Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Hvordan er muligheten for aa implementere DRM-videoavspilling i Linux? Vil det vaere mulig for selskapene som virkelig vil det aa lage et slikt program?
Songbird kan spille av DRM musikk filer fra iTunes.

 

Men å vikle DRM'en inn i OSet, slik som i nyere Windows-versjoner, vil nok ikke slå an blant linux-brukere
Er ikke dette egentlig ms sin mest geniale lockin plan? Se for dere at all media på nett var fulgt med DRM og windows only.

 

boikott-liste
Hiv på Samsung sine nye mp3 spillere når du er i gang, de kan ikke lengre kobles til som FAT32 – man _må_ ha ms Mediaplayer for å kunne bruke den; det gir «støttet os; Windows» en litt ny mening. Lurer på hva ms betalte for det he he
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men å vikle DRM'en inn i OSet, slik som i nyere Windows-versjoner, vil nok ikke slå an blant linux-brukere
Er ikke dette egentlig ms sin mest geniale lockin plan? Se for dere at all media på nett var fulgt med DRM og windows only.

 

boikott-liste
Hiv på Samsung sine nye mp3 spillere når du er i gang, de kan ikke lengre kobles til som FAT32 – man _må_ ha ms Mediaplayer for å kunne bruke den; det gir «støttet os; Windows» en litt ny mening. Lurer på hva ms betalte for det he he

9455367[/snapback]

Bare å lese linkene om Palladium i min signatur som viser M$ sin egentlige plan. Klart, hvis en enhet ikke kan brukes slik man ønsker bør man selvfølgelig boikotte denne.

Lenke til kommentar
Kjipt at samsung skulle gå den veien da. Har en spiller fra de med ogg vorbis støtte, noe veldig få andre produsenter har. Da blir det nok ett annet merke på meg neste gang. Latterlig at de skal komme med sånne greier nå som andre OS brukes mer og mer.

9457831[/snapback]

Da er det bare for oss å bruke vår forbrukermakt og ikke støtte opp om slike selskaper som forhindrer valgfrihet.

Lenke til kommentar

Nei, det er sant det.

Det finnes jo dyktige brukere på windows også, men det er ingen jeg treffer i løpet av en dag.

Admin på skolen min brukte et 6-chars passord på alle laptopene, det tok meg 10 min å cracke med en live-cd fra denne siden.

Og hvor vanskelig er det egentlig å resette CMOS på en lappis?

 

Forresten, angående sikkerhet.

Hvor sikkert er egentlig Luks?

Jeg har root-partisjonen kryptert med Luks, så det er kun "boot" delen som faktisk er i et lesbart filformat .

Er dette like enkelt å hacke som windows?

Lenke til kommentar

Det går mer på en generisk form for kunnskap, ha en evne til å trykke seg frem og lese det som står på skjermen. Det er alt jeg ber om.

Når folk spør om hjelp, gjør jeg det.

Hvorfor skal de ikke kunne gjøre det selv?

 

Greit nok, jeg forventer ikke at alle skal være spesialister.

Slik blir det nok aldri, men jeg er ikke en kontordame heller.

Jeg hater spørsmål om småting i word og excel, jeg har da faen ingen opplæring med det

Også får jeg slengt i tryne at jeg ikke kan data, fordi jeg ikke kunne svare å det lille spørsmålet.

Lenke til kommentar
Windowsbrukere har liten peiling på data, det er vel derfor de bruker windows.

Lite man kan gjøre, bortsett fra hack/tilpassning via reversing av drivere osv.

9457868[/snapback]

Windows er fortsatt det mest brukte operativsystemet. Da må man ikke akkurat være medlem av Mensa for å forstå at det er en viss sannsynlighet tilstede, for at de fleste brukere som ikke har "peiling" på data også bruker Windows.

 

Linux og andre unix-liknende operativsystemer er fortsatt forbeholdt spesielt interesserte. Det betyr ikke at inngående kjennskap til datamaskiner er et krav, men at mange Linux-brukere generelt er mer interessert i data.

 

Avslutningsvis så er du ingen hacker fordi du klarer å bruke en distro til å cracke et passord - med et program noen andre har laget. Med mindre du er dreven i kryptografi så står du neppe i posisjon til å hevde overlegen forståelse.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var jo ironisk nok at man trenger ikke å kunne en dritt for å hacke windows.

Det heter vel cracke egentlig.

 

For info, jeg har skrevet flere trojaner for privat bruk.

XP bruker jeg kun for reversing, å jeg lager mine egne online hacks.

Jeg har også brukt rootkit i kombinasjon med cheating...

Greit nok, kryptografi er ikke min sterke side, men jeg kan en del.

Endret av Frysning
Lenke til kommentar
Kjipt at samsung skulle gå den veien da. Har en spiller fra de med ogg vorbis støtte, noe veldig få andre produsenter har. Da blir det nok ett annet merke på meg neste gang. Latterlig at de skal komme med sånne greier nå som andre OS brukes mer og mer.

9457831[/snapback]

Du får sjekke ut spillerene til Cowon neste gang. De kommer svært godt ut i tester mht. lydkvalitet(bedre enn de fleste, inkludert Samsung), samt at de støtter bla. ogg formatet. De er en av de få som opplister Linux som et kompatibelt os på siden sin(begrenset til overføring..). Har selv brukt en spiller fra dem lenge nå og er godt fornøyd.

 

Hvilken forbrukermakt?
Forstår poenget ditt, men ikke undervurder den; det er ikke uten grunn at bla. dette skjer; http://lenovoblogs.com/insidethebox/?p=98 :w00t:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...