dabear Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Da må du skrive deg et javascript som gjør dette, for så å bruke greasemonkey-utvidelsen til å laste javascriptet på hver side dette er aktuelt. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748 Eksempler på hvordan du skriver userscripts kan du feks finne her: http://dabear.mine.nu/userscripts/ og her: http://userscripts.org/ Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Det var ein lur idè. Mulig eg kan finne tak i ferdige userscript som andre har laga til same formålet. Gooooogle here i come. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Greasemonkey er geniale greier I tillegg har du Stylish, som brukes til å fikle med CSS: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2108 Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Greasemonkey er geniale greier I tillegg har du Stylish, som brukes til å fikle med CSS: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2108 9144164[/snapback] Yeah! Stylish var akkurat det eg var ute etter! Flott å kunne få bruke CSS alle plassar der det er mogleg. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Enda en gtk2 + webkit browser: http://software.twotoasts.de/?page=midori Har aldri likt UI på kazehakase, denne ser bedre ut. Håper vi snart får et skikkelig godt gtk-alternativ til Firefox. Det er i alle fall tydelig at mange deler min mening og jobber med alternativer. Epiphany med WebKit hadde jo vært det ideelle! @ogger: Det jeg ikke liker med Firefox er den dårlige integreringen med gtk-desktoper, samt at den er overdrevent kompleks. Så da er ikke Opera noe bra alternativ, når den ligger enda dårliger an på begge disse punktene. Mozilla er jo heller ikke det mest free software-vennlige selskapet, men også her er Opera verre. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Midori så faktisk veldig nice ut Nå mangler vi bare et skikkelig epostprogram til GTK. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Midori så faktisk veldig nice ut Nå mangler vi bare et skikkelig epostprogram til GTK. 9146338[/snapback] Evolution Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Evolution er jeg mildt sagt ikke noe fan av. Jeg vil ha et enkelt epostprogram som integrerer seg bra med resten av desktopen, og ikke minst henter theme/ikoner fra GTK. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Prøver å få installert Libtorrent, men får feilmelding på slutten. Operativsystemet er Fedora Core 6 Dette er det jeg gjør: wget http://libtorrent.rakshasa.no/downloads/li...t-0.11.4.tar.gz tar -zxvf libtorrent-0.11.4.tar.gz cd libtorrent-0.11.4 ./configure Nå kommer problemet checking for OPENSSL... configure: error: Package requirements (openssl) were not met: No package 'openssl' found Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you installed software in a non-standard prefix. Alternatively, you may set the environment variables OPENSSL_CFLAGS and OPENSSL_LIBS to avoid the need to call pkg-config. See the pkg-config man page for more details. Jeg har OpenSSL inne tror jeg (yum -y install openssl). Whot to do? Edit: Da var ssl inne yum -y install openssl-dev Endret 26. juli 2007 av Gordion Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ligger ikke libtorrent inne fra før av?! yum -y install libtorrent? Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Ligger ikke libtorrent inne fra før av?! yum -y install libtorrent? 9148062[/snapback] [root@vps263 libtorrent-0.11.4]# yum -y install libtorrentLoading "installonlyn" plugin Setting up Install Process Setting up repositories Reading repository metadata in from local files Parsing package install arguments Nothing to do Uansett, etter at jeg fikk lagt inn OpenSSL fikk jeg beskjed om å legge inn dette programmet: libsigc++. Jeg gjør følgende: ./configure -> make. Får denne meldingen: T_arg1 = const std::string&]../sigc++/functors/mem_fun.h:1814: note: sigc::bound_mem_functor1<void, foo, const std::string&>::bound_mem_functor1(const sigc::bound_mem_functor1<void, foo, const std::string&>&) make[1]: *** [test_compatibility.o] Error 1 make[1]: Leaving directory `/root/libsigc++-2.0.0/tests' make: *** [install-recursive] Error 1 Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har nettopp byttet til Ubuntu etter lang tid med XP, så er litt noob. Jeg har tv'n koblet opp mot datan gjennom TV out porten. Bruker å se filmer og serier på tvn. I xp funket dette fint men hvordan får jeg til dette i Ubuntu? Instalerte Nvidia TV Out elns men fikk ikke dette til å fungere. Har et Nvida kort og bruker Ubuntu Feisty Fawn 7.04 Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg har nettopp byttet til Ubuntu etter lang tid med XP, så er litt noob.Jeg har tv'n koblet opp mot datan gjennom TV out porten. Bruker å se filmer og serier på tvn. I xp funket dette fint men hvordan får jeg til dette i Ubuntu? Instalerte Nvidia TV Out elns men fikk ikke dette til å fungere. Har et Nvida kort og bruker Ubuntu Feisty Fawn 7.04 9148816[/snapback] Åpne programmet 'nvidia-settings' (terminal: nvidia-settings) Under 'X Server Display Configuration' kan du detektere skjermar/tvar og gjere dei nødvendige justeringane. Prøvde det akkurat no for første gong på min laptop. Fungerte perfekt. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Oioi. Dell begynner å se seg lei på manglende Linux-støtte fra flere selskap. De gir ATI og Broadcom et spark i siden for dårlige Linux-drivere fra ATI, og dårlig/manglende WLAN-støtte i GNU/Linux fra Broadcom. De vil ikke bruke grafikk fra ATI (og sannsynligvis ikke Broadcom på WLAN) på Linux-maskiner før dette bedrer seg. Ser ut som at Dell er blitt et av selskapene som pusher på for GNU/Linux og åpen kildekode. Dermed entrer de det gode selskap sammen med Sun og IBM. Moro. Edit: men på kablet nettverk er Broadcom sammen med Intel best i klassen på plattformstøtte og kvalitet på nettverkskontrollerne. Endret 26. juli 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Oioi. Dell begynner å se seg lei på manglende Linux-støtte fra flere selskap. De gir ATI og Broadcom et spark i siden for dårlige Linux-drivere fra ATI, og dårlig/manglende WLAN-støtte i GNU/Linux fra Broadcom. De vil ikke bruke grafikk fra ATI (og sannsynligvis ikke Broadcom på WLAN) på Linux-maskiner før dette bedrer seg. Ser ut som at Dell er blitt et av selskapene som pusher på for GNU/Linux og åpen kildekode. Dermed entrer de det gode selskap sammen med Sun og IBM. Moro. Edit: men på kablet nettverk er Broadcom sammen med Intel best i klassen på plattformstøtte og kvalitet på nettverkskontrollerne. 9151139[/snapback] Selvfølgelig, det koster mye penger for dell å måtte bytte ut komponentene i modellene sine pga dårlig støtte i linux, de burde true med å si opp avtalene med leverandørene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Tja, Dell selger jo allerede maskiner med intel wlan og intel grafikk... Jeg har en på fanget as we speak... Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Tja, Dell selger jo allerede maskiner med intel wlan og intel grafikk... Jeg har en på fanget as we speak... 9151425[/snapback] Joda men et stort antall av modellene har ati grafikk. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Joda men et stort antall av modellene har ati grafikk. 9151504[/snapback] På Latitude og Presicion er det stor overvekt av laptop'er med grafikk fra nVIDIA. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Dell skrur uansett sammen etter at du har bestilt dem, så utgiftene blir vel det samme. Problemet ligger vel heller i mindre valgfrihet blant de PC-ene som selges med Ubuntu. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Oioi. Dell begynner å se seg lei på manglende Linux-støtte fra flere selskap. De gir ATI og Broadcom et spark i siden for dårlige Linux-drivere fra ATI, og dårlig/manglende WLAN-støtte i GNU/Linux fra Broadcom. De vil ikke bruke grafikk fra ATI (og sannsynligvis ikke Broadcom på WLAN) på Linux-maskiner før dette bedrer seg. Ser ut som at Dell er blitt et av selskapene som pusher på for GNU/Linux og åpen kildekode. Dermed entrer de det gode selskap sammen med Sun og IBM. Moro. Edit: men på kablet nettverk er Broadcom sammen med Intel best i klassen på plattformstøtte og kvalitet på nettverkskontrollerne. 9151139[/snapback] Jøss, glimrende av Dell dette her. De sparker nok i siden en million ganger hardere enn en vanlig Linuxbruker ville klart med en epost som etterlyser drivere. Jeg purret på Canon senest i går for manglende linux-driver til en Canon Pixma iP5200R. Jeg vil fortsette å spamme kundeservice med forespørsler om den ikke dukker opp, noe jeg ikke regner med den gjør. Ellers så håper jeg Dell snart legger til Ubuntu som OS-valg på de vanlige sidene sine og ikke gjemmer de bort på "spesialsider". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå