Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alias er for deg. - Du kan setje alias på alle venene dine òg, om du har mange

småjenter som har lange, vonde MSN-namn som...

(K)Hollaback girl(k) (8) oooooou This my shit (8) (f)BANANAS(F) Savne df P.W

girl :( :s :( Elsge dg (L)(F)

...kan du setje eigne namn på dei. Namna dei set sjølv kan nemlig vere

plagsomme til tider.

I kopete kan man også bestemme makslengden som skal vises av nick til de man prater med.

Lenke til kommentar

Dette er ikke uthenging av moderator, aksepter litt kritikk mot sensurering.

Diskusjoner rundt fildelingsprogrammer sorterer under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". Det er derfor ikke godtatt, selv om det ikke linkes til det. Jeg sletter litt informasjon om dette fra et par poster.

Geir :)

fra denne tråden.

Jeg kom til å tenke på denne artikkelen som var /. for en stund siden -- hvor foreleser fikk sparken for å ha holdt en forelesning om lovlig bruk av P2P.

Hadde forumet vært i USA hadde jeg ikke vært så overasket, men har propaganda fra **AA og lignende organisasjoner blitt såpass godt akseptert her i norge også at folk assosierer fildeling som noe ulovlig? Jeg vet ikke om jeg skal grine eller le. Sjerpings!

Endret av nulltfavn
Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke på denne artikkelen som var /. for en stund siden -- hvor foreleser fikk sparken for å ha holdt en forelesning om lovlig bruk av P2P.

Hadde forumet vært i USA hadde jeg ikke vært så overasket, men har propaganda fra **AA og lignende organisasjoner blitt såpass godt akseptert her i norge også at folk assosierer fildeling som noe ulovlig? Jeg vet ikke om jeg skal grine eller le. Sjerpings!

Hvem vet hvilke mailer som strømmer inn på Norges største computer tech-forum om trusler om søksmål o.l....

Det verste med den saken du nevnte var jo at det var på en skole, som skal liksom være politisk uavhenig og uavhengig bedrifter... Pluss at han bare snakket om lovlig bruk, så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar

Fikk en interessant en selv på en viss winME-laptop... ca 15-30 sekunder bluescreena boksen (den hadde vist mye å gjøre) og reboota av seg selv *uten* at jeg trykka control-alt-del! Jaja...

Alt jeg gjorde var å trykke på mediebibliotek i mediaplayer (tenkte at det var en mer effektiv måte å høre på de sangene jeg allerede hadde lastet ned?). Fikk da beskjed "Kan ikke finne filen (den sangen som glad og lykkelig spillte videre i bakgrunnen)". Aha. Var en finfin knapp der "finn feilen". Trykka på den, og snart kom dette vinduet som her er vist opp. Anntok at hex-koden betød at den ikke fant noen løsning...

Jaja tenkte jeg, og lukket vinduet. Da husket den at den den ikke kunne finne fila den spilte på, stoppet å spille, og så begynnte allt å gå veldig tregt. Tilsist ble alt... Blått.

post-27-1117718507_thumb.png

Lenke til kommentar

Har satt opp en server for første gang, den kjører kun sshd og httpd, og nå sjekket jeg /var/log/auth.log. Da så jeg at de siste tre dagene har jeg ca 1700:

Jun 2 13:53:46 localhost sshd[20317]: Invalid user tu from ::ffff:209.232.191.98 - lignende ting.

og ca like mange

Jun 1 15:22:32 localhost sshd[7634]: reverse mapping checking getaddrinfo for host112118.metrored.net.mx failed - POSSIBLE BREAKIN ATTEMPT!

er det normalt?

Lenke til kommentar

LessThanJake: er mange som er glad i å cracke bokser. Fant plutselig x connections til ssh på en lokal boks her, som jeg fant ut at kom fra en DNS server. Som jeg nesten vil tippe har blitt cracket, for så å bli brukt mot andre igjen...

Lenke til kommentar

Slik er det nesten alltid om ein har SSH open ut mot internett.

Set opp SSH-serveren på ein annan port. Eg har ikkje hatt nokon slike etter det.

Ikkje tillet root-pålogging heller, og set opp kva for brukarar som skal ha lov å logge på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...