Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du mener feilmeldingen? 404? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Selv om tilbudet ikke er perfekt, er det deilig å endelig kunne si: "Hva var det vi sa?". http://www.digi.no/php/art.php?id=386710 Endret 21. juni 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Haha, ja, venter på det samme med spill. Tror jeg må bytte ut Beryl, Kde3/Gnome med fluxbox og composite jeg. Det blir bare ikke hardcore nok. hmz. Edit: Har litt ekstra fri i disse dager, derfor... Endret 21. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du mener feilmeldingen?404? 8915360[/snapback] Nei, 404 skal fortsatt være samme. Siden skal bare komme opp hvis /home/*/public_html er tom, og hvis det blir lagt en index.html i denne mappen vil den bli prioritert før denne "default" siden. Tror kverka.no har noe lignende system. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du får lese igjennom httpd.conf filen din, det står sikkert noe i den. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Jeg gjør meg klar for en test av kryptert root-filsystem, men det er noe jeg ikke helt forstår: LUKS Encrypted RootIt is possible to encrypt other partitions (except for boot). We'll assume you want to encrypt /home and swap (which seem like sensible choices). You can ignore the relevant instructions if you don't want to do this. Det over er helt logisk forsovidt, men er ikke "/" det root? Også er boot en mappe på "/"? Eller vil det si at jeg installerer kernelen på en egen partisjon? Antar jeg da at kernelen ligger i "boot", men blir det root kryptert? Link til guide Vanligvis ved Arch install er det jo "/", "swap" og "home". Så jeg skjønner bare ikke helt fremgangsmåten. Jaja, svar: /dev/hda1 -> /boot/dev/hda2 -> swap /dev/hda3 -> / /dev/hda4 -> /home Men hvordan forteller jeg installeren dette xD? Endret 21. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan du ikke bare endre /etc/fstab? /dev/sda1 /boot ext3 defaults 0 0 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Mulig, har startet en annen laptop så jeg kan sitte på mens jeg prøver meg frem. Bare brenne ut noe på to dvd-er så skal jeg starte testingen. 250GB disk. Har linux og windows fysisk avskilt, bedre sånn Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Jeg gjør meg klar for en test av kryptert root-filsystem, men det er noe jeg ikke helt forstår:LUKS Encrypted RootIt is possible to encrypt other partitions (except for boot). We'll assume you want to encrypt /home and swap (which seem like sensible choices). You can ignore the relevant instructions if you don't want to do this. Det over er helt logisk forsovidt, men er ikke "/" det root? Også er boot en mappe på "/"? Eller vil det si at jeg installerer kernelen på en egen partisjon? Antar jeg da at kernelen ligger i "boot", men blir det root kryptert? Link til guide 8915927[/snapback] If your /boot partition was encrypted, then your bootloader wouldn't be able to read the kernel image and you would not get far Så lag en eget /boot partisjon som du skisserer. Når du så krypterer "/" partisjonen vil ikke /boot partisjonen bli kryptert. Endret 21. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Spiller det noen rolle om man har tilgang til /boot? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Sitat fra guiden Frysninger linker til, uthevet av meg for poeng If your /boot partition was encrypted, then your bootloader wouldn't be able to read the kernel image and you would not get far Om /boot er kryptert får ikke bootloader tilgang til kjerna og du får ikke boota. Flere som trenger t-skje? EDIT: BTW, noen distroer har, ihvertfall tidligere, lagt kjerna rett på / De fleste gangene jeg støtte på det var det da en softlink til kjerna under /boot, men i noen få tilfeller var selve kjerna lagt rett på / Da blir det også ille teit å kryptere / partisjonen om ikke det er en kopi av kjerna i /boot partisjonen. Endret 21. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det jeg mente var om det spiller noen rolle at /boot ikke er kryptert og tilgjengelig for alle Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Vet ikke om det spiller noen rolle, men det funket veldig veldig bra. Passordet til home-partisjonen skrives inn i en fil, kryptert i root. Alt er greit, funker veldig bra. Nå gjenstår det kryptering av SWAP, men det trengs ikke å gjøres nå. Endret 21. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det jeg mente var om det spiller noen rolle at /boot ikke er kryptert og tilgjengelig for alle 8916955[/snapback] Jammen, skriv det da, så jeg ikke missforstår og driter meg ut Men om noen kommer seg inn på maskina så kan de lese den sensitive informasjonen du har kompilert inn i kjerna ... neeei, jeg tror ikke det spiller like stor rolle for /boot å være ukryptert som resten. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Sånn, då er swap også kryptert. Swap lages på nytt med /dev/urandom hver gang jeg booter. Feeeerdig. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 cue Black Sabbath - Paranoid Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Den siste fluxboxen liker ikke norsk locales, omg o.O Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Skal si det er et "lite" helvete å få til shortcutkeys i fluxbox. Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Que? Det er da simpelt. Min favoritt: Mod1 R :ExecCommand fbrun Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Skal si det er et "lite" helvete å få til shortcutkeys i fluxbox. 8920037[/snapback] Må si det funker ganske enkelt for meg egentlig, ~/.fluxbox/keys ftw. Har egentlig alltid tenkt at det er utrolig unødvendig med disse multimedia-keysene på tastaturet, men .Xmodmap, fluxbox-shortcuts og et lite script har jo nesten gjort så jeg ikke kan leve uten:) Endret 22. juni 2007 av luser32 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå