Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Et lite mount med truecrypt problem:

Jeg vil at azureus skal skrive direkte til et kryptert volum, uten at jeg må kjøre det som root.

Problemet oppstår når jeg mounter med truecrypt -i, da blir mountmappa eid av root uansett om user som opprettet den. Etter jeg mounter prøver jeg å åpne mnt mappen som admin og endre eier igjen tilbake til brukeren, men da får jeg ikke nok rettigheter?

Er helt sykt at det skal være så utrolig kukete til tider, hater systemet med filer.

Konkludert med, hvordan gi azureus skriverettigheter til mappen hvor truecryptvolumet er mountet?

Den eies av brukeren som er logget inn helt til den mountes.

Selv mapper i homedirec til brukeren blir automatisk gjort til om til root-eid når jeg mounter med truecrypt. Helt fantastisk, faen for noe dritt.

:mad::mad::mad::mad::mad:

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-yzDjfSSl
Jeg har ingen XPCD.

Kan noen si meg hva jeg skal gjøre?

Finnes det noen måte å gjøre det via Linux?

9481754[/snapback]

Kanskje du kan bruke SuperGrubDisk. Dersom hovedkortet har støtte for å boote fra USB penn kan du legge programmet på den, som skal kunne fikse ms sin MBR. Har ikke brukt denne selv, men det ser rimelig greit ut.

9483188[/snapback]

Hvordan innstallerer jeg Super Grub Disc på USB'n?

Lenke til kommentar

*Hopper rundt byttet med Simen1, og sender ildvannet og fredspipen rundt*

Hvordan innstallerer jeg Super Grub Disc på USB'n?

9496151[/snapback]

Lån en orginal eller skikkelig kopiert XP-cd, boot fra den, velg "Reparer" på første menyen, og kjør kommandoene fixmbr og fixboot.

Så booter du inn i windows og sletter linuxpartisjonene.

Hvis du ikke har en cd tilgjengelig, post en egen tråd på linux eller windowsforumet med spørsmålet. (flere som leser forumet enn siste siden i "Den frie kafeen")

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Hmm ...  :hmm:

http://www.groklaw.net/ -> SCO Files For Chapter 11 Bankruptcy

Slik jeg skjønner det av innledningen til kap. 11, slår de seg konkurs - men ønsker/prøver å holde firmaet i live og betale kreditorene over tid - en salgs "second chance" -så de kan gjemme seg, betale og poppe opp igjen?

9496788[/snapback]

Chapter 11 is bankruptcy protection. A company can emerge from chapter 11 (SGI did), but it's usually a preamble to a chapter 7, which means liquidation and game over, pal.
Kilde(Slashdot)

Endret;

Fjerner synsningen, det er kommet en oppdatering her.

Artig graf:http://finance.google.com/finance?q=NASDAQ:SCOX

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Da kom lønnen hele 5 dager før ventet, og jeg kjøper dermed ny disk, og er oppe og kjører på onsdag eller noe. Jeg har til nå brukt ubuntu, men lurer på om det er noe annet hendig jeg kan bruke? slackware kanskje?

Jeg tåler litt knoting, men det bør ikke være veldig mye.

Jeg hører mye på musikk, ser mye film og ellers gjør lekser og surfer rundt, så bør være grei støtte for det. Distroen bør også støtte ATi-kortet mitt, X1950GT (Ubuntu støtter dette outofthebox). Er også fordel med litt "avansert" innstalasjon hvor jeg kan luke bort alt dritt jeg ikke trenger, jeg føler veldig mye dritt blir innstalert når jeg innstalerer ubuntu...

Lenke til kommentar

Slackware fungerer det, krever litt knoting de første timene, men etter det fungerer det meste smooth. Tror du kan få problemer med skjermkortet. Slackware 12.0 inkluderer RC av X.org 7.3, noe som skaper problem for en del skjermkort og skjermer (jeg har Intel og hadde bare problemer med Slackware 12.0).

Lenke til kommentar

Min Firefox har kjempeproblemer med nyaste Flash (9?) på Ubuntu 7.04. Om eg trykkjer tilbakeknappen når eg er halvveis i ein Youtube-snutt for eks. låser heile FF seg, og må restartast. Utruleg irriterande.

Andre som har problemer? Kjente løysingar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...