Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søren og.

Jeg jobber med en Slack-basert HTPC boks med et Hauppauge PVR-350 kort i, og oppgraderte til linux-2.6.22.1 pga ivtv driveren nå har blitt inkludert i kjerna.

Men for å sette opp TV-out på PVR-350 kortet trenger jeg ivtv-fb modulen og den er foreløpig IKKE inkludert i linux-2.6.22.1 :( teit

 

ivtv utvilker skal lage en egen ivtv-fb pakke, men jeg lurer på om jeg skal gå tilbake til slack12 default kjerne (2.6.21.5) i steden for....

9069515[/snapback]

 

like så greit å holde seg til 2.6.21

Lenke til kommentar

Går for 2.6.21.5 ja, enklere å holde all ivtv enten i kjerne eller i egen pakke og ikke dele opp.

Jeg skulle egentlig bruke gårsdagen på å skrive slackbuild for ivtv, lirc og mythtv, men så måtte jeg benytte det gode været og klippe plena...

 

Hvis været holder seg dårlig og ingen familiemedlemmer plager meg med "morsomme" PC-problemer, jobber jeg med dette i dag.

 

Tenkte jeg skulle skrive en slags HOWTO med slackbuilds kanskje........

Lenke til kommentar

God kommentar fra slashdot da:

This sounds like a cheap hack. There is no need for these things to be setuid root, not on the program level. Sounds like someone is used to programming Windows drivers...

 

I'm tempted to infer something sinister about this, but then I remember the old adage "never attribute to malice what can be explained by stupidity." It keeps your blood pressure nice and low.

min uthev :)
Lenke til kommentar
Jeg fant en laptop hjemme som ikke klarte å boote Ubuntu 5.10 Live. Det er helt utrolig.

 

Trodde forresten at HW eldre enn det skulle klare Linux.

9121531[/snapback]

Er det CDen som ikke booter, eller skjer det noe galt senere så du ikke får kjørt Ubuntu?

 

Husk at Ubuntu bruker GNOME som default, og det krever litt av maskinen. I tillegg kreves ekstra mye RAM når du kjører en LiveCD fordi så mye lastes i minnet. Derfor kan det godt hende maskinen fint kan kjøre Ubuntu hvis du installerer det isteden.

 

Det er altså ikke "linux" i seg selv som ikke kan kjøre på gammel hardware. Nyeste Debian (Etch) bruker drøyt 10MB RAM hos meg :)

Lenke til kommentar
Jeg fant en laptop hjemme som ikke klarte å boote Ubuntu 5.10 Live. Det er helt utrolig.

 

Trodde forresten at HW eldre enn det skulle klare Linux.

9121531[/snapback]

Jeg fikk ikke dette hovedkortet til å boote Ubuntu 5.10 i det hele tatt. Hverken 32bit eller 64bit. Ubuntu 6.06 og nyere går derimot fint. Hvis du har det samme eller et lignende brikkesettet i den bærbare så ville jeg prøvd en 6.06 eller nyere.

Lenke til kommentar
Jeg fant en laptop hjemme som ikke klarte å boote Ubuntu 5.10 Live. Det er helt utrolig.

 

Trodde forresten at HW eldre enn det skulle klare Linux.

9121531[/snapback]

Jeg fikk ikke dette hovedkortet til å boote Ubuntu 5.10 i det hele tatt. Hverken 32bit eller 64bit. Ubuntu 6.06 og nyere går derimot fint. Hvis du har det samme eller et lignende brikkesettet i den bærbare så ville jeg prøvd en 6.06 eller nyere.

9122104[/snapback]

 

Visste at den var gammel. Skulle bare prøve for moroskyld, egentlig. :p Får prøve med 7.10 og se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Ubuntu 7.10 (År 2007. Måned 10) er ikke ute ennå. Den vil heller ikke hete Feisty Fawn siden det er navnet på Ubuntu 7.04. Nanvene følger alfabetet og neste gang blir det noe på G, Grumpy Goundhog. 7.10 skal etter planen lanseres i måned nr 10, oktober.

 

Men prøv gjerne med 7.04 siden den er tilgjengelig nå. Linker

Lenke til kommentar
Ubuntu 7.10 (År 2007. Måned 10) er ikke ute ennå. Den vil heller ikke hete Feisty Fawn siden det er navnet på Ubuntu 7.04. Nanvene følger alfabetet og neste gang blir det noe på G, Grumpy Goundhog. 7.10 skal etter planen lanseres i måned nr 10, oktober.

 

Men prøv gjerne med 7.04 siden den er tilgjengelig nå. Linker

9122290[/snapback]

 

Haha. Beklager, jeg som blingset her. Tenkte bare første sifferet. Såklart har jeg 7.04 liggende. Og i morgen skal det inn på serveren min. Første gang jeg legger inn Linux for å bruke det. :)

Lenke til kommentar
Ubuntu 7.10 (År 2007. Måned 10) er ikke ute ennå. Den vil heller ikke hete Feisty Fawn siden det er navnet på Ubuntu 7.04. Nanvene følger alfabetet og neste gang blir det noe på G, Grumpy Goundhog. 7.10 skal etter planen lanseres i måned nr 10, oktober.

 

Er det noe de begynte med etter 6.04 Edgy Eft? Før det hadde de jo 4.10 Warthy Warthog, 5.04 Hoary Hedgehog og 5.10 Breezy Badger. Da satser vi på 8.04 Happy Hippo. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...