Tafsen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Nokon som veit om alle komponentane på den nye Dell M1330? er litt usikkert på lydkortet Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 interessant http://digi.no/php/art.php?id=387862 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 @ogger blitt omtalt av hw.no HER Og blir diskutert her Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Det er mange delte meninger om Google her, har jeg fått med meg. Men det er i alle fall ingen tvil om at de satser på Linux. Repos hvor man kan få installert gdestkop, google earth og picasa:http://www.google.com/linuxrepositories/index.html 8979799[/snapback] Nice! Endelig en litt mer fornuftig måte å installere/oppdatere google earth! Koslig EDIT: Hva er det egentlig som ligger der? Jeg klarer ikke se inn i repo'et direkte med nettleseren (mappa that is), får bare 404, og yum sier at det er to pakker der - men yum search google finner bare en pakke fra det relevante repoet - google desktop (ikke særlig interessant, jeg aner ikke hva det innebærer - jeg vil kun installere google earth) Endret 2. juli 2007 av kyrsjo Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg synes det er utrolig mange First Person Shooters som blir lagd til Linux. Og de mangler som regel en god singleplayer storymode. Lurte bare på om noen viste om noen spill til Linux som har en god singleplayermode, slik som F.E.A.R. har eller noe i den dur. Det behøver ikke være First Person Shooters. Bare det har en storymode... Jeg har ikke sett så mange sånne spill enda Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 EDIT: Hva er det egentlig som ligger der? Jeg klarer ikke se inn i repo'et direkte med nettleseren (mappa that is), får bare 404, og yum sier at det er to pakker der - men yum search google finner bare en pakke fra det relevante repoet - google desktop (ikke særlig interessant, jeg aner ikke hva det innebærer - jeg vil kun installere google earth) 8987048[/snapback] Mulig det blir litt lettere å søke hvis du bruker yumex til å søke? Pakka i Synaptic heter i alle fall googleearth, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Nokon som veit om alle komponentane på den nye Dell M1330? er litt usikkert på lydkortet 8986710[/snapback] Hvilket lydkort er det egentlig? Har planer om å kjøpe denne pcen, men ser ikke lydkortet listet på dell.no Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Og da var visst Slackware 12 ute. Dette skal testes så fort som mulig. Er litt ergerlig for at jeg ikke er tilkoblet min kjære 100/100 Mbps linje på hybelen... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) wget ftp://ftp.slackware.no/pub/linux/slackware/slackware-12.0-iso/slackware-12.0-install-dvd.* Weeeeeeeeeeeeeee! Her skal testes i morra Endret 2. juli 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Har ikke brukt Slackware siden 1997, tror jaggu jeg skal laste ned og leke litt med den i VMWare. Edit: Det finnes ingen liten ISO man kan kjøre ftp-install e.l fra til Slackware? Lite fristende å laste ned flere hundre MB.. Endret 2. juli 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Har ikke brukt Slackware siden 1997, tror jaggu jeg skal laste ned og leke litt med den i VMWare. Begynner å bli en liten stund siden jeg kjørte Slackware sist også, var vel rundt ver. 10 tenker jeg. Kanskje på tide å teste igjen Til dere "hardcore" Slackere; hva bruker dere til å oppdatere/installere pakker? Husker jeg brukte swaret sist, men det er som sagt en stund siden. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Har hatt dårlig erfaring med Swaret sjøl, så når jeg ikke bruker Slack's pkgtools, bruker jeg slackpkg. Snarere egentlig omvendt vel, bruker mest slackpkg (selv om slackpkg kun er en wrapper for pkgtools da ) En annen grunn til at jeg ikke bruker Swaret eller slaptget, er at Slackwares .tgz pakkesystem aldri var ment eller er tilpasset å håndtere automagisk avhengighets løsning. Så da blir det feil i mine øyne å påtvinge det via 3.parts programmer. Og tredje grunn for å bruke slackpkg: Den er inkludert under extra/ på slackware cd/DVD... Endret 3. juli 2007 av olefiver Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 bruk source og kompiler deretter lager du en .tgz pakke med checkinstall ut i fra kompileringa . så installerer du pakkene med installpkg . da får du også bedre kontroll på hva som er installert Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Slackware 12 inneholder ganske mye nytt snacks, og når det kommer til funksjoner viker ikke Slackware nå tilbake for noen andre linux-distroer. Ferdig satt opp passer Slackware like godt for nybegynnere som for erfarne. Gleder meg til å teste ut Slackware når jeg får mulighet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 wget ftp://ftp.slackware.no/pub/linux/slackware/slackware-12.0-iso/slackware-12.0-install-dvd.* Weeeeeeeeeeeeeee! Her skal testes i morra 8990889[/snapback] Er det ikke lurere å bruke bittorrent? Så er du garantert at det du får ned er korrekt... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Langbein spurte oss "hardcore" slackere, ogger; vi bruker ikke checkinstall, vi skriver SlackBuilds i ed og porter automagisk pakken over til assembler Endret 3. juli 2007 av olefiver Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Bittorrent er et dårlig torrentprogram. Prøv Bitspirit, og ja, det skulle gå å laste det ned med torrent... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Bittorrent er ikke bare et program, det er også navnet på selve kommunikasjonsprotokollen, YvesSaintLaurent. Endret 3. juli 2007 av olefiver Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Langbein spurte oss "hardcore" slackere, ogger; vi bruker ikke checkinstall, vi skriver SlackBuilds i ed og porter automagisk pakken over til assembler 8992538[/snapback] snobb , mange som bruker checkinstall forresten Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Langbein spurte oss "hardcore" slackere, ogger; vi bruker ikke checkinstall, vi skriver SlackBuilds i ed og porter automagisk pakken over til assembler 8992538[/snapback] Eller i vi, som jo er viden kjent blant hardcore UNIX-folk. Neida, checkinstall er fint og praktisk. Har også prøvd SlackBuilds. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå