Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Nice, men det så da ut til å gå ekstremt fort, 70% på én dag?

oi, vi har kommet til side 500 i denne tråden nå :D

9271194[/snapback]

Går unna ja, med tanke på at markedet nettopp har åpnet der borte (6 timers tidsforskjell, de åpner 9:30 lokal tid), så bærer det bokstavelig talt utfor stupet med dem. Good riddance sier jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går unna ja, med tanke på at markedet nettopp har åpnet der borte (6 timers tidsforskjell, de åpner 9:30 lokal tid), så bærer det bokstavelig talt utfor stupet med dem. Good riddance sier jeg.

9271227[/snapback]

Måtte de brenne. De har lagt seg ut med alle, og nå da de står ribbet uten noen ting håper jeg de går dukken. Verden trenger ikke SCO. Og de skylder i tillegg Novell penger. Dette er fint.

Lenke til kommentar
Noen som har skaffa seg en slik en?

http://www.zonbu.com/home/index.htm

9271768[/snapback]

Hva er det for noe rart? Merkelig webside i hvertfall: står at den inkluderer 2000$ med preinstallert software, men alt jeg finner er fri programvare :hmm: Og under "OS" står det litt dritt om Windows, men ingenting om hvilket OS som faktisk benyttes, selv om den vel er ganske opplagt at det er linux. Jaja...

Lenke til kommentar
Noen som har skaffa seg en slik en?

http://www.zonbu.com/home/index.htm

9271768[/snapback]

Hva er det for noe rart? Merkelig webside i hvertfall: står at den inkluderer 2000$ med preinstallert software, men alt jeg finner er fri programvare :hmm: Og under "OS" står det litt dritt om Windows, men ingenting om hvilket OS som faktisk benyttes, selv om den vel er ganske opplagt at det er linux. Jaja...

9272094[/snapback]

Det er en mini-pc, vifteløs og lydløs. Kjører gentoo, med noen custom apps installert. Veldig grei maskin, kunne tenkt meg å koble til en ekstern harddisk til en av usb-portene dens, så kunne jeg brukt den til torrents og irc bouncer

Lenke til kommentar
Altså noe ala de mini-itx maskinene som selges på DSL sine sider?

9272719[/snapback]

Ja, men prisen og specs ser ut til å være en god del lavere på zonbu enn de som dsl selger.

kostnad: 99 dollar eller 249 dollar (uten online abbonement på ekstra lagringsplass)

Zonbu is a compact, ultra low power mini with all the bells and whistles:

Intel-compatible ultra-low power CPU

512 MB RAM + 4GB flash-based local storage

Graphics up to 2048 x 1536 (16 million colors, 75 Hz). Hardware graphics and MPEG2 acceleration

PC-compatible ports for keyboard and mouse

6 USB ports to plug-and-play all standard USB accessories

Broadband ready: 10/100 Mbps Ethernet built-in

Billigste hos dsl ser ut til å være denne, som koster 225 uten harddisk/flashdisk eller ram(?): http://www.damnsmalllinux.org/store/Mini_I...ess_Mini_ITX_PC

Endret av dabear
Lenke til kommentar
LOL, har kursen gått fra rundt 140$ til 0.43$ ? Rimelig drøyt da, og godt jeg ikke satset sparepengene mine på SCO :D

9273031[/snapback]

Det som er litt trist er jo at man ser på den 10-års-grafen at kursen steg til værs når søksmålet mot IBM kom opp (2003), og holdt seg høyere enn det var før søksmålet frem til idag.

Tydeligvis en god del folk som mente firmaet hadde en sjanse, enda godt de ikke fikk rett.

Lenke til kommentar
Hehe.. Jeg må le når jeg ser den grafen. Det er jo ikke annet enn utrolig underholdende. Folk som har trodd på SCO kan jo ikke ha fulgt godt med på hva som rører seg i bransjen og dermed fått svi for uvitenheten/dumskapen. Sikkert like greit.

9274079[/snapback]

Det blir bedre: grafen blir utrolig mye mer underholdende om du legger på IBM og NOVL som sammenligningsreferanse. :w00t: Det er åpenbart at SCO har vært døende i lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...