Langbein Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Må visst drive og fikle med den knotete bootloadern til vista for å få det til, og den er ikke akkurat elegant å konfigurere sammenliknet med GRUB. Og MS kommer sikkert til å tette igjen "hullene" også. Skal du utvikle drivere, kan du kjøre Vista i testmode, men det er heller ikke pent for sluttbruker, for da står det "Testmode" i hvert hjørne av skjermen Jeg syns hele greia er håpløs - for all del er det fint at MS gjør det vanskeligere å bli infisert av rootkits, men det burde vært en mulighet for å overstyre det for hvert enkelt driver, f.eks. si at "jeg stoler på ext2fsd og vil at den skal loades hver gang jeg booter Vista" uten noe mer mikkmakk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Men da trykker selvfølgelig de dumme Windows-brukerene på "Jeg stoler på '100-free-smileys-for-you-my-friend' og vil at denne skal loades hver gang jeg booter Vista" også. Og vips så har de både 100 smileys og et herlig rootkit som tømmer bankkontoen. Men jeg er enig at det er en rimelig håpløs situasjon for hobby-programmerere. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hm, dette synes jeg er merkelig. Slackware CD-en bootet helt fint på macbooken min, men får ikke bootet på en vanelig PC(AMD K6, 500mhz). Edit: Prøvde nå en vanelig ubuntu CD å PC-en, bootet helt fint. Endret 18. august 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
Canute Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Hm, dette synes jeg er merkelig. Slackware CD-en bootet helt fint på macbooken min, men får ikke bootet på en vanelig PC(AMD K6, 500mhz).9306818[/snapback] Jeg hadde samme problem med Draco (Slackware basert distro), nektet å boote på min stasjonære men på laptopen fungerte det helt fint. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) http://www.linuxquestions.org/questions/sh...ad.php?t=576053 Kan dette være problemet våres Canute? Har ikke fått testet selv enda, men det så troverdig ut. EDIT: Da fikk jeg til å boote. Det jeg gjorde var å boote den gjennom Smart BootManager Endret 18. august 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Did you hear about the race car sponsored by Linux? They had some trouble compiling the team. They could not find any drivers. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Did you hear about the race car sponsored by Linux?They had some trouble compiling the team. They could not find any drivers. 9310800[/snapback] Genial Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Haha. Morsomt. Noen flere Linux-vitser? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Noen som har noe ris/ros å si om slapt-get og/eller slackpkg? Og forresten, super guide olear(fant i signaturen der oppe) Endret 18. august 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hm, dette synes jeg er merkelig. Slackware CD-en bootet helt fint på macbooken min, men får ikke bootet på en vanelig PC(AMD K6, 500mhz).9306818[/snapback] Jeg hadde samme problem med Draco (Slackware basert distro), nektet å boote på min stasjonære men på laptopen fungerte det helt fint. 9307218[/snapback] Har dessverre ikke funnet ut av problemet. Slackware/Draco har problemer på noen CD-ROM'er, fungerer fint på alle mine stasjonære, men bærbare nekter å boote. Har prøvd med forskjellige isolinux, men resultatet er det samme. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Noen som har noe ris/ros å si om slapt-get og/eller slackpkg?slapt-get "drepte" en slackware installasjon for meg en gang. Etter det har jeg ikke brukt programmet.slackpkg har jeg aldri hatt problemer med. slackpkg er inkludert i Slackware under /extra så kan anses for å være anbefalt av Pat Slackware er ikke lagt opp for å ha skjekk av avhengigheter i pakkene sine. slapt-get prøver å "lure" inn avhengighets skjekk "via bakdøra"; ikke en løsning som jeg liker. Men hva vet jeg Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 slapt-get kan fungere bra, men man kan fort ødelegge installasjonen hvis man ikke følger med. Slapt-get støtter depends hvis man legger med extra tags før man lager pakken. slackpkg fungerer fint til å vedlikeholde/oppdatere Slackware (det er også bare det den er laget for). Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Har dessverre ikke funnet ut av problemet. Slackware/Draco har problemer på noen CD-ROM'er, fungerer fint på alle mine stasjonære, men bærbare nekter å boote. Har prøvd med forskjellige isolinux, men resultatet er det samme. 9312004[/snapback] Og du er sikker på at det ikke har noe med "Use 'boot-load-size=32' instead of the value 4." (32 is a more standard value, but a value of 4 will let the ISO boot with old 'broken' BIOSes)" Slik det sto på tråden jeg fant? Prøver meg litt ut med slapt-get en stund jeg. Hm, virker som om ikke slapt-get tar med depencies når jeg installerer. Har lest litt og ikke funnet noe om at jeg må ha noen ekstra parametere eller noe. Endret 19. august 2007 av Gakkakk Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-...085443_6208.jpg 9314154[/snapback] Dæven, fin skjorte! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Dæven, fin skjorte! 9314171[/snapback] Helt enig. Beviser at hun også har gode, personlige egenskaper. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er ikke noen dum blondine det der.. bokstavelig talt! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Det er ikke noen dum blondine det der.. bokstavelig talt! 9314456[/snapback] Har du sjekket det også? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hm, trenger jeg flere pakker(+ dep selvfølgelig) enn xorg-server og en WM for å starte X? Når jeg kjører startx(som root) nå for jeg bare command not found. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) If its “small and soft”my clothes will not fall off Hm... Andre mener at det står dette: “If yours is ‘micro’ and ‘soft’, the shirt will never come off!” Endret 19. august 2007 av Judofyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå