Rabbid Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hva betyr det når det står 'Inaktiv' under kontakten i Pidgin? Hva må til for at kontakten får statusen 'Inaktiv'? Hvilken status tilsvarer den i MSN Messenger?Jeg finner ikke dette på internet. 8890873[/snapback] Tror "Inaktiv" er en automatisk tilsatt "Borte", altså at IM-klienten etter noen minutter uten bruk setter seg om til "Inaktiv". Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Så det er altså bare noe som Pidgin finner på når den ikke har merket aktivitet fra den kontakten på en stund? Lenke til kommentar
kommers Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 "Inaktiv" er vel ment som en oversettelse av "Idle", dersom det sier deg noe. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ok, jeg er seriøst i ferd med å gå over til Windows XP her. Altså, ting er utrolig .. irriterende for meg. Opplever at ting slutter å funker (skulle se en film i stad, da måtte jeg faen rekompilere kaffeine på nytt), kluss med skjermkortdrivere og ting er generelt ustabilt. Nå funker plutselig ikke Amarok lengre, og jeg kan ikke hente albumcovers fra internett o.l. På laptopen er det en hel del trøbbel der også. Jeg er vant til å få ting servert på sølvfat, det får jeg med Windows. Noen som klarer å stoppe meg fra å gjøre dette? 8890107[/snapback] Hm, merklige problemer. Du bruker kubuntu, ikke sant? Har du lagt inn noe spesielt, gjort noe rart som du tror kan forårsake problemene? Hva slags skjermkort bruker du? For min del er det ingen ting som har gitt meg så mye på sølvfat som ubuntu, windows er ikke stabilt på en flekk her i gården. 8890208[/snapback] Da var jeg tilbake i XP - egentlig føler jeg meg ganske lettet. Trådløs, drivere og alt annet var oppe på 10 min., og ting føles generelt mye kjappere. Jeg har prøvd Fedora, SuSE, Mandriva, Debian, Linux Mint og PcLinuxOS i løpet av en periode på 2 måneder nå - og nå er jeg tilbake i XP for godt. Vet ikke helt, har et "rotete" intrykk av GNU/Linux. Ja, det er et supert operativystem - men Windows funker nå minst like greit for meg. Forresten så er uptime-rekorden min på en XP maskin (som server) over 1 år, så stabilitet har aldri vært et problem hos meg i Windows. Og Gud som jeg har savnet WLM Må inrømme at jeg installerte Fedora-skin til XP, da Utseendet til GNOME/KDE har jeg ingenting å utsette på. Med dette regner jeg med jeg ikke kommer til å være like aktiv på denne delen av Diskusjon.no som før, men men. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Med dette regner jeg med jeg ikke kommer til å være like aktiv på denne delen av Diskusjon.no som før, men men. 8893372[/snapback] Hehe, nå sitter jeg på XP til vanlig da, men jeg følger alltids med her forde. Kan muligens ha noe med at xorg ikke greier vise rett oppløsning på de to skjermene mine, i tillegg til at trådløs ikke funker... Ellers har jeg jo en laptop med kubuntu som hovedsystem. Gleder meg til å teste ut kde 4 når det kommer Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Gaaah! Jeg savner allerede Linux Er lei XP etter et par timer. Meh, ser ut som jeg må gi en fresh Kubuntu-install en ny sjangs. (Heldigvis har jeg alt jeg bryr meg om på en annen NTFS-partisjon) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Gaaah! Jeg savner allerede Linux Er lei XP etter et par timer. Meh, ser ut som jeg må gi en fresh Kubuntu-install en ny sjangs. (Heldigvis har jeg alt jeg bryr meg om på en annen NTFS-partisjon) 8893817[/snapback] hehe, jeg hadde "sluttet" med Linux i en periode, så installerte jeg Vista. Etter en uke, så tenkte jeg bare CRAP. Dette SER bra ut, men jeg følte meg innestengt... Fantastisk OS hvis du bare skal bruke det (tror jeg nå da, har vært å sett på ivertfall 4 maskiner med Vista som brukerne hadde problemer med) Så nå er jeg tilbake til Kubuntu, joda. Noe er tyngre, men siden jeg startet(Slackware 7-8år siden), så er det jeg må gjøre nå for å få det til å fungere slik jeg ønsker bare blåbær. Pakkebehandleren er helt fantastisk. Vista sin update når ikke engang opp til knærne på den. Endret 19. juni 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Gaaah! Jeg savner allerede Linux Er lei XP etter et par timer. Meh, ser ut som jeg må gi en fresh Kubuntu-install en ny sjangs. (Heldigvis har jeg alt jeg bryr meg om på en annen NTFS-partisjon) 8893817[/snapback] hehe, jeg hadde "sluttet" med Linux i en periode, så installerte jeg Vista. Etter en uke, så tenkte jeg bare CRAP. Dette SER bra ut, men jeg følte meg innestengt... Fantastisk OS hvis du bare skal bruke det (tror jeg nå da, har vært å sett på ivertfall 4 maskiner med Vista som brukerne hadde problemer med) Så nå er jeg tilbake til Kubuntu, joda. Noe er tyngre, men siden jeg startet(Slackware 7-8år siden), så er det jeg må gjøre nå for å få det til å fungere slik jeg ønsker bare blåbær. Pakkebehandleren er helt fantastisk. Vista sin update når ikke engang opp til knærne på den. 8894159[/snapback] Hehe Har lastet ned Kubuntu nå. Skal bare piratkoppiere Nero og brenne det på en CD, så skal nok GNU/Linux få enda en sjangs. Hadde aldri trodd jeg kom til å føle meg så innesteng i Windows etter jeg prøvde GNU/Linux. Jaja. Noe av det jeg savner mest er de fantastiske applikasjonenene .. K3b, Amarok, Konqueror, Kalarm ++ Endret 19. juni 2007 av loathsome Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 De fleste K-apps blir tilgjengelig i Windows når kdelibs-4 dukker opp Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Vil du jeg skal bli i XP, eller? Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Samme for meg Ville bare nevne at hvis du går tilbake til Windows så er det nå mulig å ta med seg de fleste programmene du vil savne, bedre en ingenting Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hm. Er det mulig å få de i Windows nå? Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Vet ikke, men du finner mer info her http://www.kdelibs.com/wiki/index.php/Main_Page Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hehe Har lastet ned Kubuntu nå. Skal bare piratkoppiere Nero og brenne det på en CD, så skal nok GNU/Linux få enda en sjangs. 8894564[/snapback] Nero er ikke eneste alternativ for å gjøre noe så enkelt som å brenne en iso-fil. Det finnes faktisk gratis alternativer. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Finnes det et slikt program for Linux Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Et raskt søk på freshmeat.net ga meg dette: Perl Audio Converter. EDIT: eller: aac/m4a to mp3 Simplest, using FAAD for a single file faad -w inputfile.m4a | lame - outputfile.mp3 EDIT2: Eller konvertering til .ogg, som er mye bedre enn mp3 via et script: #!/bin/bash #for i in *.wma; do current_directory=$( pwd ) #remove spaces for i in *.[Mm]4[Aa]; do mv "$i" `echo $i | tr ' ' '_'`; done #remove uppercase for i in *.[Mm]4[Aa]; do mv "$i" `echo $i | tr '[A-Z]' '[a-z]'`; done #ripping with mplayer echo Processing file: $i #for i in *.mp3; do mplayer -vo null -vc dummy -ao pcm:file=$i.wav $i; done for i in *.m4a; do faad $i; done #Convert to OGG oggenc *.wav; #removing old file rm *.wav; #rm *.m4a Endret 19. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Takk for svar, fant denne selv; http://www.togaware.com/linux/survivor/m4a_mp3.html Fungerte som en drøm Men jeg kjørte kommandoen for bare en fil, hvis jeg vil ta hele mappen hva gjør jeg da? Forsøkte å erstatte filnavn med * men det gikk ikke faad -o abc.wav abc.m4a Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Du må bruke: programnavn ./* Viktig å ha med "./", currentdir. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Jeg kjører denne; faad -o /home/sam/Desktop/Clumsy/*.waw /home/sam/Desktop/Clumsy/*.m4a Resultatet er at bare første fil bli konvertert, ikke resten. Jeg trodde stjerne(*) stod for alle navn? ....GUIIIIIIIIIIIIIIIIIII Endret 19. juni 2007 av Govassa Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hehe Har lastet ned Kubuntu nå. Skal bare piratkoppiere Nero og brenne det på en CD, så skal nok GNU/Linux få enda en sjangs. 8894564[/snapback] Nero er ikke eneste alternativ for å gjøre noe så enkelt som å brenne en iso-fil. Det finnes faktisk gratis alternativer. 8894853[/snapback] Ja, men så er jo nero den suverene kongen av brenneprogrammer til windows da, og de fleste med noe skills får tak i programmet "gratis" uansett.. Apropo brenning under linux, jeg måtte reboote og kjøre nero for å brenne ut en foto-cd (lysbildeframvisning, bilder som vises automatisk med 10 sekund mellomrom). Hvordan kan dette gjøres i k3b? Jeg prøvde video-cd og supervideo-cd, men jeg fikk bare beskjed om at "formatet ikke støttes" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå