Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor finner man denne loggen på Fedora?

Tja, leit i /var/log og du finn det. Kan jo sjekke innhald i ein fil med:

cd /var/log
grep -R ssh *

Som leitar etter ordet "ssh" i alle filer i /var/log.

i debian heter den i alle fall "auth.log"

Lenke til kommentar
Frå Windows-forumet:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=426382

Bra gjort.

Dei seier reinstall av Windows... Hm, kvifor ikkje berre slette brukaren f.eks?

En reinstall av windows løser ofte veldig mange problemer, ikke bare problemet som får deg til å begynne med reinstallen, men også masse småplukk, som adware/spyware som ikke lar seg fjerne uten store mengder plumbo, samt alle programmer du har innstallert før, men som har lagt igjen rester av seg selv over hele disken.

Dette gjelder nesten uansett hvor forsiktig du er, så en reinstall er ofte mer enn bare løsningen på et akutt problem :)

Så, så lenge backupen er i orden er det ofte mindre tidkrevende å reinstallere enn å feilsøke etter en feil, og ikke være sikker på om alt er i orden når du har "løst" det

Lenke til kommentar
Så, så lenge backupen er i orden er det ofte mindre tidkrevende å reinstallere enn å feilsøke etter en feil, og ikke være sikker på om alt er i orden når du har "løst" det

En reinstall av windows tar jo gjerne et par dager da du må manuelt laste ned og instaler alle programmer du skal ha.

Lenke til kommentar

Objorkum: Gratulerer med svar nummer 1000 i kaféen! :thumbs:

Melfacion: Problemet er bare hyppigheten på reinstallasjon av Windows... En gang i halvåret? Minst? Det måtte ihvertfall jeg da jeg brukte det. Og jeg brukte ikke Internet Explorer, hadde Ad-aware og spybot installert, samt brannmur i XP, annen brannmur, kjørte defragmentering og sikkerhetsoppdateringer hver dag!

Lenke til kommentar
Denne var bra

Og gammel...

Gleder meg til fc4 blir sluppet. Venter litt (til OO2 blir sluppet final også - et par uker?, samt at jeg er ferdig med eksamen...), så oppgraderer jeg boksen fra FC2. Har DVD-brenner nå :)

Forøvrig er nok fedora directory server sluppet, og det er vel og bra, men de har ennå ikke sluppet admin-verktøyene som kjører på Java... De må portes til GCJ vistnok.

Det med "redhat frees fedora project" aner jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal tolke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...