_Ferrari_ Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Er etmulig å få GRUB til å laste Windows som standard? Mamma ble litt forvirret når ubuntu plutselig spratt frem på skjermen skjønner dere. Derfor hadde det vært greit om GRUB hadde lastet XP som standard. Av "familære" årsaker:P Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Du bare endrer "default x" i menu.lst(eller grub.conf, kommer vel an på distro). x starter på 0, du ser da bare igjennom slik at menyvalgene dine, hvis XP ligger på plass 3, så skriver du default 2 i menu.lst Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Vista: They took five years for this? Linux users can, at times, be the worst kind of ingrates, whining and complaining about what they perceive as missing features in a free operating system.My advice to all such whingers: spend 10 days using the latest version of Windows and you'll realise that you are living in a world of relative bliss. EDIT: sitat fra artikkelen: A couple of days before I planned to end the experiment, I ran a packet sniffer for about two hours, leaving the PC idle. I was left wondering why packets need to be sent to wwwbaytest2.microsoft.com and data.tvdownload.microsoft.com. Can someone from Microsoft give me an answer? WTF! Endret 22. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Slashdot: Microsoft Was Distributing Ubuntu Linux "Groklaw has noted that for the last few days, Microsoft has been distributing Unbuntu Desktop Linux from the Windows Marketplace Website. The page is gone now, but can still — as of this morning — be seen using Google cache. 'Heaven only knows that's true, simply perfect for laptops, desktops and servers. The part Microsoft got wrong is it says the license is "Free" and "No limitations". Actually, the GPL does set some limitations, like what you are responsible to do if you redistribute.'" hehe Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Skal prøve Mandriva One på min stasjonære nå. Altså så er distroen på en CD bare nå. Glimrende dette her. Pakkesystemet urpmi ser ut til å være bra oppdatert. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Slashdot: Microsoft Was Distributing Ubuntu Linux"Groklaw has noted that for the last few days, Microsoft has been distributing Unbuntu Desktop Linux from the Windows Marketplace Website. The page is gone now, but can still — as of this morning — be seen using Google cache. 'Heaven only knows that's true, simply perfect for laptops, desktops and servers. The part Microsoft got wrong is it says the license is "Free" and "No limitations". Actually, the GPL does set some limitations, like what you are responsible to do if you redistribute.'" hehe 8927576[/snapback] Og systemkravene: Minimum RequirementsSupported OS Windows 3.x Windows 95 Windows 98 Windows Me Windows NT Windows 2000 Windows XP Windows Vista Windows MCE Windows 2003 Server Sniffer Windows Marketplace opp downloads den finner på nettet, eller er det Microsoft-ansatte som legger ting inn der? Endret 23. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Jeg hadde nesten glemt hvor digg Suse Linux egentlig er. Fant DVD-en fra november, slang den inn i DVD-lesern og vips var distroen satt opp på 20 min. med de pakkene jeg selv ville ha. Kjører distroen på en 10GB partisjon. Fint å kunne skreddersy slik man selv vil ha det. Vil ikke anbefale Mandriva One, problemer med widescreen. Måtte inn i xorg, knote inni der en liten stund. Så for min del fungerte det ikke out-of-the-box. Endret 23. juni 2007 av Onyx Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 En venn av meg vil gjerne ha mulighet for å styre Ubuntuboxen sin grafisk fra en windowspc. Kom over følgende pakker i pakkebrønnen som virker interessante for han: vino linuxvnc vncserver vnc4server Hva er å anbefale? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 En venn av meg vil gjerne ha mulighet for å styre Ubuntuboxen sin grafisk fra en windowspc. Kom over følgende pakker i pakkebrønnen som virker interessante for han:vino linuxvnc vncserver vnc4server Hva er å anbefale? 8935845[/snapback] Det er allerede en innebygd VNCserver i ubuntu. Gå til system-instillinger-eksternt skrivebord Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Du bare endrer "default x" i menu.lst(eller grub.conf, kommer vel an på distro).x starter på 0, du ser da bare igjennom slik at menyvalgene dine, hvis XP ligger på plass 3, så skriver du default 2 i menu.lst 8922131[/snapback] Nydelig! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Et lite/stort Arch problem: Står maskinen på over natten dør nettet på den, "ping google" gir ingenting. Starter jeg den om igjen, fungerer alt fint. Men det er litt py, fordi jeg har total-kryptert maskin, og må ut med 3 passord for å starte den. Prøver system update, kanskje det hjelper. Oh, ny nvidia driver i pakkebrønnen. <3 Endret 25. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Prøv å restarte nettverket? sudo /etc/rc.d/network restart Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Prøv å restarte nettverket? sudo /etc/rc.d/network restart 8939974[/snapback] Ja, jeg prøvde det også. Den sier "done", men når jeg pinger google får jeg bare det jeg får uten kabel :S Andre pcer kommer på nett, så nettet er ok. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Prøv å restarte nettverket? sudo /etc/rc.d/network restart 8939974[/snapback] Er det ikke # /etc/init.d/networking restart ? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ikke i Arch Linux 8940027[/snapback] Arch. Nei, skal ligge en cedega nå. Forresten kjører Office 07 i wine? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ikke i Arch Linux 8940027[/snapback] Ikke i Slackware eller FreeBSD heller... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Æsj :/ Går det ikke an å endre hvor .cedega lagrer spillene? home er full, jeg må ha spillene på en annen plass. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvilke spill er det du vil ha? Hvis de bare finnes i OpenGL-versjon burde de kjøre bedre i Wine... Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Noen som vet om en musikk avspiller for linux der man kan endre hastigheten uten at tonehøyden endres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå