Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men du kjem deg ikkje på nett?

 

Er det noko kryptering på nettverket ditt?

 

Kva seier iwconfig?

9207078[/snapback]

 

Nei, null kryptering. Det er helt åpent.

 

Hva er iwconfig?

 

Brukte logikkog kjørte iwconfig. Den sier mye rart. Den får opp ESSID og greier, men signalnivået er på -60dBm.

 

 

EDIT:

lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

ra0       RT2500 Wireless  ESSID:"Olderheim"  
         Mode:Managed  Frequency=2.412 GHz  Bit Rate:54 Mb/s   Tx-Power:0 dBm   
         RTS thr:off   Fragment thr:off
         Link Quality=84/100  Signal level=-60 dBm  Noise level:-212 dBm
         Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
         Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

 

EDIT 2: Forresten, hvorfor går alt så gruelig treigt på denne laptopen?

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer med steamspill, vel, nå har jeg t større problem. Det virker som at mens jeg har vært på ferie har store deler av ubuntu blitt korrupt.

 

Tng som skjer er bl.a at jeg til tider ikke får logget inn, etter et par timer forsvinner taskbaren og "startmenyen", maskinen henger seg, programmer avsluttes av seg selv +++.  Er det en eller annen måte å fikse hele filsystemet på uten å miste bilder, filmer, musikk og dokumenter?

 

Ubuntu Feisty Fawn 7.04...

9205199[/snapback]

 

Jeg ville *definitivt* backa opp ting til annet media, fort som f. ... Det der høres ut som en ytterst tvilsom harddisk...

Lenke til kommentar

Det er disken altså... montro om den har fått litt elektrisitet på seg. Må vel punge ut for en ny da.. og jeg som ikke har penger =/. Damn.

 

Det funket da fint i en to uker, så dro jeg på ferie, sidedøren på pcen var av, når jeg kom hjem var sidedøren på, et par kabler var blitt dytta inn og problemene begynte å snike seg innpå. Jeg setter pengene mine på statisk elektrisitet :p

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men du kjem deg ikkje på nett?

 

Er det noko kryptering på nettverket ditt?

 

Kva seier iwconfig?

9207078[/snapback]

 

Nei, null kryptering. Det er helt åpent.

 

Hva er iwconfig?

 

Brukte logikkog kjørte iwconfig. Den sier mye rart. Den får opp ESSID og greier, men signalnivået er på -60dBm.

 

 

EDIT:

lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

ra0       RT2500 Wireless  ESSID:"Olderheim"  
         Mode:Managed  Frequency=2.412 GHz  Bit Rate:54 Mb/s   Tx-Power:0 dBm   
         RTS thr:off   Fragment thr:off
         Link Quality=84/100  Signal level=-60 dBm  Noise level:-212 dBm
         Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
         Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

 

EDIT 2: Forresten, hvorfor går alt så gruelig treigt på denne laptopen?

9207131[/snapback]

 

Virker for meg som du har et ralink kort. Kan du kjøre lsusb og lspci i terminalen,m kanskje vi får se hvilket type kort du har.

 

Hvis det er et ralink kort kan det være lurt å sjekke denne siden for nye drivere: http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Downloads

Endret av Gaute65
Lenke til kommentar
Det var et RT2500, og har lastet ned nye drivere. Hva gjør jeg når de er pakket ut?

9207951[/snapback]

 

 

Se denne geiden fra ubuntu forumet: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2...ighlight=rt2500

 

Eller se dene wikien: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/...ht=%28rt2500%29

 

Ulempen med dette er at du må kompilere driveren på nytt igjen etter en kernel oppdatering.

 

Det er også mulig å bruke ndiswrapper:

Lenke til kommentar
Forresten, hvordan skrur man av at touchpaden registrerer trykk når man trykker på den? Er lei av at jeg lukker vinduer, legger ned og slikt møkk hele tiden.

9209082[/snapback]

Det skal finnes en innstilling i laptopens BIOS. Det er det i hvert fall på de laptopene jeg har hatt som har touchpad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...