Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Sjekka litt på Dell nå - lattitud'ene kan vanskelig konfigureres, i allefall ikke over nett. Har man fler valg hos Dell pr. telefon?

Ja, helt klart. Der kan du virkelig få sydd en laptop sammen etter ditt eget behov. Da bygger de opp maskinen din helt fra grunnen av, og du får en skreddersydd bærbar helt etter ditt eget ønske. Prisen er ikke gal heller. Har selv en Latitude D600, og den er over 3 år. Den har gjort jobben sin bra, og den har enda et par år igjen. Og det er også her at du kan få bestilt den uten Windows-lisens, noe du bare kan glemme med IBM (har sjekket). Hvis du f.eks. velger D630, får du 1440x900 (sånn omtrent) i oppløsning, og 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag er standard uansett. Det er en av få ting du ikke kan velge bort, men dette er en garanti du vil ha, det kan jeg love deg. Har selv fått bruk for denne, og har opplevd Dell som ganske så løsningsorienterte.

8951272[/snapback]

Løsningsorientert er i allefall ikke ComputerCity over telefon. Dersom jeg ønsket mer RAM måtte dette kjøpes ved siden av, brikke for brikke (og jeg ble sittende med de gamle), telefon direkte til butikken finnes ikke lenger, Windows "var en del av produktet" (my ass) og takk og farvell, din danske "service"-nisse (som jeg måtte sitte og høre på drittmusikk i en evighet over et 815-nummer for å få snakka med). Den gjøken ødela mitt inntrykk av den butikken fullstendig - jeg har tidligere aldri hatt noen problemer med dem, de har vært greie, lette å snake med, og ikke bare opptatt av å pushe bokser. De har faktisk hørt på hva du trenger! Det er jeg faktisk villig til å gi litt ekstra for. Not anymore... Dell, nå ringer jeg deg.

Har nå snakket med Dell. Det var noe helt, helt annet!

Sett på Lattitude D630, ser ut til at jeg kan få konfigurert ting så fort man klikker seg inn på "små og mellomstore bedrifter" :) Flotters :) Fare for at det blir Dell som får mine surt tjente penger ... (og antagelig ikke bare mine - jeg kjenner to andre som er "på trappene" til å kjøpe ny laptop, og begge to hører en del etter på hva jeg sier når det gjelder slike ting...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fantastisk Cedega problem:

Når jeg velger install-path i installeren til BF2, går jeg via "G" som er root til mappen home.

I Home er en partisjon på 200gb mountet.

Problemet er at den sjekker tydeligvis plassen på "G" fremfor den faktiske partisjonen.

Både wine og cedega gjør dette, hvorfor?

Sløvt.

Den sier det ikke er nok plass, når gnome-system-monitor bekrefter at det er 190GB ledig.

8955503[/snapback]

Send inn eller bekreft en bug-report...
Lenke til kommentar
Noe jeg har lurt på i lang tid er hva tallet har å si her: "man ping (8)" og "cat (1)". Noen som vil opplyse meg?

8967692[/snapback]

The manual is generally split into eight numbered sections, organized as follows (on BSD Unix and Linux):

Section  Description

1  General commands

2  System calls

3  C library functions

4  Special files (usually devices, those found in /dev) and drivers

5  File formats and conventions

6  Games and screensavers

7  Miscellanea

8  System administration commands and daemons

Lenke til kommentar
Var det ikke maks filstørrelse(eller totalstørrelse på alle filene til sammen?) på 500 megabytes? Det er ikke mange distroer som går under den grensa..

8975097[/snapback]

Ubuntu Server er på 495mb, akkurat passe :) Det er ikke engang ulovelig innhold, så jeg kan ikke se at de kan stoppe det(men sikkert maks båndbredde pr måned...).

Men hadde vært litt artig :D

Lenke til kommentar

Irriterte meg litt over at google bare tilbyr .deb og .rpm-pakker, noe som gjorde det litt slitsomt med Arch Linux. Løste tilslutt problemet med å bruke rpmextract.

Forøvrig er vel Picasa ingen linux port, men en bundle av Windows-executable + WINE.

Ellers er det flott at selskaper lanserer programmer for linux, jo flere jo bedre.

Lenke til kommentar
Irriterte meg litt over at google bare tilbyr .deb og .rpm-pakker, noe som gjorde det litt slitsomt med Arch Linux. Løste tilslutt problemet med å bruke rpmextract.

Forøvrig er vel Picasa ingen linux port, men en bundle av Windows-executable + WINE.

Ellers er det flott at selskaper lanserer programmer for linux, jo flere jo bedre.

8982228[/snapback]

picasa er portet til linux

http://picasa.google.com/linux/download.html

Endret av ogger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...