Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Blir vel forbudt å bruke linux generelt.  :roll:

9329761[/snapback]

Du har jo BSD og UNIX, da. Gjør mye samme nytte som GNU/Linux. Men dette er sikkert bare tull :p .

9329794[/snapback]

Blir jo "hackerverktøy" det også. :p

Men ja, dette er bare tull. Dessverre er loven ekte nok, men de som har fått den gjennom kan umulig vite hva de driver med. Folk tenker "farlige hackere", det må vi forby, og er ikke utdannede nok på området til å ane konsekvensene av hva de driver med i det hele tatt.

Regner med at loven ikke overlever å bli prøvet i rettsystemet, men det er uansett trist at sånt kommer gjennom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på jobb nå (MS OS + MS Office) og prøver å oppdatere meg på ulike partiprogram da jeg kom over denne selvmotsigelsen:

post-3851-1187709038_thumb.png

:(

Redigert: Ikke nok med det, men under mange av bildene lengre ned på sida står det "Foto: Microsoft" :hrm:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Lest litt om ms sin WHS, og det virker fryktelig enkelt å sette opp. Selv jeg som aldri har satt opp en server skulle enkelt ha fått opp en slik på rimelig kort tid, med ønsket funksjonalitet.

Dokumentasjonen er også god, både enkelt å få tak i samt lettlest. Har merket meg at dere erfarne Linux brukere har lite til overs for Ubuntu, men hvordan er denne sammenlignet med WHS som server(NAS/Home server) hvis vi bare ser på stabilitet?

Og vi ser på enkelhet, er det krevende å lære seg hvordan man setter det opp og bruker det(tenker da på samme funksjonalitet som whs gir).

Lenke til kommentar
Lest litt om ms sin WHS, og det virker fryktelig enkelt å sette opp. Selv jeg som aldri har satt opp en server skulle enkelt ha fått opp en slik på rimelig kort tid, med ønsket funksjonalitet.

Dokumentasjonen er også god, både enkelt å få tak i samt lettlest. Har merket meg at dere erfarne Linux brukere har lite til overs for Ubuntu, men hvordan er denne sammenlignet med WHS som server(NAS/Home server) hvis vi bare ser på stabilitet?

Og vi ser på enkelhet, er det krevende å lære seg hvordan man setter det opp og bruker det(tenker da på samme funksjonalitet som whs gir).

9330804[/snapback]

Kan være verdt å følge med på dette prosjektet :

http://www.ubuntuhomeserver.org/

Lenke til kommentar

9330804[/snapback]

Ubuntu Server Edition er blitt vesentlig bedre etterhvert, og jeg vil påstå at Ubuntu er bedre enn sitt rykte tilsier. Ubuntu som server er veldig greit for lokal bruk/hjemmebruk, noe som også gjenspeiles i det at du allerede under installasjonen kan velge å sette opp et standard LAMP (Linux, Apache, MySQL og PHP)-oppsett uten ekstra stress.

Sammenlignet med WHS, som etter det jeg har forstått bare er en glorifisert NAS-server, er nok Ubuntu vesentlig kraftigere og allsidig, men har også en god del skarpere lærekurve. Om du har tid til å lære noe nytt, gå for Ubuntu. :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt spent på å vite hva slags kunder som kjøper produkter av SCO i disse tider. Selskapet kan jo fint gå konk om en måned. Sikkert en del som har legacy-løsninger som avhengige av å kjøre videre, men å i det hele tatt vurdere å migrere over til SCO for nye brukere vil være selvmord.

Lenke til kommentar
Jeg er litt spent på å vite hva slags kunder som kjøper produkter av SCO i disse tider. Selskapet kan jo fint gå konk om en måned. Sikkert en del som har legacy-løsninger som avhengige av å kjøre videre, men å i det hele tatt vurdere å migrere over til SCO for nye brukere vil være selvmord.

9331249[/snapback]

Kan umulig være noen nye kunder som kjøper noe derfra? De ligger jo an til å bli sparket ut av NASDAQ ihvertfall, neppe et sunnhetstegn.

(Krav om "initial bid price" på 4$ for å bli listet, og at denne holder seg over 1$ for å holde seg på børsen, den ligger for øyeblikket på ~0.45$. SCO har fått advarsler før når den har droppet under dollaren, men klart å karre seg opp igjen, det blir nok vanskeligere denne gangen..)

Lenke til kommentar
Jeg sitter på jobb nå (MS OS + MS Office) og prøver å oppdatere meg på ulike partiprogram da jeg kom over denne selvmotsigelsen:*snip*

Dokumentet kan då fortsatt ha vorte skrive i Oo.org. :tease:

9331148[/snapback]

Men det er fortsatt et lukket og ufritt filformat. ;)

Ellers så sto det jo Microsoft under mange av bildene så det er høy sannsynlighet for at det er laget i MS Office.

Lenke til kommentar
Nå har jeg installert nesten alt av xorg pakker +  fluxbox, men enda får jeg command not found når jeg kjører startx som root(slackware).

Noen tips?

9331243[/snapback]

xinit-pakken gir startx.

9331478[/snapback]

Eventuelt kan jo PATH ha det vondt; altså skriv hele "addressen"(kom ikke på no bedre ord). I Gentoo er det default /usr/bin/startx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...