DevilsDecoy Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Velg custom install og installer uten den delen som blir nevnt sammen med ISS. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Allright, da prøver jeg det når jeg kommer hjem fra jobb. Takk for all hjelp så langt Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Mulig jeg er blind, men fins det en måte å skru av tooltips på taskbaren i GNOME? Dvs. at når du holder musa over så kommer det opp en "tooltip" med hele navnet på applikasjonen. Tanken er sikkert god, men når man bruker Beryl er det bare irriterende fordi den har sin egen mye mer fancy thumbnail preview. Ser jo bare stygt ut med dobbelt opp Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Søren og. Jeg jobber med en Slack-basert HTPC boks med et Hauppauge PVR-350 kort i, og oppgraderte til linux-2.6.22.1 pga ivtv driveren nå har blitt inkludert i kjerna. Men for å sette opp TV-out på PVR-350 kortet trenger jeg ivtv-fb modulen og den er foreløpig IKKE inkludert i linux-2.6.22.1 teit ivtv utvilker skal lage en egen ivtv-fb pakke, men jeg lurer på om jeg skal gå tilbake til slack12 default kjerne (2.6.21.5) i steden for.... Endret 13. juli 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har litt problemer med å finne informasjon om Debians pakkelager. Kan noen si meg hvilke det er, og hvilke som burde inkluderes i sources.list for å få så mange pakker som mulig (selv om en av Debians hovedfilosofier går ut på stabilitet, gir jeg blaffen i det akkurat nå). Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har litt problemer med å finne informasjon om Debians pakkelager. Kan noen si meg hvilke det er, og hvilke som burde inkluderes i sources.list for å få så mange pakker som mulig (selv om en av Debians hovedfilosofier går ut på stabilitet, gir jeg blaffen i det akkurat nå). 9069637[/snapback] Jeg bruker alle tre: main contrib non-free Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva med experimental og multimedia og slikt? Er de uoffisielle? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvis ikke jeg tar mye feil så er experimental halvveis offisiell/uoffisiell. experimental er bloody bleeding edge (værre enn sid) som kun Debian utviklere brukere. om jeg ikke husker feil da.... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jepp, jeg ville nok ikke ukritisk brukt pakker fra 'experimental'. Men de 3 jeg nevnte over er jo de trygge, og inkluderer egentlig veldig mye software. Stort sett eneste grunn til å lete andre steder, er hvis jeg trenger nyere versjon av et bestemt program. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hvordan setter jeg statisk ip på nettverkskortene i ubuntu server? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Under windows, hender det at jeg bruker en feature som gjør at jeg kan kontrollere musepekeren med det tallene til høyre på tastaturet, når num lock er av. Finnes det noe slikt til linux? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvordan setter jeg statisk ip på nettverkskortene i ubuntu server?9075325[/snapback] #ifconfig eth0 add 1.2.3.4 netmask 255.255.0.0 Regner jeg med... Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvordan setter jeg statisk ip på nettverkskortene i ubuntu server? 9075325[/snapback] Om du vil ha satt statisk adresse ved boot, redigerer du /etc/network/interfaces. auto lo iface lo inet loopback auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.1.84 netmask 255.255.255.0 brodcast 192.168.1.255 gateway 192.168.1.254 Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Er det mulig å bruke den gamle installereren av Ubuntu(tekstbaserte), istedenfor den tåpelige livecd løsningen? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jepp, bare å velge alternate cd istedet for live cd når du laster ned, det Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ikke verre nei. Typisk at jeg akkurat ble tom for cd-r da. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Mulig jeg er blind, men fins det en måte å skru av tooltips på taskbaren i GNOME? Dvs. at når du holder musa over så kommer det opp en "tooltip" med hele navnet på applikasjonen. Tanken er sikkert god, men når man bruker Beryl er det bare irriterende fordi den har sin egen mye mer fancy thumbnail preview. Ser jo bare stygt ut med dobbelt opp 9069087[/snapback] Mener jeg leste at det man kan slå dem av via gconf-editor(en som lurte på det på ubuntuforums). Kunne tenkt meg å slå dem av selv, har ingen verdi emm. Lenke til kommentar
neozx Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Mulig jeg er blind, men fins det en måte å skru av tooltips på taskbaren i GNOME? Dvs. at når du holder musa over så kommer det opp en "tooltip" med hele navnet på applikasjonen. Tanken er sikkert god, men når man bruker Beryl er det bare irriterende fordi den har sin egen mye mer fancy thumbnail preview. Ser jo bare stygt ut med dobbelt opp 9069087[/snapback] Mener jeg leste at det man kan slå dem av via gconf-editor(en som lurte på det på ubuntuforums). Kunne tenkt meg å slå dem av selv, har ingen verdi emm. 9080241[/snapback] Denne bør hjelpe deg Åpne gconf-editor, gå til apps - panel - global, fjern krysset i "tooltips enabled" Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Denne bør hjelpe deg Åpne gconf-editor, gå til apps - panel - global, fjern krysset i "tooltips enabled" 9085475[/snapback] Hjertelig takk! Det var ikke verre enn det nei. Jeg må nok utforske gconf-editor litt mer, for sikkert mye fint man kan justere som ikke er tilgjengelig direkte fra GUI i ulike GNOME-programmer. Det gir meg bare litt dårlige assosiasjoner til Windows' registry, men gconf er klart bedre enn som så Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Det gir meg bare litt dårlige assosiasjoner til Windows' registry 9085555[/snapback] Ikke før det kommer noen gode "gconf-cleaners" på markedet. : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå