jorgis Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Og jeg skulle gjerne likt å vite hvordan jeg _enkelt_ kan svi ut .avi-filer (xvid) i et format som alle DVD-spillere kan lese (native DVD-format)... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Og jeg skulle gjerne likt å vite hvordan jeg _enkelt_ kan svi ut .avi-filer (xvid) i et format som alle DVD-spillere kan lese (native DVD-format)... 8896376[/snapback] Alså brenne avi filer ut slik at de kan vises i en vanlig dvd spiller? DeVeDe kan da brukes. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg kjører denne;faad -o /home/sam/Desktop/Clumsy/*.waw /home/sam/Desktop/Clumsy/*.m4a Resultatet er at bare første fil bli konvertert, ikke resten. Jeg trodde stjerne(*) stod for alle navn? ....GUIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8896010[/snapback] Det scriptet jeg posta tar alle i mappa du står i. Ønsker du å konvertere til .mp3 i steden for .ogg bytter du ut linja oggenc *.wav; med f.eks. lame *.wav; Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Sendt til OCZ: oczeuro @ ocztechnology . com OCZ modules and OS compatibility. I just saw the press release for PC2-6400 Platinum Vista Performance Edition 4GB (2x2048MB) dual channel kit here: http://www.ocztechnology.com/aboutocz/press/2007/224 What makes these modules not suitable or badly optimized for other operating systems then Vista? How bad does they perform under other operating systems or do they work at all under other operating systems? Can you recommend other modules that does work good with a wide variety of operating systems? regards Simen Olsen Dere må gjerne spørre dere også. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Bah, drit i det Kjører man GNU/Linux så har man såpass peiling at man ikke bryr seg om slike ting som det der. Det har kun ett formål: Tjene pegner. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det er vel sannsynligvis en markedsførings-twist som spiller på det faktum at Vista er relativt sultent på minne. Etter RAM-prisene nå til dags å dømme, så er nok ikke etterspørselen så stor som produsentene hadde håpet den ville bli før lanseringen av Vista, så de trenger all markedsføring de kan få. Men man kan jo spørre seg om den lave etterspørselen skyldes lave salgstall for Vista, eller at Vista ikke var så sultent som de hadde håpet. Er det førstnevnte er kanskje ikke en kampanje rettet mot Vista-brukere veien å gå.. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 "Alt" er jo laget for vista nå om dagen. Er bare markedsføringsting. Men blir spennende å se hva de svarer Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Mest sannsynlig en markedsførings-twist, men hwat teh hey. oczeuro @ ocztechnology . com OCZ memory modules and OS compatibility I just read the press release for PC2-6400 Platinum Vista Performance Edition 4GB (2x2048MB) dual channel kit: http://www.ocztechnology.com/aboutocz/press/2007/224 And I have a few questions: 1. I am a OCZ enthusiast, use only OCZ memory modules, but I am also a GNU/Linux enthusiast. Will these memory modules work on my systems, or must I switch my memory provider? 2. If these modules work on my systems, will they perform worse then under Windows Vista? 3. Are OCZ planning to release a similar dual channel kit optimized for GNU/Linux or UNIX-based operating systems? 4. Are damages caused by using the modules on a system not running Windows Vista covered by OCZ Lifetime Warranty? -- regards Ole Fredrik Iversen Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg kjører denne;faad -o /home/sam/Desktop/Clumsy/*.waw /home/sam/Desktop/Clumsy/*.m4a Resultatet er at bare første fil bli konvertert, ikke resten. Jeg trodde stjerne(*) stod for alle navn? ....GUIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8896010[/snapback] Det scriptet jeg posta tar alle i mappa du står i. Ønsker du å konvertere til .mp3 i steden for .ogg bytter du ut linja oggenc *.wav; med f.eks. lame *.wav; 8896443[/snapback] Aldri brukt/laget et script før Limer jeg det inn i en tom tekstfil, lagrer den, legger den i samme mappe som filene mine befinner seg og så? Skal denne ha et spesielt navn? Men som sagt klarer jeg å konvertere en og en fil nå. --- - Når jeg først maser; i gnome finner vi startmeny, Programmer, Steder og System oppe til venstre. Jeg er sikker på å ha sett et skjermbilde av en som også hadde "Multimedia". Kunne tenke meg det, slik at jeg finner snartvei til "Ebook", "Movie" og "Music". Er det mulig? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Og jeg skulle gjerne likt å vite hvordan jeg _enkelt_ kan svi ut .avi-filer (xvid) i et format som alle DVD-spillere kan lese (native DVD-format)... 8896376[/snapback] Åpne fila i avidemux2, og velg container-format (lagre-format) som "MPEG2 PS A+V". Lagre den. Vent. Mulig du må fikle litt med noen instillinger, men det fikser du. Du får nå en mpeg2-fil som dvd-spillere *nesten* kan spille (riktig data, feil innpakking). Deretter bruker du et program som dvdauthor til å lage innpakkinga. En meny, om det så bare er et standard-clippart-bilde og en knapp med "snurr film" eller noe, kan fort lages her, ditto for kapitler etc. Du sitter igjen med en .iso-fil. Heeelt til slutt: brenn iso-fila til en dvd. Dette kan stort sett gjøres ved å høyreklikke på den, evt. kan du bruke et program som k3b. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Mest sannsynlig en markedsførings-twist, men hwat teh hey.8896938[/snapback] Jeg er sikker på at det er et påfunn som kun kommer fra PR-avdelinga. Men tåpelige markedsførere bør få tilbakemeldinger på det. Om så bare en påpeking om skjerping i et møte med kundekontakt-avdelinga og utvikler-avdelinga. Men over til noe annet: Jeg lurte et øyeblikk på om Suse hadde blitt dårligere under sist oppdatering: Suse updates put Linux and Windows side by side (Regner med den humoren treffer blink i denne delen av forumet) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Limer jeg det inn i en tom tekstfil, lagrer den, legger den i samme mappe som filene mine befinner seg og så? Skal denne ha et spesielt navn? Men som sagt klarer jeg å konvertere en og en fil nå. Jepp, lim inn i tekstfil og lagre som navn_du_vil_ha.sh.sh ending er kjekt så ved du at det er et script, bash-script for å være nøyaktig. Jeg har mine script i /home/olefiver/bin og har /home/olefiver/bin i PATH. Dermed kan jeg kjøre mine script hvor som helst i filsystemet. Hvis du ikke vil tulle med PATH, navigerer du til mappen du har filene cd /mappe/du/har/filer og kjører scriptet sh /sti/til/din/script-mappe/navn_på_fil.sh Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg skulle installere Vmware Server i sta, og under konfigurasjonen kom jeg hit: What is the location of the directory of C header files that match your running kernel? [/usr/src/linux/include] Da jeg trykket enter fikk melding om at den mappen ikke fantes, så jeg letet frem en annen mappe jeg trudde var rett, men det var det ikke. Hvilke mappe skal jeg skrive her? (Jeg kjører Fedora Core 6) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hva med å finne en RPM å installere istedet? Ser ut som du har lasta ned en .tar.gz, .tar.bz2 eller SRPM (source rpm)-pakke. Da må du sannsynligvis installere en linux-headers pakke (eller tilsvarende navn) gjennom yum. Men finn den en vanlig rpm-pakke du. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hva med å finne en RPM å installere istedet? Ser ut som du har lasta ned en .tar.gz, .tar.bz2 eller SRPM (source rpm)-pakke. Da må du sannsynligvis installere en linux-headers pakke (eller tilsvarende navn) gjennom yum. Men finn den en vanlig rpm-pakke du. 8901200[/snapback] Kanskje jeg klarte å laste ned srpm-pakken ja... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hva er den fysiske *dev* forskjellen mellom root og boot? (Prøver å lage et småparanoid kryptert system, maskinen starter ikke hvis ikke minnepinnen er plugget i. ) Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 maskinen starter ikke hvis ikke minnepinnen er plugget i. 8903129[/snapback] Kult! Det vil jeg også prøve, hva har du gjort til å få til det? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Presiser spørsmålet, jeg er litt uklar på hva du mener... men... Om du har lagd en partisjon for / vil /boot kun være en mappe på den disken. Du kan kanskje klare å skille ut hvor på partisjonen /boot er ved å leke med INODEs, men jeg tror det vil være pokker så vanskelig. Om du lager en partisjon for / og en for /boot sier jo forskjellen seg selv f.eks. /dev/hda1 = / og /dev/hda2 = /boot Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Hmm må lese litt mer om det. Bitte liten sak, jeg får ikke lyd ut av center høytaleren min. Irriterende, den er på samme kabel som suben. Hvordan fikser eg dette? (Bergensk, så "eg" er ikke skrivefeil her i gården ) Edit: Jeg tenker ikke få film, altså surround i den sammenhengen. Jeg hører på musikk, og vil gjerne nytte alle 8 høytalerne fremfor 4 Så derfor... hvis jeg parser device 5.1pcm eller noe, får jeg jo ikke lyd ut på alle fordi det er jo bare 2channels. Endret 20. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hva er lydmixer settings for center høyttaler? alsamixer f.eks. har muligheten til å stille og mute kun signalet til center (og alle andre) ... (hadde det bare vært skrivefeil, å være bergensk er værre imo ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå