Sokkalf™ Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det verste er jo egentlig at aksjekursen har vært så høy som den har vært, mens rettsaken har foregått. Noe som skyldes at aksjegeeks og tech-geeks ikke er helt på bølgelengde, antar jeg. Heldigvis har vi fått groklaw for sånt. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Noen som har glup ide om hvorfor windowsknappen min ikke virker som superkey? Litt irriterende siden compiz bruker superkeyen til mange ting. Endret 5. juli 2007 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvordan endrer jeg homefolderen til en bruker i Arch? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvordan endrer jeg homefolderen til en bruker i Arch? 9006186[/snapback] Dette er likt i alle distroer. Du må redigere /etc/passwd Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Kult, hvordan endrer jeg /tmp også? Slik at den kan ligges på en annen partisjon? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Ikke nødvendig å redigere /etc/passwd når man har lekre verktøy som f.eks usermod usermod -d /nytt/homedir <bruker> Bruk også parameteren -m om du vil at innholdet automatisk skal bli flyttet til den nye folderen. Når det gjelder /tmp : http://en.wikipedia.org/wiki/TMPDIR Et annet fint alternativ er forøvrig å symlinke /tmp dit du vil ha det. Endret 5. juli 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har nettopp startet å bruke Ubuntu på laptopen min nå, liker det ganske godt Men hvilke programmer er populære for webprogrammering for Linux? Helst et med integrert FTP klient om det er mulig Endret 5. juli 2007 av Equerm Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Var vel nytt for 4 år siden. SCO-saken surrer jo og går enda, lurer på hvor lenge de greier å dra det ut. 9005478[/snapback] Tror de fleste som kjører UNIX på x86/x64 uansett har gått over til Solaris nå. Solaris ligger langt foran UnixWare/OpenServer uansett. Håper at SCO dør en stille død. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hvordan symlinker jeg mapper da? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 soft linking: ln -s <mappe du skal symlinke> <navn på symlink mappe> Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Var vel nytt for 4 år siden. SCO-saken surrer jo og går enda, lurer på hvor lenge de greier å dra det ut. 9005478[/snapback] Tror de fleste som kjører UNIX på x86/x64 uansett har gått over til Solaris nå. Solaris ligger langt foran UnixWare/OpenServer uansett. Håper at SCO dør en stille død. 9007077[/snapback] valgene er jo heller ikke så mange Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 valgene er jo heller ikke så mange 9007486[/snapback] Skal man kjøre UNIX på x86/x64 er vel Solaris i dag det eneste reelle alternativet. Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Har en legacy-server på jobb, kjører fremdeles SCO Unixware (usikker på versjon, tror det er 5 eller 6). Den gjør jobben og blir nok stående noen år til. Endret 5. juli 2007 av olear Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg synes det er utrolig mange First Person Shooters som blir lagd til Linux. Og de mangler som regel en god singleplayer storymode. Lurte bare på om noen viste om noen spill til Linux som har en god singleplayermode, slik som F.E.A.R. har eller noe i den dur. Det behøver ikke være First Person Shooters. Bare det har en storymode... Jeg har ikke sett så mange sånne spill enda 8989065[/snapback] Jeg quoter bare meg selv litt Ingen som vet noen spill? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Jeg har nettopp startet å bruke Ubuntu på laptopen min nå, liker det ganske godt Men hvilke programmer er populære for webprogrammering for Linux? Helst et med integrert FTP klient om det er mulig 9006710[/snapback] Zend Studio er jo førstevalget mitt uansett plattform, så da er det ekstra fint at det finnes en linux-klient for det. Har integrert FTP samt håndterer SVN/CVS ganske fint. Men støtter ikke GNOME å legge til FTP-servere i Places-mappen, slik at du i praksis ikke behøver en integrert FTP-klient (kan jobbe direkte på serveren/mounte FTP-mappen)? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Har en legacy-server på jobb, kjører fremdeles SCO Unixware (usikker på versjon, tror det er 5 eller 6). Den gjør jobben og blir nok stående noen år til. 9007658[/snapback] slike unix servere kan stå i flere tiår Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Et firma som nå har flyttet inn i samme lokaler som der jeg jobber har hatt en gammel Sun-maskin i drift i over 10 år. Det er ingen ting som tyder på at den kommer til å tryne heller. Den kjører Solaris 2.6. Endret 5. juli 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 (endret) Jeg har nettopp startet å bruke Ubuntu på laptopen min nå, liker det ganske godt Men hvilke programmer er populære for webprogrammering for Linux? Helst et med integrert FTP klient om det er mulig 9006710[/snapback] Her er en side med beskrivelse av mange programmer for GNU/Linux: http://www.gnomefiles.org/subcategory.php?sub_cat_id=66 Når det gjelder innebygd FTP er det vel mye bedre å montere ftp-serveren. Da vil filen du har der komme opp og funger nøyaktig slik som filer du har lokalt på harddisken gjør: http://curlftpfs.sourceforge.net/ Rediger en fil/bilde i et hvilket som helst program og når du lagrer er endringen alt gjort på serveren også. Og du kan bruke ev hvilen som helst filbehandler eller terminalen til å flytte og slette filer osv. Ingen grunn til å styre med en tungvindt ftp-klient Endret 5. juli 2007 av LessThanJake Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Noen som har glup ide om hvorfor windowsknappen min ikke virker som superkey? Litt irriterende siden compiz bruker superkeyen til mange ting. 9005876[/snapback] Siterer meg selv litt jeg.. Det burde jo funke.. Jeg har endra på det i tastatur-menyen også, men det hadde ingen effekt.. Lenke til kommentar
9001 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 FCC Rules Open Source Code Is Less Secure Koker over for meg når jeg leser sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå