Youtube-snutt for eks. låser heile FF seg, og må restartast. Utruleg irriterande.

 

Andre som har problemer? Kjente løysingar?

9502317[/snapback]

Cruiser litt på youtube nå. Tror det er 4. eller 5. gangen jeg tar "force quit" på ganske kort tid. Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å bruke Flash. Eller det kan jeg jo, men jeg liker Youtube.

9507044[/snapback]

Opplever samme her, fryktelig irriterende! En nettleser som faktisk ikke kan vise video blir til tider ubrukelig. Har forsøkt alt jeg kan for å fikse det, men det hjelper lite. Ser på Ubuntu sin bugg side at det er mange som opplever det samme. Siste versjon av Adobe sin flash skal vist ikke være bedre. Forsøkte også Gnash(eller hva det heter) uten noe forbedring, samt dens reduserte støtte er kjipt. Håper dette endrer på seg, litt kjipt å få noen til å bruke Linux og så opplever de slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...