Dy§no Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvorfor er det en fordel og ikke ha mellomrom i filnavn? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du må f.eks bruke fnutter i terminalen. cd /home/user/musikk/'Mars Volta'/'Frances the mute' vlc '00 - Frances the Mute.mp3' Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Lettere å skrive i terminal kanskje? Edit: Var ikke først ute der nei.. Endret 25. juni 2007 av Jorsalfar Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Govassa og endrebjorsvik; du kan jo bare bruke tegnet "\" for å escape mellomrom. Dessuten, bruker du anførselstegn, kan du like så godt putte de rundt hele URLen cd '/home/user/musikk/Mars Volta/Frances the mute' istedet for cd /home/user/musikk/'Mars Volta'/'Frances the mute' altså Endret 25. juni 2007 av dabear Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvorfor er Amarok så vanvittig treig med å rippe CD'er? Det går ca. 100 ganger så fort i KAudioCreator, som også er et KDE-program. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Har du prøvd å kompilere programmet selv? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Noen som gidder ta en titt hit? Er på jakt etter ny laptop.... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=788402 Er en Toshiba Tecra A3-185 Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Noen som gidder ta en titt hit? Er på jakt etter ny laptop.... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=788402 Er en Toshiba Tecra A3-185 8946708[/snapback] Du finner omtale her, men bare for Toshiba Tecra A3 http://tuxmobil.org/toshiba.html Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) En kamerat av meg kjøpte seg forgjengeren Tecra A2. Han var ikke spesielt fornøyd med denne maskinen. Jeg ville heller gått for en Dell Latitude eller en Thinkpad. Latitude kan forøvrig bestilles uten Windows hvis du bestiller pr. telefon. Og de er faktisk ganske prisgunstige sett i forhold til kvalitet og garantibetingelser. Edit: Latitude D630 er av typen "Santa Rosa", altså har denne den nyeste bærbare teknologien fra Intel. Endret 26. juni 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) ... Endret 26. juni 2007 av Egil.B Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Æsj :/ Går det ikke an å endre hvor .cedega lagrer spillene?home er full, jeg må ha spillene på en annen plass. 8940275[/snapback] Har aldri brukt Cedega, men hva med å symlinke .cedega til en annen romsligere partisjon? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Siste nytt om Quake Wars: Link. Spørsmål; Stemmer inntrykket mitt at Linux programmer er veldig små sammenlignet med Windows programmer. Ser bare når jeg laster ned via Synaptic at det er så lite? Er forklaringen pakkesystemet, at jeg kanskje allerede har en rekke av pakkene programmet trenger? Bare lurer... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Har du prøvd å kompilere programmet selv? 8944044[/snapback] Nope. Pek og klikk i Synaptics i Ubuntu.Er det komplisert å kompilere selv? Og hvorfor burde det utgjøre noen forskjell om jeg har kompilert det selv eller ikke? Endret 26. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Spørsmål; Stemmer inntrykket mitt at Linux programmer er veldig små sammenlignet med Windows programmer. Ser bare når jeg laster ned via Synaptic at det er så lite? Er forklaringen pakkesystemet, at jeg kanskje allerede har en rekke av pakkene programmet trenger? Bare lurer... 8949788[/snapback] Det brukes veldig mange shared libraries, slik at hvert program dermed blir mindre En annen ting er vel at mange Windows-programmer inneholder endel tullball/bloat. Frie programmer har liksom ikke for vane å inkludere slikt Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Takk for svar Langbein endrebjorsvik: Sikker på at det rippes i samme kvalitet da? Vil tro bedre kvalitet vil ta lengre tid. Finnes det en side hvor jeg kan sjekke om hovedkort fungerer med Linux? Skal sjekke dette. Antar det fungerer siden det er AMD og nvidia ombord, men man vet jo aldri.. Endret; Er denne infoen god nok, hk skal brukes med Ubuntu Feisty Fawn Endret 26. juni 2007 av Govassa Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 endrebjorsvik: Sikker på at det rippes i samme kvalitet da? Vil tro bedre kvalitet vil ta lengre tid. 8950011[/snapback] De ripper i omtrent samme kvalitet. Gjennomsnittlig 192 kbit VBR tror jeg. Kvaliteten er ca. 3/4 høy.Men det burde vel ikke spille veldig stor rolle i mitt tilfelle. Her tar ripping og koding av et 30 sekunders spor ca. 20-30 sek i KAudioCreator, og sikkert 5 minutter i Amarok. Da er det ikke snakk om kvalitetsforskjell, men om et program som er helt på trynet. Verken CD-ROM eller CPU går for fullt når Amarok ripper og koder. CPU'en ligger og putrer på ca. 15%. Det bør ikke være vanlig. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 En kamerat av meg kjøpte seg forgjengeren Tecra A2. Han var ikke spesielt fornøyd med denne maskinen. Jeg ville heller gått for en Dell Latitude eller en Thinkpad. Latitude kan forøvrig bestilles uten Windows hvis du bestiller pr. telefon. Og de er faktisk ganske prisgunstige sett i forhold til kvalitet og garantibetingelser. Edit: Latitude D630 er av typen "Santa Rosa", altså har denne den nyeste bærbare teknologien fra Intel. 8947385[/snapback] Sjekka litt på Dell nå - lattitud'ene kan vanskelig konfigureres, i allefall ikke over nett. Har man fler valg hos Dell pr. telefon? Thinkpad er for dyrt, om enn digg - de har elendig skjermoppløsning ((W)XGA - 1024x768). Dette gjelder forøvrig også de fleste dell'er... Tror alt i maskina skal være støtta "rett ut av boksen" - muligens med unntak av suspend. Men her skjer det til gjengjeld sykt mye for tiden... Forøvrig: Hva er toshiba-utilities? Husker en venn av meg dreiv med det på en laptop av dette fabrikatet... Jeg slenger inn en post i maskinvare-kategorien, håper på at noen har erfaring med dyret. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Åssen få Beryl og Compiz til å virke i Ubuntu 7.04? ATi skjermkort.. Compiz som er forhåndsinnstallert gir meg en hvit skjerm.. Og Beryl gav meg svartskjerm, og sendte meg ut til påloggingsskjermen.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Sjekka litt på Dell nå - lattitud'ene kan vanskelig konfigureres, i allefall ikke over nett. Har man fler valg hos Dell pr. telefon? Ja, helt klart. Der kan du virkelig få sydd en laptop sammen etter ditt eget behov. Da bygger de opp maskinen din helt fra grunnen av, og du får en skreddersydd bærbar helt etter ditt eget ønske. Prisen er ikke gal heller. Har selv en Latitude D600, og den er over 3 år. Den har gjort jobben sin bra, og den har enda et par år igjen. Og det er også her at du kan få bestilt den uten Windows-lisens, noe du bare kan glemme med IBM (har sjekket). Hvis du f.eks. velger D630, får du 1440x900 (sånn omtrent) i oppløsning, og 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag er standard uansett. Det er en av få ting du ikke kan velge bort, men dette er en garanti du vil ha, det kan jeg love deg. Har selv fått bruk for denne, og har opplevd Dell som ganske så løsningsorienterte. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Fantastisk Cedega problem: Når jeg velger install-path i installeren til BF2, går jeg via "G" som er root til mappen home. I Home er en partisjon på 200gb mountet. Problemet er at den sjekker tydeligvis plassen på "G" fremfor den faktiske partisjonen. Både wine og cedega gjør dette, hvorfor? Sløvt. Den sier det ikke er nok plass, når gnome-system-monitor bekrefter at det er 190GB ledig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå