JonJ Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vet ikke om noen har postet dette før, men Norge stemmer "nei med kommentarer og forslag til endringer" til OOXML som ISO-standard. http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235 (.exe i en lenke? O.o) Og så skal HP selge stasjonære maskiner preinstallert med Red Hat Enterprise Desktop i Australia. http://apcmag.com/7034/hp_launches_red_hat_linux_pc Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Leste nettopp gjennom kommentarene til Standard Norge. Syns de har gjort en utrolig god jobb med å påpeke nøyaktig hva som er galt med OOXML-formatet, og kommet med gode forslag til endringer også. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hmm ser ut som noen svensker ikke kommer på nett med vista fordi ms ikke følger standarder(Link), og de som kommer på nett bør ikke spille av media filer samtidig for da går det treger(Link).. Kan begynne å lure på hvem de laget oset for, kunden er det i alle fall ikke... Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vista er et OS jeg vil anbefale de fleste å hoppe over, det fungerer generelt dårlig. Grunnnen til at jeg bruker det istedet for Linux er at jeg skulle spille, men nVidia driverene ser ikke ut til å fungere optimalt i Vista uansett, så det. Kommer til å legge inn Ubuntu i nærmeste framtid, for jeg er dritt lei av Vista, stakkars den som finner på å betale for det... Noen som har erfaringer med Battlefield 2142 i Cedega, FPS iforhold til XP? Er helt avhengig av Adobe Photoshop CS3, noen som har fått det til å fungerer bra i Ubuntu? Jeg vet om GIMP, men det kan rett og slett ikke erstatte Photoshop helt. Jeg kjører Linux på samtlige servere jeg har, men desktopen jeg sitter på har Windows pga. jeg trenger Photoshop og Battlefield 2142. Hadde vært deilig å fått begge til å fungere i Ubuntu, da kunne jeg slengt Windows ut av PCen for alltid Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Gordion: Vista er jo ganske pent, designen falt i hvert fall i smak hos meg, men jeg kan ikke fordra resten. Siden jeg vil kjøre både Linux og Windows så var løsningen for min del å bruke blant annet Windows XP, men legge inn Royale Noir theme, samt et pent bakgrunnsbilde med mye sort og nordlys. Dette trikset kan spare en for mange timers plaging, flere tusen kroner i lisens, ennå flere tusen kroner i maskinvareoppgraderinger osv. Jeg har lagt det inn på PCen til min mor og det fungerer utmerket. Hun ser ikke forskjell på XP med noir theme og Vista, og hun er fornøyd med at det fungerer bra på hennes 3 år gamle bærbare. Jeg vil anbefale flere av dere å bruke dette gratis themet til å pynte opp windowsen til tolk som absolutt vil ha det, fremfor å kjøpe Vista og tilhørende nødvendig maskinvare. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Simen1: Syns du virkelig Windows Vista designet er pent? Jeg kan ikke fordra det. Alt for glossy og uten Aero/transparent greia er ikke akkurat vinduene spesielt pene å se på. WinXP-themen derimot er faktisk utrolig pen. Bare synd de ikke har fått plass til den i Vista. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Gordion: Vista er jo ganske pent, designen falt i hvert fall i smak hos meg, men jeg kan ikke fordra resten. Siden jeg vil kjøre både Linux og Windows så var løsningen for min del å bruke blant annet Windows XP, men legge inn Royale Noir theme, samt et pent bakgrunnsbilde med mye sort og nordlys. Dette trikset kan spare en for mange timers plaging, flere tusen kroner i lisens, ennå flere tusen kroner i maskinvareoppgraderinger osv. Jeg har lagt det inn på PCen til min mor og det fungerer utmerket. Hun ser ikke forskjell på XP med noir theme og Vista, og hun er fornøyd med at det fungerer bra på hennes 3 år gamle bærbare. Jeg vil anbefale flere av dere å bruke dette gratis themet til å pynte opp windowsen til tolk som absolutt vil ha det, fremfor å kjøpe Vista og tilhørende nødvendig maskinvare. 9401497[/snapback] Zune Theme Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Noen som har erfaringer med Battlefield 2142 i Cedega, FPS iforhold til XP? Er helt avhengig av Adobe Photoshop CS3, noen som har fått det til å fungerer bra i Ubuntu? Jeg vet om GIMP, men det kan rett og slett ikke erstatte Photoshop helt. 9401302[/snapback] Cedega "støtter" både Battlefield 2 og 2142 så lenge du ikke bruker Nvidia-grafikkort. Punkbuster er ikke støttet, og Transgaming tar ikke ansvar hvis du blir sparket på hodet og ræva ut av serveren pga. "juks". Når det gjelder framerate, så kan jeg ikke vise til noen annen erfaring enn et vagt minne av å ha kjørt Battlefield 2 i Cedega med et Geforce 6600 GT (på en Athlon XP "2500+"). Frameraten merkbart lavere enn i Windows. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Smak og behag. Jeg liker både glossy og høykontrast-farger. Transparente "aero" synes jeg bare virker visuelt rotete. Den blå-grønne designen er jeg møkk lei av for flere år siden. "Sølv" og "oliven" fungerte en stud, men så gikk jeg lei av det også. Jepp, Zune theme synes jeg ser like bra ut som Noir. Jeg ser forsåvidt ingen andre forskjeller enn at startknappen har blitt orange. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vet ikke om noen har postet dette før, men Norge stemmer "nei med kommentarer og forslag til endringer" til OOXML som ISO-standard.http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235 (.exe i en lenke? O.o) 9398718[/snapback] Bare husk at "nei med kommentarer" betyr "ja, hvis dere fikser dette". I praksis vil en standard på ISOs fast-track ikke kunne stemmes nei på, men bare foreslås endringer. Håpet er at en vil kunne tvinge MS til å implementere endringer som f.eks. full bakoverkompabilitet til gamle .doc-formater. Da vil enten MS gi opp OOXML, eller (forhåpentligvis) frigi nok informasjon om .doc til at .doc-støtte f.eks. vil kunne implementeres i OO.org. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Cedega "støtter" både Battlefield 2 og 2142 så lenge du ikke bruker Nvidia-grafikkort. Frameraten merkbart lavere enn i Windows. 9401799[/snapback] What? Dette må være feil... Spiller Battlefield 2 perfekt med NVidia-kort jeg, står tilogmed at den krever NVidia i Cedegas beskrivelse. Endret 31. august 2007 av IQ Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Vet ikke om noen har postet dette før, men Norge stemmer "nei med kommentarer og forslag til endringer" til OOXML som ISO-standard.http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235 (.exe i en lenke? O.o) 9398718[/snapback] Bare husk at "nei med kommentarer" betyr "ja, hvis dere fikser dette". I praksis vil en standard på ISOs fast-track ikke kunne stemmes nei på, men bare foreslås endringer. Håpet er at en vil kunne tvinge MS til å implementere endringer som f.eks. full bakoverkompabilitet til gamle .doc-formater. Da vil enten MS gi opp OOXML, eller (forhåpentligvis) frigi nok informasjon om .doc til at .doc-støtte f.eks. vil kunne implementeres i OO.org. 9401976[/snapback] Vel, om de retter mye av feilene som de peker ut, så nærmer de seg jo et åpent format. Bare de hadde droppet patentene og lisensiert det for alle. Var det ikke noen vanskeligheter med å putte det i programmer som er under GPL? Lenke til kommentar
kristofferlol Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) slettet Endret 20. juli 2011 av kristofferlol Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Du kan bruke verktøy som: - Gparted (grafisk grensesnitt) - cfdisk (semi-grafisk i terminal) - fdisk (kun tekst) Endret 1. september 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Noen som har erfaringer med Battlefield 2142 i Cedega, FPS iforhold til XP?Er helt avhengig av Adobe Photoshop CS3, noen som har fått det til å fungerer bra i Ubuntu? Jeg vet om GIMP, men det kan rett og slett ikke erstatte Photoshop helt. 9401302[/snapback] Siste versjon av Photoshop som fungerer i Wine er versjon 7, så hvis du er fornøyd med å bruke en tidligere versjon kan du bruke Photoshop i Linux. CS3 virker ikke Wine. Det kommer vel en gang, men da har det sikkert kommet flere nye versjoner av Photoshop i mellomtiden. Edit: La til linker Endret 1. september 2007 av miceagol Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Mye rart man snubler over på Youtube http://youtube.com/watch?v=VSCNpzD37l4 Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Noen av dere som har forsøkt Gnash, fungerer det bra? Opplever så ofte at FF fryser helt når jeg bruker Adobe sin flash Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Mye rart man snubler over på Youtube http://youtube.com/watch?v=VSCNpzD37l4 9403643[/snapback] Hehe... Slackware-fyren er bare vrang :-P, folk kan bruke GUI hvis de vil. Endret 1. september 2007 av IQ Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Vet ikke om noen har postet dette før, men Norge stemmer "nei med kommentarer og forslag til endringer" til OOXML som ISO-standard.http://www.standard.no/imaker.exe?id=17235 (.exe i en lenke? O.o) 9398718[/snapback] Bare husk at "nei med kommentarer" betyr "ja, hvis dere fikser dette". I praksis vil en standard på ISOs fast-track ikke kunne stemmes nei på, men bare foreslås endringer. Håpet er at en vil kunne tvinge MS til å implementere endringer som f.eks. full bakoverkompabilitet til gamle .doc-formater. Da vil enten MS gi opp OOXML, eller (forhåpentligvis) frigi nok informasjon om .doc til at .doc-støtte f.eks. vil kunne implementeres i OO.org. 9401976[/snapback] Vel, om de retter mye av feilene som de peker ut, så nærmer de seg jo et åpent format. Bare de hadde droppet patentene og lisensiert det for alle. Var det ikke noen vanskeligheter med å putte det i programmer som er under GPL? 9402636[/snapback] Problemet er jo det at selv om standarden strengt tatt er åpen, vil den fremdeles kunne være beskyttet av MS' patenter. MP3 er et greit eksempel på en åpen standard som ikke kan implementeres grunnet patenter o.l. Sånt sett er det greiest at OOXML droppes, og MS heller utvider ODF i samarbeid med Sun, og heller lager .doc->ODF konvertere. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Noen som vet hvordan jeg kan få kjørt alsaconfig i Slackware med huge.s kernelen? Får ikke kjørt kommandoen nå rett etter installering av systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå