Frysning Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Center er unmuta, men jeg får ingen lyd ut der. Edit: Eg har 7,1, men klarer meg med 5.1. Har upmix på forsterkeren Men uten suben... må vel til meg custom routing eller noe sånt. Noen som har erfaring? Løsning pcm.ch40dup { type route slave.pcm surround40 slave.channels 4 ttable.0.0 1 ttable.1.1 1 ttable.0.2 1 ttable.1.3 1 } pcm.ch51dup { type route slave.pcm surround51 slave.channels 6 ttable.0.0 1 ttable.1.1 1 ttable.0.2 1 ttable.1.3 1 ttable.0.4 0.5 ttable.1.4 0.5 ttable.0.5 0.5 ttable.1.5 0.5 } Det over skal i .asoundrc filen, samt du må velge device ch51dup, og ha surround satt til independ fremfor shared. MEN, 7.1 får jeg ikke, side-høytalerne er døde, bak foran, center og sub virker. Endret 20. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sendt til OCZ:Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor oczeuro @ ocztechnology . com OCZ modules and OS compatibility. I just saw the press release for PC2-6400 Platinum Vista Performance Edition 4GB (2x2048MB) dual channel kit here: http://www.ocztechnology.com/aboutocz/press/2007/224 What makes these modules not suitable or badly optimized for other operating systems then Vista? How bad does they perform under other operating systems or do they work at all under other operating systems? Can you recommend other modules that does work good with a wide variety of operating systems? regards Simen Olsen Dere må gjerne spørre dere også. 8896612[/snapback] Jeg fikk svar: Dear Mr. Olsen,the „Vista Performance Edition“ in the product name does not mean the products will not run with different operating systems. In fact, they will perform exactly as good as in Vista in Linux, Windows XP or any other OS. You wont experience any difficulties or performance issues with this kit in non-Vista operating systems. Regards -- Nico Stamp Tech Support OCZ Technology Group - www.ocztechnology.com nstamp @ ocztechnology . com Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Simen1: Grunnen til at det heter „Vista Performance Edition“ er vel snarere at OCZ mener man trenger 4GB RAM for å oppnå en viss performance i Vista Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor oczeuro @ ocztechnology . com OCZ memory modules and OS compatibility I just read the press release for PC2-6400 Platinum Vista Performance Edition 4GB (2x2048MB) dual channel kit: http://www.ocztechnology.com/aboutocz/press/2007/224 And I have a few questions: 1. I am a OCZ enthusiast, use only OCZ memory modules, but I am also a GNU/Linux enthusiast. Will these memory modules work on my systems, or must I switch my memory provider? 2. If these modules work on my systems, will they perform worse then under Windows Vista? 3. Are OCZ planning to release a similar dual channel kit optimized for GNU/Linux or UNIX-based operating systems? 4. Are damages caused by using the modules on a system not running Windows Vista covered by OCZ Lifetime Warranty? Fortsetter min plagiering av Simen1 Dear Mr. Iversen, the „Vista Performance Edition“ in the product name does not mean the products will not run with different operating systems. In fact, they will perform exactly as good as in Vista in Linux, Windows XP or any other OS. To answer your questions: 1. Yes, the modules will just work fine with Linux. 2. No, they will perform just as good as in Vista. 3. Sorry, I can’t talk about that. 4. An operaring system itself can’t do any damage to a memory module. Your lifetime warranty covers all operating systems. Regards -- Nico Stamp Tech Support min uthev Arti å bli kalt Mr. ^_^ Endret 20. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Simen1: Grunnen til at det heter „Vista Performance Edition“ er vel snarere at OCZ mener man trenger 4GB RAM for å oppnå en viss performance i Vista 8904508[/snapback] Hehe, jeg ville ha det inn med teskje og provosere frem en eller annen uttalelse i den retninga og jammen klarte jeg ikke det: Subject: Vedr. OCZ modules and OS compatibility. Thanks for your response. If the "Vista Performance Edition" performs equally in other OS, then why is "Vista" used in the name? What makes this memory different from non Vista labeled memory modules? Are you shure OCZ engineers didend differenciate theese modules from comparable modules without the Vista label? What about warranty? Does the lifetime warranty still apply if its used with another OS? regards Simen Olsen Mr. Olsen, the "Vista" term just implies that this memory would fit Vista's extended RAM consumption. Our Gold series for example doesn't contain real gold too I assure you that this module is not different from other OCZ modules in terms of OS compatibility. Your lifetime warranty wont be void if you use any other operating systems. Regards -- Nico Stamp Tech Support OCZ Technology Group - www.ocztechnology.com nstamp @ ocztechnology . com Hehe "the "Vista" term just implies that this memory would fit Vista's extended RAM consumption." Lenke til kommentar
kommers Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er bra at OCZ selv innrømmer at de bare spiller på gimmick og teit markedføring da (ikke at jeg klandrer dem for det). "Slutt å send meg e-post med spørsmål, den funker like bra for alle OS. Det er bare en gimmick overfor stakkars Vista-brukere for å selge mer!" :-) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Neste du bør gjøre nå Simen1 er å sørge for at "verden" får lese svaret du fikk og så argumentere med at Vista tvinger en til å kjøpe dyrere HW, og så reklamere for *nix =) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Neste du bør gjøre nå Simen1 er å sørge for at "verden" får lese svaret du fikk og så argumentere med at Vista tvinger en til å kjøpe dyrere HW, og så reklamere for *nix =) 8906295[/snapback] Slashdot eller Digg? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Mr. Olsen, the "Vista" term just implies that this memory would fit Vista's extended RAM consumption. Our Gold series for example doesn't contain real gold too ... 8906132[/snapback] Hahaha! Fy flate så jeg begynte å le da jeg leste det! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Meget gode svar fra OCZ, det skal de ha Slutt nå med den plagingen deres ;p endrebjorsvik: Slutt på kvakk-kvakks gode dager Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Slashdot eller Digg? 8906439[/snapback] Hvorfor velge en når man kan bruke begge? EDIT: Hva med at alle brukerne på HW samler seg å digger nyheten klokken 21 i kveld? Endret 20. juni 2007 av JonT Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) endrebjorsvik: Slutt på kvakk-kvakks gode dager 8906534[/snapback] Det blir ikke slutt på kvakk-kvakk, bare ekstern kvakk-kvakk. Kvakk-kvakk har faktisk blitt intern allerede. Edit: Men da kan den ikke snurre lenger. Kanskje det var det du mente. Det er jo litt dumt. Men kan ikke forumstyret gjøre noe mer fornuftig snart? F.eks redusere post-counteren? Endret 20. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hahaha! Fy flate så jeg begynte å le da jeg leste det! 8906463[/snapback] Jeg lo bra jeg også. Skjønte at jeg hadde tøyd strikken med å leke dum langt nok for denne fyren. Men ironisk nok tror jeg faktisk han tar feil på det punktet. Gullplattering er veldig vanlig innenfor elektrinikkbransjen. Faktisk så populært at 5% av gullproduksjonen i verden går med til elektronikk. Kontakter slik som de på minnemodulene tror jeg ofte er plattert med ekte gull for å unngå korrosjon og gjøre kontaktflaten bra. Det er bare snakk om milligram men likevel. Det er nok til at elektronikk er en attraktiv kilde for resirkulering. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Men kan ikke forumstyret gjøre noe mer fornuftig snart? F.eks redusere post-counteren?Er du blitt lei av å bli beundret av forum-n00bs over din snart femsifret count? BTW. Noen som kjenner til en LiveCD distro som automagisk laster ivtv modul(er) ol. slik at jeg enkelt får testa om PVR350 kortet mitt faktisk funker? Maskina skal kjøre Slack, men jeg vil bare teste litt først, før jeg starter å hacke opp et mediasenter. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Men kan ikke forumstyret gjøre noe mer fornuftig snart? F.eks redusere post-counteren?Er du blitt lei av å bli beundret av forum-n00bs over din snart femsifret count? 8907137[/snapback] Du kan gladelig få halvparten hvis du vil. Jeg må bare finne en måte å overføre på.Enten må det skje noe med postcounten, ellers slutter jeg. Nå har jeg bare 620 igjen, så det begynner å haste. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ubuntu får ikke røre noen av mine disker inntil jeg finner ut ihvertfall tre legitime rim på Ubuntu; altså aldri. Teite skrot-distro, ække muli' å rime på engang Jeg laster nuh ned KnoppMyth og dyne:bolic som er livecder rettet direkte mot denne type oppsett. Hadde hadd GeexBox på lista også, men ser ut til sida nede... Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Bare et spørsmål: Jeg har to harddisker, en til OS/programvare og en til lagring av musikk/video/osv. Begge er formatert i ext3. Jeg skal installere Arch over ubuntu på OS-disken, og lurer på om lagrings-disken bare kan mountes i Arch etter installasjon uten noe videre, eller må det noe mer til? Mener det skal gå bra uten noe videre, men vil være på den sikre siden Endret 20. juni 2007 av Sapphire56 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jepp, det er bare å mounte den. Ligg den inn i fstab, så mountes den ved boot. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jepp, det er bare å mounte den. Legg den inn i fstab, så mountes den ved boot. 8907878[/snapback] Oki, takker Gleder meg til å prøve meg på Arch nå Endret 20. juni 2007 av Sapphire56 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå